autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3η γενιά: W30 και επιστροφή στις ρίζες

3η γενιά: W30 και επιστροφή στις ρίζες

26/7/2025

Το γνωρίσαμε ως ZZW30, και ήταν το MR2 που κυκλοφόρησε πιο συχνά στη χώρα μας. Στην Ιαπωνία ονομαζόταν MR-S, ενώ ο πλήρης χαρακτηρισμός στην Ευρώπη ήταν MR2 Roadster. Με ολόφρεσκο σχεδιασμό, το αυτοκίνητο συνδύαζε εντέχνως τις καμπύλες με τις ευθείες, και η οροφή ήταν πλήρως ανοιγόμενη.

Κατά την παρουσίαση του πρωτότυπου, το 1997, ο ιαπωνικός κολοσσός δήλωσε πως είχαν ως απώτερο σκοπό την οδηγική ευχαρίστηση, κάτι που θα ερχόταν μέσω του χαμηλού βάρους, της μικρής αδράνειας και της ευελιξίας. Η σταθερότητα βελτιώθηκε χάρη στην μικρή αύξηση του μεταξονίου, ενώ ήταν διαθέσιμος μόνο ένας κινητήρας, ο αλουμινένιος 1ZZ-FE που απέδιδε 143 άλογα. Αν αυτή η ιπποδύναμη ακούγεται μικρή, τότε πρέπει να αναφέρουμε το βάρος του νέου MR2, που ήταν 996kg. Αποτέλεσμα της συνταγής του κ. Chapman, που ήθελε αυτοκίνητα με χαμηλή ιπποδύναμη και μικρό βάρος, το ελαφρύ μοντέλο μπορούσε να επιταχύνει από τα 0 στα 100km/h σε 7,5 δευτερόλεπτα.



Η αλλαγή πλεύσης στον τομέα του σχεδιασμού, καθώς και η έλλειψη δυνατών κινητήρων, προκάλεσε δυσφορία σε αρκετούς fans της Toyota. Παρόλα αυτά, το MR2 ZZW30 εκθειάστηκε για την οδηγική του συμπεριφορά, η οποία θεωρείται η καλύτερη εκ των 3 γενεών. Μέσα στην πίστα,  το μοντέλο είναι ένα «παιχνίδι», το οποίο προσφέρει ανόθευτη ευχαρίστηση στον οδηγό του. Θα μπορούσαμε να πούμε, πως το αυτοκίνητο αποτέλεσε μία επιστροφή στο παρελθόν, όπου κυριαρχούσε το χαμηλό βάρος και η «μέτρια» ιπποδύναμη.
Μία από τις πιο συνηθισμένες μετατροπές είναι η τοποθέτηση του ισχυρότερου 2ZZ-GE της Celica T-Sport με τα 192 άλογα. Αυτό αρκούσε για να μεταμορφώσει το «ήπιο» roadster σε έναν ατμοσφαιρικό «κανίβαλο», έναν πραγματικό φονέα γιγάντων εντός και εκτός πίστας.



Το 2007 ήταν η τελευταία χρονιά που κατασκευάστηκε το Toyota MR2. Ακολουθώντας την ίδια απόφαση που πήρε και για τις Celica το προηγούμενο έτος, η Toyota σταμάτησε την παραγωγή του εμβληματικού μοντέλου. Από τη σφηνοειδή 1η, στην δυνατή και δύστροπη 2η, και τέλος την ελεγχόμενη 3η, η κάθε γενιά αγαπήθηκε εξίσου και απέκτησε το δικό της, φανατικό κοινό, το οποίο πλέον αναμένει καρτερικά το διάδοχο. Η Toyota επανήλθε στις sport κατασκευές και τώρα προσφέρει την νέα Supra αλλά και το εξωφρενικό Yaris GR. Με βάση αυτή την πορεία, ελπίζουμε να δούμε ξανά τον απόγονο του κεντρομήχανου διθέσιου.
 
 
 

Σελ.
1
Toyota MR2: Το κεντρομήχανο του λαού
Σελ.
2
2η γενιά: W20 και turbo
Σελ.
3
3η γενιά: W30 και επιστροφή στις ρίζες

autoagora Team

TOYOTA
OPEL