autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ - Νέο Yeti & 2 ακόμα Skoda

1/6/2017

Σε ρόλο ηγέτη! - H Skoda δίνει ρόλο ηγέτη στα νέα της SUV και επενδύει ακόμα πιο πολλά πάνω τους. Αιχμή του δόρατος στη νέα προσπάθεια θα είναι το Yeti δεύτερης γενιάς!

autoagora Team

Πρέπει να ξεχάσουμε το Yeti όπως το ξέρουμε. Στο πλαίσιο ριζικών αλλαγών για το μέλλον της Skoda, τα SUV μπαίνουν στην κορυφή της επίθεσης  -και- της Τσεχικής θυγατρικής της VW. Tα μεγέθη αλλάζουν και δημιουργούν νέους χώρους. Από τη στιγμή λοιπόν που θα υπάρχει στη βάση της γκάμας το Polar (άγνωστο αν θα παραμείνει αυτό το όνομα), ένα B segment SUV με χρονικό ορίζοντα το 2019, το Yeti πήρε εντολή να μεγαλώσει τουλάχιστον κατά «ένα νούμερο». 
 
Η δεύτερη γενιά του Yeti θα υλοποιήσει αυτήν την αλλαγή παίρνοντας από τη VW το δάπεδο MQB. Kοινώς η πλατφόρμα του Golf θα μπει κάτω από ακόμα ένα μοντέλο, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό της παραγωγής με την ίδια βάση και καταποντίζοντας τα κόστη. H Skoda ουσιαστικά θα ρίξει στην αγορά το δικό της Ateca ή το δικό της VW T-Roc αν προτιμάτε (το Golf SUV που περιμένουμε να δούμε από το φθινόπωρο επίσημα). Ενώ όμως στο VW το μήκος θα είναι στα 4,3 μέτρα, το Yeti θα πάρει 8 πόντους περισσότερο αμάξωμα ανάμεσα στους προφυλακτήρες του. Αυτό δείχνει ότι, στη Μλάντα Μπόλεσλαβ δεν ξεχνούν τον πρακτικό χαρακτήρα τους και το Βόλφσμπουργκ δε μοιάζει να έχει πρόβλημα. Μάλιστα το Yeti ΙΙ θα θυμάται και τις πολυχρηστικές λύσεις του πρώτης γενιάς μοντέλου, διαθέτοντας προαιρετικά και το συρόμενο πίσω κάθισμα με τη δυνατότητα αφαίρεσής του. 
 
Από πλευράς εμφάνισης, το στιλ θα θυμίζει πιο πολύ ένα Kodiaq υπό κλίμακα. Έναντι του πρώτου Yeti βέβαια, η εικόνα θα είναι προφανώς αγνώριστη. ΚατΆαρχάς οι αναλογίες: με το μήκος και το πλάτος να αυξάνονται κατά 106 και 30 χλστ. αντίστοιχα όταν την ίδια στιγμή το ύψος χάνει 40 χλστ., «διαβάζει» κανείς ανάγλυφα πια, όχι μόνο ότι το επόμενο Yeti θα είναι πιο μεγάλο, αλλά ότι θα είναι και περισσότερο σπορτίφ δίπλα στον τετραγωνισμένο πρόγονό του. 
 
Τεχνικά οι κινητήρες θα είναι 1,4 λίτρων με 125 έως 150 ίππους, ενώ οι ντίζελ θα καλύπτουν ένα φάσμα από 115 έως 150 ίππους. Λογικά και ο 1.000άρης TSI έχει θέση εδώ αλλά και ένας πιο δυνατός δίλιτρος βενζίνης με 190 ίππους. Εξάλλου το SEAT Ateca βγήκε ήδη σε έκδοση FR ενώ και για το Kodiaq υπάρχει δεδηλωμένη πρόθεση για πιο σπορτίφ εκδόσεις. Οπότε… Η τετρακίνηση πάντως θα είναι προαιρετική, σε κάθε περίπτωση. 
 
2018: Η Skoda θέλει τη δική της Χ4! 
Δεν είναι επίσημο ακόμη αν θα έρθει στην Ευρώπη, ωστόσο, με αρχή την Kίνα, η Skoda θέλει να αποκτήσει και ένα λίγο πιο αθλητικό Kodiaq. Πρόκειται για αδερφάκι του Tiguan Allspace όπως το είδαμε στη Γενεύη προ μερικών εβδομάδων και το μεταξόνιο το οποίο προβλέπεται να φτάνει στα 2,75 μέτρα επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές αφού στο μεγάλο VW η αντίστοιχη τιμή είναι 2,79 μέτρα. 
Σχεδιαστικά, η πιο σπορ αύρα θα εκπορεύεται κυρίως από τη μείωση του ύψους (μια γενναία αφαίρεση 90 χλστ.) και το πιο επιθετικό κόψιμο της οροφής στο πίσω μέρος. Λέγεται πάντως, ότι το VisionE, το πρωτότυπο της Skoda για τη φετινή Σαγκάη σε λίγες μέρες, δείχνει πώς θα διαμορφωθεί αυτό το λίγο πιο καλογυμνασμένο Kodiaq. Στην Κίνα το λανσάρισμα ξεκινά από το 2018. 
 
2019: Αλλαγή φρουράς για την Octavia 
Ένα χρόνο μετά τα δύο SUV, η Skoda ετοιμάζεται για άλλη μία αλλαγή: την παρουσίαση της νέας Octavia. To νέο σούπερ-οικογενειακό της Skoda θα συνεχίσει να διατίθεται σε πεντάθυρη και στέισον βάγκον έκδοση παρέχοντας κορυφαίους χώρους. Το ζήτημα είναι η μεγάλη στροφή που θα χαράξει το μοντέλο στον τομέα της τεχνολογίας: η Skoda θέλει την Οctavia στο δεύτερο επίπεδο των αυτόνομων οχημάτων. 
 
Στη λίστα με τις έξι βαθμίδες των αυτόνομων αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον δύο λειτουργίες μπορούν να γίνουν χωρίς τη συνδρομή του οδηγού. Αυτές συνήθως είναι ο έλεγχος του γκαζιού, του τιμονιού και των φρένων στον αυτοκινητόδρομο καθώς και η εκτέλεση ελιγμών, ωστόσο ο οδηγός πρέπει να εποπτεύει κανονικά το σύστημα και να αναγνωρίζει εμπόδια ή δυσλειτουργίες. 
Θα είναι αυτή η πιο έξυπνη Octavia όλων των εποχών; Οι πληροφορίες για ένα εσωτερικό με νέες μεγαλύτερες οθόνες απαντούν μάλλον καταφατικά.