autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πόσο ακριβότερο είναι στην επισκευή ένα ηλεκτρικό;

Πόσο ακριβότερο είναι στην επισκευή ένα ηλεκτρικό;

18/8/2025

Πολύ ακριβότερες οι επισκευές στα ηλεκτρικά τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν υπήρχαν πολλοί γνώστες μάστορες και ανταλλακτικά.
Σήμερα θα πληρώσεις ελάχιστα παραπάνω για επισκευή σε ηλεκτρικό σε σχέση με βενζίνης-diesel.
Κυκλοφορούν πολύ περισσότερα ηλεκτρικά και πλέον υπάρχουν πολλά συνεργεία που ξέρουν από αυτά.

autoagora Team

Πολύ ακριβότερες οι επισκευές στα ηλεκτρικά τα προηγούμενα χρόνια

Ο γενικότερος κανόνας του πώς λειτουργεί η αγορά στον τομέα των επισκευών ορίζει πως όσο νεότερη μια τεχνολογία τόσο πιο δύσκολο είναι για τα συνεργεία να της βάλουν χέρι. Σήμερα ένας μηχανικός ή επισκευαστής πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες τεχνολογίες και να κάνει σεμινάρια, για να μη μένει πίσω στις εξελίξεις. Και καθότι αυτό δεν γινόταν ιδιαίτερα στο παρελθόν, βρεθήκαμε πριν από μερικά χρόνια να πηγαίνεις με το ηλεκτρικό σου σε ένα συνεργείο της γειτονιάς και να σε κοιτάει ο μάστορας καλά καλά.

Δεν υπήρχαν πολλοί γνώστες μάστορες και ανταλλακτικά

Η έλλειψη γνώσεων, σε συνδυασμό με τα πιο δυσεύρετα ανταλλακτικά,  έκαναν μια επισκευή σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ιδιαίτερα δύσκολη και ακριβή υπόθεση. Δύσκολα θα έβρισκε ο ιδιοκτήτης λύση σε ένα μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ενώ ακόμα και σε αυτά, δεν ήταν λίγες οι φορές που οι εργαζόμενοι τον κοίταγαν καλά καλά. Σύμφωνα με τη γερμανική ομοσπονδία ασφάλισης, μόλις τον περασμένο χρόνο, το κόστος επισκευής σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ήταν σχεδόν 25% υψηλότερο.

Σήμερα θα πληρώσεις ελάχιστα παραπάνω για επισκευή σε ηλεκτρικό σε σχέση με βενζίνης-diesel

Πλέον η διαφορά κόστους στην επισκευή ηλεκτρικών σε σχέση με τα θερμικά έχει πέσει ακόμα και 10% σε σχέση με πέρσι, από 15-20%. Η διαφορά αυτή δεν αφορά μόνο ζημιές στα μηχανικά μέρη, αλλά και σε επισκευές φανοποιίας σε περίπτωση τρακαρίσματος. Πού οφείλεται όμως η συγκεκριμένη πτώση;

Κυκλοφορούν πολύ περισσότερα ηλεκτρικά και πλέον υπάρχουν πολλά συνεργεία που ξέρουν από αυτά

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της ομοσπονδίας δύο είναι οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την μείωση. Αρχικά τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, σε σχέση με 2-3 χρόνια πριν, είναι πολύ περισσότερα. Μόνο φέτος, έχουν πουληθεί σχεδόν 11 εκατομμύρια EVs, ενώ στην Ευρώπη η αύξηση σε σχέση με πέρσι αγγίζει το 30%. Μάλιστα μόνο στη Γερμανία, κυκλοφορούν σήμερα περίπου 1.650.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή 5 φορές πάνω σε σχέση με το 2021.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία πάνω στην ηλεκτροκίνηση δεν έχει καμία σχέση με πριν 5 χρόνια. Με τόσα πολλά ηλεκτροκίνητα στους δρόμους είναι λογικό να έχει αυξηθεί και η τεχνογνωσία πάνω σε αυτά. Από τους εργαζόμενους στις οδικές βοήθειες και τους εμπειρογνώμονες, έως τους πυροσβέστες και τελικά τους ίδιους τους επισκευαστές, σήμερα τα ηλεκτρικά δεν είναι… εξωγήινη τεχνολογία , αλλά μέρος της καθημερινότητας στον χώρο. Έτσι λοιπόν, είναι λογικό οι τιμές να πέφτουν συνεχώς, ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν θα αργήσει η στιγμή που το κόστος θα είναι στα ίδια επίπεδα.

TOYOTA
OPEL