Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Ford Puma 155 PS: Crossover με σπορ περιτύλιγμα

Διαβάστηκε από 8495 αναγνώστες - 16/10/2020

Η πρακτικότητα συνδυάζεται με τον γρήγορο 1000αρη Ecoboost των 155 ίππων και το σπορ πακέτο ST-Line X, για να προκύψει ένα απολαυστικό Puma που συνδυάζει ουσία και απόλαυση.

Ποιος θα το φανταζόταν ότι το Puma που ξεκίνησε την καριέρα του σαν ένα κουπέ προσθιοκίνητο μοντέλο, στη νέα του γενιά θα εντασσόταν πλέον στην γκάμα της εταιρίας ως ένα νέο crossover. Όμως οι τάσεις της εποχής που δείχνουν ραγδαία αύξηση της ζήτησης στα μικρά Crossover, έδωσε την ιδέα στην Ford να υλοποιήσει μια καινούργια πρόταση που φέρνει μαζί της ένα σωρό εξελιγμένες τεχνολογίες, με το υβριδικό σύστημα να αποτελεί την σημαντικότερη από αυτές.
Όταν μάλιστα εξοπλίζεται με τον Ecoboost των 155 ίππων και το πακέτο ST-Line Χ, τα πράγματα προμηνύονται απολαυστικά.
 
Εμφάνιση – Σχεδίαση
Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Fiesta αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις και μεταξόνιο, το Puma συνθέτει ένα άκρως δυναμικό σύνολο. Το φαρδύ και γεμάτο καμπύλες αμάξωμα με τα τονισμένα φτερά γίνεται ακόμα πιο επιβλητικό με τη ST-Line X φορεσιά του.  Αυτή περιλαμβάνει αγριεμένους προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς, πλαϊνά μαρσπιέ, φιμέ τζάμια, απόληξη εξάτμισης και στάνταρ τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών. Για τη συγκεκριμένη έκδοση με τους 155 ίππους θα χρειαστεί να καταβάλετε 25.793 ευρώ. Η διαφορά με την έκδοση των 125 ίππων είναι στα 1.540 ευρώ, ενώ ανεβαίνει στα 3.100 ευρώ αν μιλάμε για την έκδοση Titanium. 


 
Εσωτερικό – Χώροι
Γνώριμος ο εσωτερικός διάκοσμος  που δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Fiesta. Χαρακτηρίζεται ως σύγχρονος και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής σε υλικά και συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας SYNC 3 και ασύρματη φόρτιση κινητού. Εντυπωσιακό το πακέτο εξοπλισμού με νέα ψηφιακής οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών που διαθέτει αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης, καθίσματα με σύστημα μασάζ και ηχοσύστημα Β&Ο με δέκα ηχεία. Η αύξηση σε μήκος και μεταξόνιο σε σχέση με το Fiesta έχουν επιφέρει ευρυχωρία στο εσωτερικό, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες. Το μεγάλο ατού είναι ο χώρος αποσκευών με διπλό πάτωμα 3 διαφορετικών θέσεων και χωρητικότητα  401 λίτρων, που σύντομα θα γίνουν 456 όπως στις μη υβριδικές εκδόσεις. Παράλληλα υπάρχει ένας βαθύς έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λτ., (3η φωτογραφία στην συλλογή φωτογραφιών) με τάπα αποστράγγισης στο κάτω μέρος για να μπορεί να πλυθεί. Η πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος, τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας.


 
Κινητήρας-Επιδόσεις: Αισθητή διαφορά με μικρή επιβάρυνση σε κατανάλωση
Το υβριδικό σύστημα κάνει αισθητή την παρουσία του προσφέροντας 50Nm επιπλέον ροπής, χαρίζοντας την απαραίτητη ώθηση και στις χαμηλές στροφές. Ο 1000αρης κινητήρας επιταχύνει αβίαστα και πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις με μια μικρή θυσία σε κατανάλωση. Χαρακτηριστικά τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 9,1 ενώ και οι ενδιάμεσες ρεπρίζ ικανοποιούν με 60-100 με 4η σε 6,5 και  80-120 με 5η σε 9,1. Η αυτόματη απενεργοποίηση κυλίνδρου επιδρά θετικά στην μέση κατανάλωση η οποία βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. 

 
Στο δρόμο
ΟΙ 155 ίπποι σε συνδυασμό με την εξαιρετική ανάρτηση αναδεικνύουν τις αρετές του Puma στο οδηγικό κομμάτι. Η ακρίβεια και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης βοηθούν τον οδηγό να τιθασεύσει το Puma όσο εκείνο ακολουθεί πιστά τις εντολές του. Η πρόσφυση από τα 18αρια ελαστικά διάστασης 215/50 είναι εξαιρετική και  η συμπεριφορά του Puma ουδέτερο ακόμα και όταν πιεστεί στο όριο. Ότι πρόγραμμα και αν έχεις επιλέξει Normal, Eco, Sport, Slippery ή Trail, το Puma σε κερδίζει με τη δεμένη αίσθηση που μεταφέρει και σε γεμίζει με εμπιστοσύνη. Η σφιχτή ρύθμισης της ανάρτησης καταπίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να κοπανάει ή να μεταφέρει θορύβους στο εσωτερικό. Πολύ δυνατά και αποτελεσματικά τα φρένα με το  100-0 χλμ./ώρα σε 36,7 μ. Το Puma θα πατήσει χώμα, με τα ασφάλτινα ελαστικά και την απουσία ρεζέρβας να θέτουν τα όρια.


 
Συμπέρασμα
Το Puma είναι ήδη ένα ολοκληρωμένο crossover, όμως στην έκδοση των 155 ίππων με το πακέτο ST-Line X προσθέτει εκτός από την πρακτικότητα και το στοιχείο της απόλαυσης. Στα παραπάνω προσθέστε και τα 8 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, για μια άκρως δελεαστική πρόταση στην κατηγορία. 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις