autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

SCHULTE DESIGN

Η πλατφόρμα EVA μπορεί να δεχθεί έως και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Οι μπαταρίες είναι κάτω από το δάπεδο ευνοώντας το χαμηλό κέντρο βάρους.

H Μercedes έχει ήδη δείξει ότι τα EQ μοντέλα της θα μπορούν να φορτίζουν και ασύρματα. Ο πελάτης θα μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε επαγωγικό (φωτ.) και συμβατικό σύστημα.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του ηλεκτρικού μικρομεσαίου θα πρέπει να δούμε πρώτα πώς θα διαμορφωθεί η EQC (φωτ. το πρωτότυπο) αλλά πιθανώς και η επόμενη A-Class σε αυτόν τον τομέα.

Η EQC θα μοιάζει σε μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο της φωτογραφίας από το Παρίσι του 2016. Τα EQ θα ξεχωρίζουν ως ηλεκτρικά αλλά θα είναι ξεκάθαρα Mercedes.

Ο Ντίτερ Τσέτσε, αφεντικό της Daimler θέλει 10 ηλεκτρικά έως το 2022, μαζί με τα μοντέλα της Smart. Το 15%-25% των πωλήσεων της εταιρείας θα είναι ηλεκτρικά.

Στόχος και το Model X: Η EQC της Mercedes θέλει να χτυπήσει οπωσδήποτε το crossover της Tesla, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα SUV με σήμα το αστέρι.

Mercedes EQ Compact

5/9/2017

ΕQ-ualizer! - Το σχέδιο της Mercedes για ηλεκτρικά οχήματα με το σήμα EQ είναι σε φουλ ρυθμό εξέλιξης. Η αρχή θα γίνει με ένα SUV αλλά το ενδιαφέρον θα κορυφωθεί λίγο μετά, όταν θα έρθει το πρώτο ηλεκτρικό μικρομεσαίο.

autoagora Team

To μέλλον είναι ηλεκτρικό. Και είναι τόσο κοντινό πια ώστε η Mercedes έχει ήδη δημιουργήσει το δικό της ξεχωριστό εμπορικό σήμα με το οποίo θα τα πουλάει. Πρόκειται για την υποενότητα EQ η οποία από το 2019 θα αρχίσει να δίνει αυτοκίνητα στην αγορά. Μάλιστα η Mercedes έχει κατοχυρώσει ήδη τις ονομασίες EQA, EQB, EQC, EQE και EQS δείχνοντας ότι έχει σκοπό να δημιουργήσει μια ολόκληρη γκάμα, μια κανονική, πλήρως αναπτυγμένη εταιρεία ηλεκτρικών. 

 Αρχή με το SUV, συνέχεια με το μικρομεσαίο
H πρώτη κίνηση για μοντέλο με το σήμα EQ θα γίνει το 2019 και είναι ένα SUV το οποίο ήδη φέρεται να έχει καπαρώσει το όνομα EQC επειδή βάσει μεγέθους θα τοποθετείται ανάμεσα στη GLC και τη GLE. Το σχέδιο όμως είναι ευρύτατο: η Mercedes θέλει δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα (μαζί με τα Smart) έως το 2022. Ο στόχος ήταν αρχικά το 2025 όμως έχει τραβηχτεί πιο πίσω διότι, η εταιρεία θέλει σύντομα να μπορεί το 15%-25% των πωλήσεων της να είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό με βάση τα 2,08 εκ. οχήματα που διέθεσε το 2016 μας δίνει γύρω στα 500.000 ηλεκτροκίνητα. Χρειάζεται λοιπόν ένα μαζικό μοντέλο και τι καλύτερο από ένα μικρομεσαίο, το οποίο θα μπορεί να ενσωματώνει και τα premium χαρακτηριστικά της Mercedes. 
Είναι άγνωστο ακόμη πόσο μετά την EQC θα παρουσιαστεί το μικρομεσαίο αλλά εκτιμάται ότι θα είναι από τα πρώτα σχέδια μαζί με ένα σεντάν επιπέδου C-Class και δύο SUV ακόμα.  Αρχή με την πρωτόπλαστη… EVA 
Όλα τα σχέδια αυτά θα στηριχτούν στη νέα αρχιτεκτονική της Mercedes με την κωδική ονομασία EVA (Electric Vehicle Architecture). Πρόκειται για άλλη μία πλατφόρμα τύπου «Lego» η οποία όπως και στα συμβατικά μοντέλα, θα μπορεί να δώσει διαφορετικά μήκη μεταξονίου και μετατροχίων από έναν βασικό πυρήνα. Το μικρομεσαίο EQ λέγεται μάλιστα ότι θα είναι το πρώτο ή από τα πρώτα που θα χτιστεί εξΆολοκλήρου πάνω στο δάπεδο αυτό. Κι αυτό διότι η EQC θα έχει μεν κάποια στοιχεία αλλά λόγω χρόνου δεν προλαβαίνει να το εκμεταλλευτεί ολόκληρο. 
Ειδικά για το μικρομεσαίο μοντέλο ετοιμάζεται μια μπαταρία της τάξης των 60-70 kWh, η μικρότερη της γκάμας δηλαδή η οποία μπορεί να φτάνει έως και τις 110 kWh για πιο μεγάλα μοντέλα. Ο κινητήρας θα αποδίδει 150 kW (200+ ίππους) ενώ όλη η δομή του πλαισίου επιτρέπει και δεύτερο μοτέρ για να παρέχεται και τετρακίνηση.
Από πλευράς μεγέθους οι μέχρι τώρα, ανεπίσημες πάντα, πληροφορίες αναφέρουν ένα φορμάτ ανάλογο με αυτό της νέας A-Class που περιμένουμε το επόμενο διάστημα. Κάποιοι κάνουν λόγο για ένα αρκετά συμπαγές σχήμα. Μη θορυβείστε όμως για το θέμα των χώρων: το ηλεκτρικό μικρομεσαίο θα μπορεί πιο εύκολα να παρέχει καλύτερους χώρους από τη συμβατική A-Class επειδή θα έχει τις μπαταρίες στο δάπεδο. Με το συσσωρευτή που αναφέραμε πριν και το mix των υλικών (ατσάλι, αλουμίνιο και ανθρακόνημα) να εξασφαλίζει ένα χαμηλό βάρος, η αυτονομία εκτιμάται ότι θα μπορεί να προσεγγίζει τα 500 χλμ.. Οι δε επιδόσεις επίσης αναμένονται πολύ υψηλές ενώ η φόρτιση θα γίνεται και επαγωγικά. 

Εμφάνιση: Διαφορετική, όχι αγνώριστη 
Το ζήτημα του ντιζάιν φυσικά και είναι πολύ σημαντικό για την περίπτωση του μικρομεσαίου EQ. Η Mercedes θέλει τα ηλεκτρικά να ξεχωρίζουν ως τέτοια. Από την άλλη όμως θέλει να φαίνονται και ως «Mercedes». Οι σχεδιαστές λοιπόν προσανατολίζονται σε γνώριμες γραμμές συνολικά αλλά με διαφοροποιημένες λεπτομέρειες όπως τα φώτα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες. Οι μπλε χρώματος λεπτομέρειες θα αναλαμβάνουν εδώ κρίσιμο ρόλο και θα είναι εμφανείς. Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, τον πρώτο λόγο θα έχει η Ευρώπη με μονάδες στη Βρέμη, στο Ράστατ, στο Ζιντελφίνγκεν (Στουτγγάρδη) και το Χάμπαχ, η μονάδα της Smart στη Γαλλία.