autoagora Team
Η Jeep δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Από το 1941 που παρουσιάστηκε το περίφημο WillyΆs, «δάνεισε» το όνομά της σε μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων που έχουν δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου: τζιπάκια δεν τα λέμε; Για σκεφτείτε πόσες φορές τα λέμε τζιπάκια και πόσες φορές με την πραγματική μάρκα τους;
Δικαιωματικά λοιπόν η Jeep θεωρείται, και είναι, ο «ιδρυτής» της κατηγορίας. Από το μακρινό 1941 κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της αυτοκινητοβιομηχανίας και φτάνουμε στο σήμερα όπου η Jeep αφουγκραζόμενη τις σημερινές ανάγκες παρουσιάζει το Renegade. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.
Το νέο Renegade λοιπόν, έπρεπε να έχει τα χαρακτηριστικά της μάρκας, το DNA δηλαδή, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε απόδοση, ώστε, εκτός από τους παραδοσιακούς πελάτες της εταιρείας, να προσελκύσει και νέους πελάτες. Κάτι άλλο εξίσου σημαντικό, είναι το μέγεθος, έπρεπε δηλαδή να είναι μικρότερο από τα υπάρχοντα μοντέλα (άλλωστε υπήρχε χώρος στο κάτω μέρος της γκάμας της Jeep για ένα νέο μοντέλο) αλλά και οι κινητήρες, που έπρεπε να είναι μικρότεροι και αποδοτικότεροι. Το νέο Jeep Renegade έχει κόμπακτ διαστάσεις, κινητήρες που ξεκινούν από τα 1.400 κ.εκ. και παντρεύει το αμερικάνικο DNA με το ιταλικό στιλ, μιας και κατασκευάζεται σε συνεργασία με την FIAT, στην Ιταλία.
Σχεδίαση
Σαν γνήσιο Jeep έχει την μάσκα με τις 7 γρίλιες, τα στρογγυλά φώτα είναι τοποθετημένα ψηλά στις γωνίες, έχει κοντούς προβόλους και τα φτερά έχουν αυτό το «τετράγωνο» κόψιμο στο πάνω μέρος τους.
Οι μεγάλοι προφυλακτήρες δεσπόζουν εμπρός και πίσω, όπως και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό φιλέτο στα φουσκωμένα φτερά και τα μαρσπιέ.
Πίσω, τα τετράγωνα φώτα περικλείουν το χαρακτηριστικό Χ (από τα στρατιωτικά μπιτόνια καυσίμων – ναι, τα κάνιστρα που λέγαμε στο στρατό), τονίζοντας την δυναμική σχεδίαση.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μοντέρνο και δυναμικό, macho θα λέγαμε στην αμερικανική αργκό, χωρίς όμως να προκαλεί.
Εσωτερικό
Ξεχωρίζουν τα καλής ποιότητας υλικά και το προσεγμένο φινίρισμα. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, ή προαιρετικά 6,5 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων Uconnect, που προσφέρει ποικίλες δυνατότητες διασύνδεσης, και ακριβώς από πάνω της υπάρχει χαραγμένη η επιγραφή «since 1941», έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε.
Τα καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη, η θέση οδήγησης είναι σωστή και η ορατότητα πολύ καλή προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης και η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού θα καλύψει κάθε απαίτηση.
Αυτό που κάνει όμως την διαφορά στο εσωτερικό είναι ότι είναι «μεγάλο». ΤοRenegade είναι το «μικρό» Jeep και έχοντας αυτό στο μυαλό σου, ξαφνιάζεσαι ευχάριστα όταν μπαίνεις στο «μεγάλο», όπως αποδεικνύεται τελικά, Renegade!
Οι χώροι είναι υπέρ-άνετοι για οδηγό και συνοδηγό, όπως και για τους πίσω επιβάτες, ενώ και ο χώρος των αποσκευών με 351 λίτρα χωρητικότητα είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία.
Κινητήρες-Μετάδοση
Πέντε εκδόσεις κινητήρων βενζίνης και diesel εξοπλίζουν το νέο JeepRenegade. Στην βάση της γκάμας βρίσκεται ο 1,6 λτ. βενζινοκινητήρας απόδοσης 110 ίππων που συνεργάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και 2 εκδόσεις του γνωστού μας 1,4 λτ. κινητήρα Multiair2 της Fiat, απόδοσης 140και 170 ίππων, συμπληρώνουν τις βενζινοκίνητες επιλογές. Η έκδοση των 140 ίππων συνεργάζεται με μηχανικό 6 σχέσεων ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επίσης 6 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η κορυφαία έκδοση των 170 ίππων συνδυάζεται με τετρακίνηση και το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Οι εκδόσεις με dieselκινητήρα είναι 3, αρχίζοντας με τον 1,6 λτ. Multijet2 των 120 ίππων, με 6άρι κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, και 2 εκδόσεις με τον 2,0 λτ.Multijet2, απόδοσης 140 και 170 ίππων, με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς.
Jeep Active Drive λέγεται το σύστημα τετρακίνησης του Renegade και εναλλάσσει αυτόματα την μετάδοση της κίνησης μόνο εμπρός ή και στους 4 τροχούς, ανάλογα με την πρόσφυση, ενώ διαθέτει δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού για μείωση της κατανάλωσης.
Το νέο Jeep Renegade σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Η ευρυχωρία του σε συνδυασμό με την πολύ καλή θέση οδήγησης συντελούν σε αυτό. Έχει καλή ποιότητα κύλισης και ταξιδεύει απροβλημάτιστα στον αυτοκινητόδρομο. Σε δρόμο με στροφές έχει επαρκή περιθώρια πρόσφυσης, περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και αποτελεσματικά φρένα, ενώ μέσα στην πόλη αποδεικνύεται αρκετά ευέλικτο.
Με άλλα λόγια εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Η σχετικά ψηλή απόσταση από το έδαφος (175 mm) και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με διαδρομή μέχρι και 205 mm, επιτρέπουν την κίνηση εκτός δρόμου, ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις εφόσον το επιτρέπει η πρόσφυση, αυξάνοντας έτσι.
Ο 1,4 λτ. MultiAir2 βενζινοκινητήρας των 140 ίππων έχει πολύ καλή απόκριση και συνεργάζεται άψογα με το 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ ο 1,6 λτ.diesel των 120 ίππων έχει μεγάλα αποθέματα ροπής και περιορίζει τις αλλαγές ταχυτήτων. Και οι δύο κινητήρες έχουν πολιτισμένη λειτουργία.
Συμπέρασμα
Ένα μικρό Jeep έλειπε από την κατηγορία των κόμπακτ SUV και το Renegadeείναι εδώ. Με την απαιτούμενη εμφάνιση, μοντέρνο στυλιστικά, με το DNA της μάρκας αλλά και με σύγχρονους κινητήρες μικρού κυβισμού, όπως επιτάσσουν οι αγοραστικές συνήθειες τώρα πια, χωρίς να υπολείπεται σε επιδόσεις ή εκτός δρόμου απόδοση.
Η τιμή του ξεκινά από 19.370 ευρώ (με όφελος απόσυρσης και Bonusανταλλαγής) και αρκετά πλήρες πακέτο εξοπλισμού και υπόσχεται ότι τοRenegade θα είναι από τις κύριες επιλογές στην κατηγορία.
Copyright © 2025 - autoagora.gr