Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Hyundai i20 N: Έγινε της Κορέας!
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai i20 N: Έγινε της Κορέας!

Διαβάστηκε από 9871 αναγνώστες - 18/5/2022

Ανόθευτο hot-hatch! Αυτό είναι το Hyundai i20 N με τα 204 άλογα και το μπλοκέ διαφορικό, που δείχνει τα «δόντια» του στις στροφές, δείχνοντας πως οι καθαρόαιμες κατασκευές δεν έχουν «πεθάνει» ακόμα.

Ο Κορεάτης εκπρόσωπος των μικρών hot-hatch, Hyundai i20 N

Δύσκολοι καιροί για «γρήγορους». Οι επιλογές σε «πικάντικα», βενζινοκίνητα hot hatch  ολοένα και μειώνονται, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν στον εξηλεκτρισμό και τα SUV, με τις περισσότερες προτάσεις σε οχήματα επιδόσεων να εστιάζονται σε μεγάλα, ογκώδη μοντέλα, με ιπποδυνάμεις που πλησιάζουν τη μισή χιλιάδα.

Πού πήγαν τα μικροκαμωμένα, «μανιτζέβελα» πυραυλάκια; Εκεί που κάποτε τα γρήγορα Toyota Starlet Glanza «σφάζονταν» με Peugeot 106 Rallye, Fiat Punto GT και μετέπειτα τα Opel Corsa OPC με τα Seat Ibiza Cupra και τα Ford Fiesta ST, τελευταία μόνο το Μπλε Οβάλ έχει απομείνει να κρατά ψηλά τη σημαία των γρήγορων, στοχευμένων μικρών.

Όλα αυτά βέβαια μέχρι τώρα, μιας και μια κορεάτικη εταιρεία αποφάσισε να πάρει ένα δημοφιλές μοντέλο και να το εμποτίσει με άκρως «εμπρηστικό» χαρακτήρα, άλογα και κυρίως «ψυχή», η οποία μιλά κατευθείας στην καρδιά του petrolhead που δεν αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο απλά ως άλλο ένα μέσο μετακίνησης. Ο λόγος φυσικά για το Hyundai i20N.

«Παιδί» του πρώην επικεφαλής της BMW M

Όπως μαρτυρά το «N» στο όνομά του, το μοντέλο δεν είναι απλά ένα i20 με «πρησμένους» προφυλακτήρες. Το αυτοκίνητο είναι δημιουργία του ομώνυμου τμήματος της Hyundai, το οποίο ασχολείται με την ανάπτυξη και την κατασκευή των «πολεμικών» εκδόσεων της εταιρείας και έχει ονομασία-φόρο τιμής σε 2 τοποθεσίες: Πρώτα τη Namyang, την περιοχή στη Νότια Κορέα όπου στεγάζεται το παγκόσμιο κέντρο Ερευνών και Εξέλιξης της Hyundai, εκεί που «γεννήθηκε» το εν λόγω τμήμα, και κατά δεύτερον, το σημείο που βρίσκεται το Τεχνικό Κέντρο της εταιρείας, όπου δοκιμάζονται όλα τα «Ν» μοντέλα. Ένα μέρος όπου βρίσκεται πολύ μακριά από την Κορέα, και αποτελεί «Ιερό Τόπο» για τους λάτρεις του motorsport: Το μυθικό Nurburgring.

Η Hyundai N ιδρύθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 2015. Οι προετοιμασίες για αυτό είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, και πιο συγκεκριμένα το 2012, όταν οι Κορεάτες δημιούργησαν μια ομάδα που προερχόταν από την αφρόκρεμα του motorsport, με μηχανικούς από τη BMW M και την AMG. Αντιπρόεδρος και επικεφαλής δοκιμών και εξέλιξης ήταν ο Albert Biermann, ένας άνθρωπος με καριέρα στη ΒΜW από το 1983. O Biermann διετέλεσε επικεφαλής της BMW M και ήταν ο εγκέφαλος πίσω από ονόματα-θρύλους της βαυαρικής εταιρείας, όπως οι M3 E46 και M5 E39. Έπειτα από 3 δεκαετίες στη BMW, ο Biermann πήρε «μεταγραφή» για την Hyundai.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, η Hyundai επικοινώνησε μαζί του τηλεφωνικά μια Παρασκευή απόγευμα. Ενώ αρχικά αρνήθηκε, έπειτα σκέφτηκε πως «η M πηγαίνει κάπου που δεν ήθελα να πάω. Αυτοί που έκαναν τα τρελά projects δεν ήταν πια εκεί. Έτσι σκέφτηκα πως η Hyundai δεν ήταν ένας κακός τρόπος να κλείσω την καριέρα μου. Σκόπευα να συνταξιοδοτηθώ μετά την παρουσίαση της M5 (F90, του 2017), αλλά ξαφνικά βρήκα νέα περιπέτεια».

Στη Hyundai, του ανατέθηκε ένα έργο που ακούγεται ως όνειρο για πολλούς μηχανικούς: Να δημιουργήσει ένα νέο τμήμα οχημάτων υψηλών επιδόσεων, ξεκινώντας από ένα «λευκό καμβά».