Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε Dacia Duster 1.5 DCi 4x2

Διαβάστηκε από 14406 αναγνώστες - 27/8/2020

Αποτελεί το κορυφαίο value for money SUV της αγοράς με μεγάλη διαφορά. Το Dacia Duster φέρνει το απόλυτο πακέτο με πετρελαιοκινητήρα και 5 χρόνια εγγύηση από τα 17.330 ευρώ. Πάει παντού, δεν καίει και δεν γνωρίζει τι εστί συνεργείο.

Δοκιμάζουμε την εν λόγω έκδοση και ανακαλύπτουμε τη νόστιμη συνταγή που δεν της λείπει τίποτα. Σκληροτράχηλο αυτοκίνητο που θέλει να λερωθεί, να ταξιδέψει και να αγκαλιάσει τους επιβάτες του με ασφάλεια και σιγουριά, ανεξαρτήτως τερέν και οδικών συνθηκών.

Το Dacia Duster αποτελεί ένα μυώδες off road, με πολλά «χωμάτινα» χαρακτηριστικά, όπως τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι ράγες οροφής αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Θέλει να λερωθεί και το φωνάζει. Αρκετά μοντέρνα τα φωτιστικά σώματα εμπρός που είναι μέρος του προφυλακτήρα, την ώρα που στο καπό «παίζουν» με το μάτι έντονες νευρώσεις. Από την πίσω πλευρά η εικόνα είναι ακόμα πιο επιβλητική, καθώς η μεγάλη απόσταση από το έδαφος είναι ιδιαίτερα εμφανής, την ώρα που τα σταυρωτά φώτα ξεχωρίζουν μέρα νύχτα.



Ροπάτος αλλά και οικονομικός
Σηκώνοντας το καπό, συναντάμε τον 4κύλινδρο και Euro6 diesel κινητήρα, χωρητικότητας 1,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 115 πλέον ίππους και 260 Nm ροπής. Με την ροπή να εμφανίζεται χαμηλά, είναι ένα ζωηρό σύνολο που δεν έχει κραδασμούς και συνεργάζεται άριστα με το 6άρι χειροκίνητο. Διαθέτει και σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού ( SCR) περιορίζοντας αρκετά τους ρύπους και ωθώντας τους μηχανικούς να μακρύνουν την τελική σχέση μετάδοσης. Στην πράξη λοιπόν, το συγκεκριμένο μοτέρ λειτουργεί εντελώς γραμμικά και ακούει αστραπιαία στο πάτημα του γκαζιού από τον οδηγό, σχεδόν εξαλείφοντας το γνωστό κροτάλισμα.  Οι επιδόσεις του νέου Duster κρίνονται καλές, (0-100 σε 11.7 δευτ. – τελική 179 χλμ./ώρα), ενώ η Dacia υπόσχεται πως το SUV της χρειάζεται μόλις 4,4 λτ για κάθε 100χλμ. Στην πράξη, είδαμε ακόμα και 5.8 λτ, νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία του.



Λιτό αλλά πλήρως λειτουργικό
Στο ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνης αφής, η οποία διαθέτει ακόμα και σύστημα πλοήγησης. Το Duster έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά σε αυτή την τελευταία γενιά του, ενώ τα πλαστικά αν και σκληρά σε κερδίζουν με την υφή τους αλλά και την πολύ καλή συναρμογή. Τα καθίσματα κρατούν τα σώματα πολύ καλά, προσφέροντας σημαντικά βελτιωμένη άνεση, ενώ χωροταξικά τα καταφέρνει επίσης πολύ καλά. Θα μεταφέρει ακόμα και 5 άτομα με τον χώρο αποσκευών των 478 λτ.  να είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και να επιτρέπει την άνετη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.



Κύριος στην άσφαλτο, κτήνος στο χώμα
Aπό τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεται ο οδηγός την σημαντικά αναβαθμισμένη κίνηση του αυτοκινήτου. Aρδην μειωμένος ο θόρυβος, χάρη στην προσθήκη  περισσότερου ηχομονωτικού υλικού, όσο το ηλεκτρικό τιμόνι το Duster είναι ελαφρύ και κοφτερό. Εδώ μάλιστα να τονίσουμε πως με κύκλο στροφής στα άριστα 10.15μ. δεν θα σας ταλαιπωρήσει στιγμή εντός πόλης. Παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του, καταπίνει και τις πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος με υποδειγματικό τρόπο, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι «λογικές» και τα όρια πρόσφυσης αυξημένα. Αν θελήσετε να κινηθείτε εκτός δρόμου, το Duster θα σας αποζημιώσει, καθώς η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος το κάνει αρκετά αποτελεσματικό.
 
Συμπέρασμα:
Σκληροτράχηλο και οικονομικό, εντυπωσιάζει και διαθέτει ως κερασάκι στην τούρτα την άψογη τιμή του, αποτελώντας την πιο value for money πρόταση στην κατηγορία του. Μοναδικό του «μειονέκτημα» το πιο απλό και λιτό design σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις