SEAT Ibiza 1,4 TDI 90 PS
15/12/2015
Με νέο κινητήρα
Το ανανεωμένο SEAT Ibiza συνεχίζει την εμπορική του πορεία εφοδιασμένο με τον οικονομικό 1,4 TDI των 90 ίππων, αλλά και με βελτιώσεις στο εσωτερικό του.
Η SEAT προχώρησε στη –δεύτερη χρονικά– ανανέωση του 4ης γενιάς Ibiza εφοδιάζοντάς το με νέους κινητήρες, αλλάζοντας ελάχιστα την εξωτερική του εμφάνιση, όμως βελτιώνοντας αισθητά το εσωτερικό ώστε να του δώσει νέα πνοή στην σκληρή κατηγορία των μικρών.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Ibiza έχουν γίνει αλλαγές που έχουν αναβαθμίσει τη συνολική εικόνα του μοντέλου. Η πρώτη σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την κεντρική κονσόλα η οποία έχει φαρδύνει, διαθέτει οθόνη αφής που δεν είναι από τις πιο high-tech όμως δουλεύει σωστά, έχει νέους διακόπτες για τον κλιματισμό και νέα θέση, πιο βολική για το κουμπί των αλάρμ. Επίσης, το τιμόνι φέρει νέα χειριστήρια για το trip computer και το σύστημα πολυμέσων, ενώ τέλος ο πίνακας οργάνων έρχεται με νέες ενδείξεις και μεγαλύτερη οθόνη. Στο κομμάτι της ποιότητας, αυτή κρίνεται καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας με περισσότερο μαλακό πλαστικό να ντύνει το κεντρικό οριζόντιο τμήμα του ταμπλό, ενώ οι αεραγωγοί έχουν δακτυλίους διαφορετικού χρωματισμού.
Κινητήρας
Το μοντέλο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον 1,4 TDI του γερμανικού ομίλου, που αποδίδει 90 ίππους και 230 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Πιο αναλυτικά, τώρα και όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας του, είναι σχετικά θορυβώδης αφού το κροτάλισμα φτάνει στην καμπίνα και φανερώνει την 3κύλινδρη φύση, όμως από την άλλη είναι οικονομικός στην κατανάλωση. Συγκεκριμένα, η επίσημη μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 3,6 λτ./100 χλμ., ενώ και στη δοκιμή μας το Ibiza αποδείχθηκε πολύ οικονομικό αφού η μέση κατανάλωση ήταν 4,9 λτ./100 χλμ. Επίσης, το Ibiza δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας.
Οδηγώντας
Το ανανεωμένο SEAT Ibiza έχει επαναρρυθμισμένα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, ενώ νέα ρύθμιση διαθέτει το τιμόνι. Είναι πιο άνετο στο δρόμο, δείχνει λιγότερο σφιχτό, ωστόσο δεν έχει χάσει τον ευχάριστο χαρακτήρα του μιας και είναι σταθερό όταν το πιέζεις και η υποστροφή έρχεται αργά και ελεγχόμενα. Το τιμόνι, από την άλλη, είναι ελαφρύ σε βάρος όμως έχει καλή πληροφόρηση στους γρήγορους ρυθμούς.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο SEAT Ibiza με τον 1,4 TDI των 90 ίππων γίνεται πιο ανταγωνιστικό απέναντι στις diesel επιλογές της μικρής κατηγορίας, αφού ο νέος 1.400άρης diesel προσφέρει πολύ καλή απόδοση, γρήγορες επιδόσεις και είναι και αρκετά οικονομικός. Τιμή εκκίνησης του SEAT Ibiza 1,4 TDI είναι τα 13.517 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση για τη βασική έκδοση Reference, που διαθέτει αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού.