
Δυναμική στο δρόμο, η BMW 120 θα προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση
Ένα από τα συστατικά που μπόλιαζε ανέκαθεν η BMW στα μοντέλα της είναι η sport συμπεριφορά στο δρόμο. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της 120. Αν και εισαγωγικός, ο κινητήρας είναι δυνατός και εύρωστος, με τα 170 άλογα να επιταχύνουν αβίαστα το αμάξωμα και τις αλλαγές ταχυτήτων να είναι γρήγορες και ομαλές. Κρατώντας πατημένο για λίγο το αριστερό paddle, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου ενεργοποιεί τη λειτουργία «boost», που διαρκεί για 10 δευτερόλεπτα, επιλέγει τόσο την ιδανική σχέση στο κιβώτιο όσο και το sport mode, δίνοντας μια επιπλέον μικρή ώθηση από τον ηλεκτροκινητήρα.
Η δυναμική συμπεριφορά δεν αφορά τις ευθείες ωστόσο, αλλά τις στροφές. Εκεί η BMW 120 θα αφήσει τον οδηγό της ασπροπρόσωπο, ειδικά με το M Sport πακέτο που έχει μεγαλύτερα ζαντολάστιχα και την προσαρμοστική ανάρτηση M, η οποία αφενός φέρνει το αμάξωμα κατά 8 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος και αφετέρου διαθέτει πιο σφιχτές ρυθμίσεις, ενώ παράλληλα μπορεί να μεταβάλλει την απόσβεσή της αναλόγως των οδηγικών συνθηκών. Παράλληλα, η μπάρα θόλων εμπρός «δένει» ακόμα παραπάνω το ήδη άκαμπτο πλαίσιο, και δημιουργεί μια «μονοκόμματη» αίσθηση που σου επιτρέπει να πιέσεις την 120 σε στριφτερό, επαρχιακό δρόμο.
Επιπλέον «βέλη» στην οδηγική φαρέτρα είναι η αρχιτεκτονική της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, που συνοδεύεται από καλή και βαριά αίσθηση του φαρδιού τιμονιού, καθώς και τα υποστηρικτικά καθίσματα του M πακέτου, που σε κρατούν στη θέση τους και κατεβαίνουν όσο χαμηλά θες, για να νιώσεις πως είσαι ένα με το αμάξωμα. Όταν έρθει η ώρα να πέσεις στα φρένα, έχεις ως σύμμαχο ένα αποδοτικό σύστημα πέδησης που αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου, με την απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ/ώρα να είναι 36,9 μέτρα.
Στην καθημερινότητα το αυτοκίνητο είναι μεν σφιχτό, ειδικά με τους προαιρετικούς τροχούς 19 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής μας, αλλά δεν θα γίνει ενοχλητικό. Η ηχομόνωση της καμπίνας κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, και η συνολική ποιότητα κύλισης αυξημένη. Το τελευταίο είναι ακόμα πιο εμφανές σε ανοιχτό δρόμο, όπου η BMW 120 έχει την ικανότητα να κινείται με άνεση με αυξημένα χιλιόμετρα στο ψηφιακό καντράν και να είναι τόσο ξεκούραστη, όσο και σταθερή.
Η BMW 120 έχει τιμή που θεωρείται δελεαστική για ένα premium οικογενειακό hatchback, και ενισχύεται ακόμα παραπάνω από τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, LED εμπρός και πίσω φανάρια, το ζεύγος οθονών 10,25 και 10,7 ιντσών που αποτελούν το BMW Curved Display, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, camera οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και βοηθό στάθμευσης, προσαρμοστικό cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, συναγερμό, αυτόματο φρενάρισμα και σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Εν κατακλείδι, η BMW 120 έρχεται να γοητεύσει την καρδιά όσων θέλουν ένα οικογενειακό hatchback με «φρέσκο» design, υψηλή ποιότητα κατασκευής και premium «αύρα», το οποίο θα τους προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση στην αγαπημένη τους στριφτερή διαδρομή, με το τελευταίο να ενισχύεται ακόμα παραπάνω με το M Sport πακέτο της εταιρείας. Η τιμή για όλα αυτά κρίνεται ανταγωνιστική, ενώ τα 170 άλογα του ήπια υβριδικού βενζινοκινητήρα δεν είναι ιδιαίτερα «διψασμένα».
Τεχνικά χαρακτηριστικά | BMW 120 |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός, Mild Hybrid 48V |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 170/4.700-6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 280/1.500-4.400 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο διπλού συμπλέκτη/εμπρός |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 226 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.425 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,4-5,9 |
Μέση δοκιμής | 7,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP* | 121-124 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 49 |
Σελ. 1 | BMW 120: Οικογενειακό hatchback με 170 άλογα και sport συμπεριφορά |
Σελ. 2 | Η νέα Σειρά 1 της BMW έχει δυναμικό σχεδιασμό |
Σελ. 3 | Η καμπίνα της BMW 120 έχει «αύρα» πολυτέλειας και μοντέρνο design |
Σελ. 4 | Ο ήπια υβριδικός κινητήρας των 170 ίππων καίει 7,7 λτ/100 χλμ |
Σελ. 5 | Δυναμική στο δρόμο, η BMW 120 θα προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση |
autoagora Team