6 φωτογραφίες »

Πώς η Ford συνέβαλε στην δημιουργία του BMW M Division

Διαβάστηκε από 13646 αναγνώστες - 29/7/2021

Οι κατασκευές του μυθικού M Division της BMW προξενούν δέος και ανατριχίλα στους λάτρεις των αυτοκινήτων εδώ και πολλές δεκαετίες. Όλα όμως οφείλονται σε έναν άνθρωπο, που ήταν υπάλληλος της Ford. Δείτε την ιστορία γέννησης του θρύλου.

FORD : Κέρδος 10euro με το on line ραντεβού στο δίκτυο Ford
BMW : Για service BMW

Τα μοντέλα τις BMW που έχουν στην ονομασία τους το μαγικό γράμμα «, και 3 διαγώνιες χρωματιστές ρίγες, προέρχονται από το μυθικό M Division, το τμήμα που αποτελεί το Ιερό Δισκοπότηρο για τους απανταχού λάτρεις της Βαυαρικής εταιρείας και είναι υπεύθυνο για την κατασκευή εξαιρετικών μηχανημάτων που προσφέρουν ανόθευτη απόλαυση και μιλούν στην Ψυχή του οδηγού τους.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Η ιστορία του θρυλικού BMW M GmbH, ή BMW Motorsport GmbH, όπως ονομαζόταν μέχρι το 1993, ξεκίνησε το 1972, με 35 εργαζόμενους. Η τριχρωμία-σύμβολο, είναι ίσως από τους πιο γνωστούς χρωματικούς συνδυασμούς στην ιστορία της αυτοκίνησης, και έχει τις ρίζες της στην επερχόμενη χορηγία της BMW από την Texaco. Η μία ρίγα απέκτησε το ανοιχτό μπλε που υπάρχει στο έμβλημα της εταιρείας με έδρα το Μόναχο. Ο θρύλος λέει πως αποφασίστηκε η άλλη ρίγα να γίνει κόκκινη, προκειμένου να «κερδίσουν» την Texaco, μιας και η συμφωνία δεν είχε πραγματοποιηθεί ακόμα. Η μεσαία ρίγα στην αρχή ήταν μωβ, μιας και το συγκεκριμένο χρώμα προκύπτει από την ένωση των δύο προηγούμενων. Με την πάροδο του χρόνου, το μωβ μετετράπη στο σκούρο μπλε που όλοι γνωρίζουμε σήμερα.

Η συνεργασία BMW με Texaco τελικά δεν προχώρησε, αλλά ο χρωματισμός είχε δημιουργηθεί ήδη, άρεσε στους ιθύνοντες, και έμελλε να αποτελέσει το σύμβολο των θρυλικών κατασκευών που γνωρίσαμε και λατρέψαμε. Αυτές οι θρυλικές κατασκευές δεν θα υπήρχαν όμως, χωρίς τη συμβολή μιας ανταγωνίστριας εταιρείας: Της Ford.  



Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της μακρινής δεκαετίας του 1960. Τότε, η Ford μεσουρανούσε στους αγώνες αυτοκινήτων, αφού κυριαρχούσε σχεδόν σε κάθε κατηγορία. Δεν έχει σημασία αν μιλούσαμε για LeMans, Formula 1 ή Rally, το Μπλε Οβάλ βρισκόταν στην κορυφή. Τα τμήματα της εταιρείας στην Μ. Βρετανία, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, έπαιξαν εξίσου σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Η Ford Γερμανίας όμως, είναι αυτή που συνέβαλε στην εξέλιξη των γρήγορων BMW, και τον ρόλο αυτών στην αυτοκίνηση.

Εκείνη την εποχή, ένας κύριος με όνομα Jochen Neerpasch είχε γίνει πρόσφατα επικεφαλής του θρυλικού τμήματος Ford Motorsport στην Κολωνία. Δεν ήταν κάποιο τυχαίο πρόσωπο, αφού είχε σημειώσει καριέρα ως οδηγός στην εργοστασιακή ομάδα της Porsche, κερδίζοντας την 3η θέση στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1968. Αποφάσισε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση ως οδηγός, αναφέροντας πως «δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα στη ρώσικη ρουλέτα». Ας μην ξεχνάμε, πως ο χώρος του Motorsport ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνος τότε, αφού δεν υπήρχαν τα σημερινά συστήματα ασφαλείας.



Το 1970 εμφανίστηκε το πνευματικό παιδί του, η πολεμική έκδοση του Ford Capri, που ονομαζόταν Ford Capri RS2600. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο κυριολεκτικά κατασπάραζε όποιον είχε την ατυχία να βρίσκεται μπροστά του. Οι αλλαγές που είχαν γίνει σε σχέση με τα πολιτικά μοντέλα, ακούγονται γνώριμες στα αυτιά κάθε γνήσιου fan της BMW M: Ο κινητήρας είχε υπερκυβιστεί από τα 2,6 λίτρα αρχικά στα 2,8 και έπειτα στα 2,9 και το αμάξωμα είχε ελαφρωθεί, με τη χρήση καπό και πορτών από υαλονήματα. Οι ανέσεις του εσωτερικού, μαζί με τα περιττά εξαρτήματα, είχαν αφαιρεθεί. Εκτός αυτού, η ανάρτηση ήταν της Bilstein, ενώ την επιμέλεια των φρένων είχε η Ferodo. Το μοντέλο είχε ιπποδύναμη 280PS και βάρος μόλις 950kg.

580 χιλιόμετρα μακριά, στο Μόναχο, η BMW συμμετείχε σε αγώνες με το πανέμορφο-αλλά αργό-, 2800CS. Παρόλο που η ιπποδύναμη πλησίαζε αυτήν του μανιασμένου Κάπρου, το βάρος ήταν αρκετά μεγαλύτερο. Η BMW, δεν τα πήγαινε καλά. Παρατηρώντας την ασταμάτητη πορεία του Capri, έπρεπε να βρει οπωσδήποτε ένα τρόπο να νικήσει τη συνταγή της Ford. Και ποιος καλύτερος τρόπος για αυτό, από το να πάρει με το μέρος της τον μάγειρα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

FORD : Κέρδος 10euro με το on line ραντεβού στο δίκτυο Ford
BMW : Για service BMW