Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
High-tech ηλεκτρική «λιμουζίνα» με 286 PS: Πόσο καλό είναι το VW ID.7;
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Volkswagen Id.7 Pro, Τιμή 25/07/2024: 50 500€

High-tech ηλεκτρική «λιμουζίνα» με 286 PS: Πόσο καλό είναι το VW ID.7;

10/5/2024

Η καινούργια ναυαρχίδα της VW εμπλουτίζει τη γκάμα των ηλεκτρικών της γερμανικής εταιρείας. Το ID.7 έχει premium προσανατολισμό στο εσωτερικό, είναι πλούσια εξοπλισμένο, έχει φρέσκα σχεδιαστικά στοιχεία, και «φοράει» το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ που κατασκεύασε ποτέ η VW. Δοκιμάζουμε την έκδοση των 286 ίππων με τη μπαταρία των 77 kWh.

VW ID.7: Η νέα ηλεκτρική λιμουζίνα κρύβει περίτεχνα τα… περιττά κιλά της

Με το ID.7, η ηλεκτρική οικογένεια της VW απέκτησε το νεότερο μέλος της. Με μήκος 5 μέτρα και βάρος 2,2 τόνους σίγουρα δεν το λες… εφταμηνίτικο. Παρόλο που έχει καλούπι σεντάν, ευνοώντας έτσι την αεροδυναμική του, η πίσω πόρτα ανοίγει μαζί με το αντίστοιχο παρμπρίζ. Παρά την ογκώδη «σιλουέτα» του, το VW ID.7 στρίβει εύκολα, έχοντας κύκλο στροφής 10,9 μέτρα. Αυτό συμβαίνει γιατί η κίνηση έρχεται από τους πίσω τροχούς, ενώ στο πίσω μέρος είναι τοποθετημένος και ο κινητήρας. Αυτό επιτρέπει στους μπροστινούς τροχούς να στρίβουν με μεγάλη γωνία και να είναι γενικότερα ευέλικτο, τόσο κατά την οδήγηση όσο και στο παρκάρισμα. Η τιμή της ηλεκτρικής λιμουζίνας της VW είναι «τσιμπημένη», καθώς ξεκινάει από 59.500 ευρώ (51.500 με την επιδότηση για τα ηλεκτρικά).
 

0-100 σε 6,4 δλ., πραγματική αυτονομία 550 χλμ. στην πόλη

Το βάρος του ID.7 ανέρχεται στους 2,2 τόνους, ενώ ο νέος ηλεκτροκινητήρας της VW αποδίδει 286 ίππους και 550 Nm ροπής. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι το μεγάλο βάρος του ID.7 δεν επηρεάζει τις επιδόσεις του, καθώς το 0-100 γίνεται σε μόλις 6,4 δλ. Γρήγορα γίνεται και η προσπέραση, σε μόλις 3 δλ. για την επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα. Το μοναδικό «ψεγάδι» που παρατηρήσαμε εντοπίζεται στην τελική του ταχύτητα, η οποία περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Στον δρόμο κυριαρχεί η αίσθηση της ήρεμης δύναμης, καθώς οι επιδόσεις συνδυάζονται με αποτελεσματική ηχομόνωση και αναρτήσεις που «καταπίνουν» τους κραδασμούς. Ακόμη και σε δρόμους με συχνές στροφές, το βάρος και ο όγκος του ID.7 δεν αποτελούν αιτία κόπωσης του οδηγού, καθώς η -ανεξάρτητη σε κάθε τροχό- ανάρτηση προσφέρει διαρκή αίσθηση ελέγχου. Τιμόνι και φρένα κρίνονται αποτελεσματικά.



Τι γίνεται όμως με την αυτονομία του; Η μπαταρία των 77 kWh, σε φυσιολογικές συνθήκες, δηλαδή χωρίς ιδιαίτερο ζόρισμα στην ταχύτητα, βγάζει πάνω από 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Μέσα στην πόλη αυτός ο αριθμός ανεβαίνει περίπου στα 500 χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά, σε συνθήκες ταξιδιού, η AutoBild μέτρησε αυτονομία 356 χιλιομέτρων, αντί για τα 621 που υπόσχεται η VW. Σε αυτό συνέβαλλε βέβαια και η χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία του περιβάλλοντος που ήταν -2 βαθμοί Κελσίου.

Ένα πολύ θετικό στοιχείο είναι η δυνατότητα για ταχυφόρτιση από το 10% στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Διαθέτει στάνταρ υποδοχή φόρτισης στα 11 kW, ενώ σε 11άρι wallbox φορτίζει σε 8 ώρες. Στα αρνητικά είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Υπάρχει μόνο μία βαθμίδα ανάκτησης (επιλογή «Β» στον λεβιέ) στην οποία ο οδηγός αντιλαμβάνεται μια πιο έντονη αντίδραση από το κιβώτιο όταν αφήνει το γκάζι. Στο ταξίδι, η μεγάλη αυτονομία συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο σύστημα Travel Assist, που επιτρέπει στον οδηγό να καθορίσει μία ταχύτητα και την διατηρεί σταθερή. Αν «κολλήσεις» πίσω από αργό όχημα, το μόνο που αρκεί να κάνεις για να προσπεράσεις είναι να ανάψεις το φλας. Το ID.7 θα προσπεράσει από μόνο του.

High-tech εσωτερικό με καθίσματα… φυσιοθεραπευτές

Στο εσωτερικό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 15 ιντσών, η οποία συνδυάζεται με το ολοκαίνουργιο μενού του συστήματος infotainment. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είναι ενσωματωμένος μέσα στο ταμπλό, υπάρχει εγκατεστημένο και σύστημα head-up display, το οποίο προβάλλει κάθε απαραίτητη πληροφορία πάνω στο παρμπρίζ (σύστημα πλοήγησης, επίπεδο φόρτισης κτλ.). Πέραν αυτών επικρατεί λιτότητα στην καμπίνα που ξεκουράζει το μάτι. Ωστόσο, ξεχωρίζει ο «έξυπνος» 3ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, που ενεργοποιείται με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και ξεκινά να ψύχει ή να θερμαίνει το εσωτερικό προτού ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητο. Τέλος, ξεχωρίζουν τα premium καθίσματα ergoActive, τα οποία κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με φυσιοθεραπευτές, ορθοπεδικούς και αθλητιάτρους.


 

Με μπόλικο «αέρα» για τους επιβάτες, κομψό και αεροδυναμικό σουλούπι

Με μεταξόνιο κοντά στα 3 μέτρα και εντελώς flat πάτωμα, η ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και ο μεγάλος χώρος αποσκευών (532 λίτρα και 1.586 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα) ήταν κάπως αναμενόμενα. Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών (23 εκ.) αλλά και ο «αέρας» για τα κεφάλια και τους ώμους τους, κατατάσσουν το ID.7 στα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Εξωτερικά, η αεροδυναμική του ID.7 καλύπτει περίτεχνα το μεγάλο μέγεθός του. Ξεχωρίζουν οι στενόμακροι LED προβολείς μπροστά, η κλίση της οροφής στις πίσω κολώνες που «δένει» αρμονικά με το πορτ-μπαγκάζ, αλλά και η οριζόντια LED μπάρα στα πίσω φωτιστικά σώματα, που όλα μαζί συνθέτουν μια αρμονική εικόνα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε 20άρες ζάντες (ελαστικά 235/45 μπροστά και 255/40 πίσω), ωστόσο η βασική έκδοση είναι εξοπλισμένη με τροχούς 19 ιντσών.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πλούσια εξοπλισμένη και high-tech η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW. Το νεότερο μέλος της ID οικογένειας αποπνέει premium «αέρα» και είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένο. Το μεγάλο βάρος μπορεί να φοβίσει αρχικά τον οδηγό, ωστόσο η οδηγική συμπεριφορά του ID.7 διώχνει γρήγορα τις αμφιβολίες. Η έλλειψη ρυθμιζόμενης ανάκτησης ενέργειας ίσως ελαττώνει την αυτονομία μέσα στην πόλη, ενώ σίγουρα και η τιμή του δεν το κάνει προσιτό.
 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW ID.7 286 PS RWD
Κινητήρας  
Τύπος Ηλεκτροκινητήρας Σταθερού Μαγνήτη
Τροφοδοσία Ρεύμα
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 286
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 550
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 1/αυτόματο/πισωκίνητο
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 6,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
Βάρος (κιλά) 2.172
Κατανάλωση (kW./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 14,1
Εργοστασιακή αυτονομία (χλμ.) 620-772
Xωρητικότητα μπαταρίας (kWh)/ Ωφέλιμη 82/ 77
Πορτ-μπαγκάζ (λτ.) 532
Τιμή από (ευρώ) 59.500 (51.500 με επιδότηση)

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε