Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Υποστρέφει πιο νωρίς και γέρνει περισσότερο από τα άλλα 500L, αλλά το Τrekking παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, ειδικά με τον 1,6 diesel κινητήρα των 105 ίππων.

Δεν κάνει εύκολα πίσω το 500L Trekking ακόμα και σε τέτοιες καταστάσεις, χάρη στα ειδικά ελαστικά και το σύστημα Traction+

Μοντέρνος διάκοσμος, ευχάριστη σχεδίαση και προσεγμένη ποιότητα χαρακτηρίζουν την ευρύχωρη καμπίνα του 500L Trekking.

Ο 1,6 diesel προσφέρει ζωντανές επιδόσεις στο 500L Τrekking, χωρίς να ξεχνά και την οικονομία.

Fiat 500L Trekking 1,6 Multijet II 105 PS

22/11/2013

To ευρύχωρo, πρακτικό και στυλάτο Fiat 500L εμπλουτίζει το DNA του με στοιχεία περιπέτειας στην έκδοση Trekking κάνοντας την διαφορά

Το Fiat 500L γνωρίζει ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία, στις αγορές της Δ. Ευρώπης τουλάχιστον, αφού συνδυάζει το lifestyle του 500 με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Φτάνοντας στα όρια του μικρού πολυχρηστικού, το μόνο που έδειχνε να λείπει από το 500L ήταν μια έκδοση που να είναι σε θέση να μεταφέρει την οικογένεια με άνεση, πέρα από τα καθημερινά και σε μονοπάτια light περιπέτειας.
Όπερ και εγένετο λοιπόν η έκδοση 500L Trekking με αυξημένη απόσταση από το έδαφος,  crossover εμφάνιση και πανοραμική θέση οδήγησης. Το bonus είναι κάποια ικανότητα κίνησης σε σαθρά εδάφη, χάρη στο σύστημα Traction+… Δοκιμάζουμε την πιο μπριόζικη έκδοση με τον 1,6 Μultijet2 πετρελαιοκινητήρα των 105 ίππων.

Τι είναι το Traction+
Πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά, μεταφέρει τη ροπή από τον ένα κινητήριο τροχό στον άλλο ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση και σε συνδυασμό με το σύστημα ESP. Συνδυάζεται με ειδικά σχεδιασμένα εκτός δρόμου (M+S) λάστιχα διαστάσεων 175/65 R15 και προσδίδει στο αυτοκίνητο αυξημένες ικανότητες κίνησης σε γλιστερά και σαθρά εδάφη μακριά από την άσφαλτο, σε σχέση με την απλή έκδοση του 500L.

Κινητήρας- Επιδόσεις   
Σβέλτο και οικονομικό
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 MultiJet II με 105 ίππους και 320 Nm ροπής (στις 1.750 σ.α.λ. μόλις), διαθέτει «έξυπνο» τούρμπο, φίλτρο DPF και εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού , το οποίο είναι ικανό για μέχρι και 8 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης. 
Πρωτίστως τα… εύσημα κερδίζει η ροπή,  που προσφέρει καλή απόκριση του κινητήρα κοντά στις… 1.000 στροφές. Από εκεί και πάνω και μέχρι λίγο μετά τις 3.000 σ.α.λ., ο κινητήρας τραβάει δυναμικά και γεμίζει γρήγορα τις σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου, που είναι ακριβές και γρήγορο στις αλλαγές του. Από εκεί και πάνω, δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται, ενώ οι 2 τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου είναι αραιές σε κλιμάκωση, βοηθώντας την κατανάλωση στο ταξίδι. Έτσι κι αλλιώς, αυτή ανήκει στα δυνατά σημεία του μοντέλου, εφόσον η μέση τιμή της δεν ξεπερνάει τα 4,5 λτ./100 χλμ. (CO2:117 γρ./χλμ.) χάρη και στο στάνταρ σύστημα start/stop.
Οι επιδόσεις είναι ιδιαίτερα καλές, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), όσο και εν κινήσει (60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 7,4/10,9 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η σε 10,9/14,6 δλ.) Η τελική ταχύτητα είναι 175 χλμ./ώρα. 

Εσωτερικό – Χώροι   Ευχάριστο και ευρύχωρο
Στο εσωτερικό, δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με τα απλά 500L, κάτι που μεταφράζεται σε μοντέρνο και γεμάτο στιλ διάκοσμο, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα και απροβλημάτιστη εργονομία. Τη διαφορά κάνει η πανοραμική θέση οδήγησης και η παρουσία του κουμπιού για την ενεργοποίηση του συστήματος Traction+ στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι χώροι επιβατών είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα, αφού ακόμη και 5 μεγαλόσωμοι ενήλικες χωρούν με άνεση. Τα πίσω καθίσματα έχουν αρκετές δυνατότητες αναδίπλωσης και διαμόρφωσης, ενώ τα 343 λτ. του χώρου αποσκευών ικανοποιούν και με το παραπάνω για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης Trekking είναι αρκετά πλούσιο.  Θα γκρινιάξουμε όμως και πάλι για τα  μηδενικής στήριξης και κάπως άβολα καθίσματα, που επιβαρύνουν τη συνολική άνεση.

Στο δρόμο   Εντός, εκτός και επί τα αυτά… 
Στην πράξη το 500L Trekking δεν έχει αλλάξει και πολύ εικόνα στο δρόμο, έχοντας ως κύριο άξονά της την παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς. Το μπρίο του κινητήρα σε προκαλεί να οδηγείς σβέλτα απολαμβάνοντας ικανοποιητική αίσθηση από το τιμόνι. Από την άλλη οι μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές δεν επηρεάζουν το κράτημα, αλλά σε τονίζουν την ανεπαρκή στήριξη των καθισμάτων και δεν βοηθούν στη γρήγορη οδήγηση, για την οποία το 500L δε λέει όχι. Λόγω ελαστικών η υποστροφή έρχεται πιο νωρίς από τα απλά 500L, αλλά σε κάθε περίπτωση ο πίσω του ημιάκαμπτος άξονας δεν αναπηδάει στις ανωμαλίες, οι αναρτήσεις καταπίνουν σχεδόν αθόρυβα τις κακοτεχνίες και ο θόρυβος παραμένει σε λογικά επίπεδα. Ο μεγάλος κύκλος στροφής το κάνει κάπως δύσχρηστο στην πόλη. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η πανοραμική γυάλινη οροφή, που είναι όσο μεγάλη, όσο και ο «ουρανός» του αυτοκινήτου. Είναι ένα από τα έξτρα, που πραγματικά αξίζει να επιλέξει κάποιος…
Και στα σαθρά εδάφη; Το 500L Trekking «δουλεύει» μια χαρά. Χάρη στην ικανή απόσταση από το έδαφος, τα ειδικά ελαστικά και το σύστημα Traction+ θα καλύψει απόλυτα το 99% των αγοραστών, αφού και πεζοδρόμια καβαλάει, και τις ανωμαλίες καταπίνουν οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω σε μια αμμουδερή παραλία, στο χωματόδρομο ή μια λασπωμένη διαδρομή.

20.120 ευρώ για το 1,6 ΜΤJ2 105 PS
To Fiat 500L Trekking της δοκιμής είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από 20.120 ευρώ με απόσυρση και έκπτωση 1.400 ευρώ. Η τιμή καταλόγου είναι 22.950 ευρώ. Σίγουρα η τιμή δεν μπορεί να πει κανείς ότι είναι και καμια ευκαιρία, αλλά ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του μοντέλου, το καθιστά μια επιλογή που αξίζει την προσοχή των αγοραστών, ειδικά για την μορφολογία της χώρα μας… 




Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις