Στην περίπτωση των περιστροφικών κινητήρων ξεχνάμε έμβολα, μπιέλες και εκκεντροφόρους, μιας και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι τελείως διαφορετικός. Το σταθερό μέρος του κινητήρα ονομάζεται στάτορας, στο εσωτερικό του είναι ημιελλειπτικός και θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το αντίστοιχο εξάρτημα με το μπλοκ των παλινδρομικών κινητήρων. Μέσα στον στάτορα περιστρέφεται ένα άλλο εξάρτημα που ονομάζεται ρότορας. Στο video που ακολουθεί θα έχετε την ευκαιρία να κατανοήσετε καλύτερα την τροχιά που διαγράφει κατά την λειτουργία του κινητήρα, αλλά το σημαντικότερο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι σε μία πλήρη περιστροφή του δημιουργεί ουσιαστικά τέσσερις θαλάμους, όπου στον καθένα γίνεται και μία διεργασία, αντίστοιχη με αυτές των παλινδρομικών μοτέρ. Για παράδειγμα, στον πρώτο θάλαμο το μείγμα εισέρχεται, μεταφέρεται στον δεύτερο όπου και συμπιέζεται, ακολούθως στον τρίτο γίνεται η ανάφλεξη και στον τελευταίο η έξοδος των καυσαερίων από τον αυλό.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr