Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Alfa Romeo Giulia GTA: Ο μύθος είναι εδώ

Διαβάστηκε από 17648 αναγνώστες - 16/5/2021

Με 540 ίππους, 0-100 σε 3,6 δευτερόλεπτα και άκρως σκληροπυρηνική εμφάνιση, η Alfa Romeo Giulia GTA και η «πολεμική» Giulia GTAm έκαναν την επίσημη πρεμιέρα τους, ξυπνώντας μνήμες από την ένδοξη ιστορία του θρυλικού λογότυπου. Θα παραχθούν αποκλειστικά σε 500 μονάδες, με τιμή που ξεκινά στην Ιταλία από 175.000 ευρώ.

Η επιστροφή των θρυλικών ονομάτων Giulia GTA και GTAm είναι πλέον γεγονός, αφού η Alfa Romeo παρουσίασε τις σκληροπυρηνικές εκδόσεις παραγωγής του sedan μοντέλου, οι οποίες ξυπνούν αναμνήσεις από το ένδοξο παρελθόν της ιταλικής εταιρείας.

Βασισμένη στην ήδη «καυτή» Giulia Quadrifoglio, η GTA έκδοση ζυγίζει 100kg λιγότερο (το A σημαίνει «Alleggerita» εξάλλου, δηλαδή «ελαφρύτερη»), χάρη σε εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και σύνθετων υλικών, ενώ ο twin-turbo V6 κινητήρας 2.9 λίτρων αποδίδει πλέον 540 ίππους. Σε αυτό έχει συμβάλλει η χρήση νέων εμβόλων και μπιελών, ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου και το σύστημα εξάτμισης της Acrapovic από τιτάνιο, το οποίο, εκτός από την αύξηση ιπποδύναμης συμβάλλει και στην ακουστική πανδαισία που συνοδεύει την οδήγηση του μοντέλου. Χάρη στο launch control, η Alfa Romeo Giulia GTA μπορεί να εκτοξευτεί στα 100km/h μέσα σε 3,6 δευτερόλεπτα.



Ο σκληροπυρηνικός χαρακτήρας της πανέμορφης Ιταλίδας είναι έκδηλος στο εξωτερικό της. Το μυώδες αμάξωμα διαθέτει πληθώρα λειτουργικών αεραγωγών και αεροδυναμικών βοηθημάτων. Πιο συγκεκριμένα, ο νέος προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος με σκοπό την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Τα αεροδυναμικά πτερύγια είναι εντέχνως ενσωματωμένα στο σχεδιασμό τόσο του πρόβολου όσο και των side skirts και δεν δείχνουν ως «ξένα» πρόσθετα, ενώ πίσω, ο λειτουργικός διαχύτης συμβάλλει στην αυξημένη παραγόμενη κάθετη δύναμη. Από το κέντρο του ξεπροβάλλει η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής. Ψηλότερα υπάρχει μία ευμεγέθης ducktail αεροτομή, η οποία στην πολεμική Giulia GTAm δίνει τη θέση της σε μία άκρως επιθετική ρυθμιζόμενη φτερούγα, που συνοδεύεται με ένα ενεργό εμπρόσθιο spoiler, που μπορεί να επεκταθεί κατά 40mm, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας.

Τα μετατρόχια του αυτοκινήτου είναι αυξημένα κατά 25mm εμπρός και κατά 50mm πίσω, κάτι που μαρτυρείται από τα πρόσθετα στα πίσω φτερά, τα οποία είναι από ανθρακονήματα. Κάτω από τους θόλους των Giulia GTA και GTAm βρίσκονται οι μονομπούλονοι τροχοί 20 ιντσών.



Ο έντονα sport χαρακτήρας συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, στο οποίο κυριαρχεί η alcantara. Τόσο το ταμπλό, όσο και οι πόρτες και το κεντρικό τμήμα των καθισμάτων είναι επενδεδυμένα από το υλικό που έχει γίνει συνώνυμο με τις αγωνιστικές κατασκευές. Όσον αφορά την Giulia GTAm, η ατμόσφαιρα γίνεται πολεμική, αφού τα πίσω καθίσματα λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ στη θέση τους υπάρχει ένα half cage και θέσεις για 2 κράνη. Ζώνες 6 σημείων της Sabelt φροντίζουν να κρατούν τον οδηγό και συνοδηγό σφικτά «κολλημένους» στα bucket καθίσματα που φέρουν το θρυλικό λογότυπο στα προσκέφαλα, και τα χερούλια των θυρών έχουν αντικατασταθεί από κατακόκκινους ιμάντες. Τέλος, τα πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ στη GTAm είναι από πολυκαρμπονικό, συντελώντας στην περαιτέρω μείωση του βάρους.

Οι σκληροπυρηνικές εκδόσεις της Alfa Romeo Giulia έχουν εξελιχθεί με τη συμβολή της Sauber Engineering, της εμβληματικής Ελβετικής αγωνιστικής εταιρείας που μετρά 51 χρόνια ζωής, ενώ από το 1993 έχει ενεργή δράση στη Formula 1 και από το 2018 συνεργάζεται με την Alfa Romeo. Η παρουσίαση των μοντέλων έγινε στο ιστορικό κέντρο δοκιμών του Balocco, το οποίο θεωρείται «ιερή γη» από τους Alfisti, και όχι άδικα, αφού εκεί είναι ο τόπος που γεννήθηκαν πολλές μυθικές κατασκευές της εταιρείας, με σκοπό να προσφέρουν συγκίνηση στον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι.



Οι Alfa Romeo Giulia GTA και GTAm, οι οποίες είναι εξελιγμένες για τον ίδιο σκοπό, θα παραχθούν σε 500 αριθμημένα αντίτυπα. Η τιμή στην Ιταλία ξεκινά από 175.000 ευρώ για την GTA και 180.000 ευρώ για την GTAm, ενώ σε αυτή συμπεριλαμβάνεται ένα κράνος της Bell, αποκλειστικές υπηρεσίες από την Alfa Romeo, και στην περίπτωση της ακραίας έκδοσης, μία πλήρης αγωνιστική φόρμα της Alpinestars.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις