Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ακριβό καινούργιο; Φθηνό ως μεταχειρισμένο

8/11/2017

Με εμφάνιση που θυμίζει όχημα ελευθέρου χρόνου, εσωτερικό με πολυχρηστικά στοιχεία και διαστάσεις μικρομεσαίου MPV, το Peugeot 3008 τοποθετείται στην κατηγορία των crossover οχημάτων, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αγοραστών.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – Με ικανοποιητικές επιδόσεις και ισχύ
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,6 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους επαρκεί για να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα, συγκρίνοντας τις επιδόσεις του με άλλων μικρομεσαίων MPV έως 1,6 λτ. Η ελαστικότητα και το τράβηγμά του είναι καλό από τις μεσαίες κυρίως στροφές και άνω, όπου σε συνθήκες ταξιδιού διατηρεί χωρίς πρόβλημα ταχύτητες γύρω στα 150 χλμ./ώρα, αλλά και υψηλότερα, όπου όμως αρχίζει και ενοχλεί ο θόρυβος από το μοτέρ που φτάνει στην καμπίνα. Καλή είναι με τη σειρά της και η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, καθώς και η προθυμία του να ανεβάζει στροφές μέχρι την κόκκινη περιοχή των 6.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση είναι θεωρητικά 7,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 165 γρ./χλμ.
 
 
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ – ΧΩΡΟΙ Ποιοτικό και ευρύχωρο
Πολύ καλά είναι τα στοιχεία που αποκομίζει αυτός που θα εισέλθει στην καμπίνα του Peugeot 3008, το οποίο αποσπά θετικά σχόλια τόσο σε ποιότητα όσο και σε εικόνα. Ποιοτικά το μαλακό πλαστικό που συναντάται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό έχει ευχάριστη υφή και προσθέτει πόντους στο γενικό σύνολο, ενώ η συναρμολόγηση και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Από αισθητικής άποψης την παράσταση κλέβει η φαρδιά και με έντονη κλίση κεντρική κονσόλα, όπου από τη δεξιά της πλευρά υπάρχει μια χειρολαβή. Επιπλέον, ο… κλασικός μοχλός του χειρόφρενου έχει αντικατασταθεί από διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων, ενισχύοντας το high tech ύφος του εσωτερικού. 
Πολύ καλή με τη σειρά της είναι και η θέση οδήγησης, ενώ από πλευράς εργονομίας, τα περισσότερα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές αποστάσεις και θέσεις από τον οδηγό, εκτός από αυτά του κλιματισμού, μερικά από τα οποία "κρύβει" ο επιλογέας των ταχυτήτων. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι, που φτάνουν σε χωρητικότητα έως τα 50 λίτρα, όπως είναι κάτω από το τιμόνι, στις πόρτες, στο μπροστινό υποβραχιόνιο, στο δάπεδο στο πίσω τμήμα της καμπίνας κ.α. Όμως το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει πολύ μικρή χωρητικότητα.Στο εσωτερικό του 3008 οι προσφερόμενες ανέσεις από πλευράς διαθέσιμων χώρων είναι πολύ καλές, αφού 4 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ ένας ακόμα, που θα κάτσει στη μέση του πίσω καθίσματος, θα διευκολυνθεί από το επίπεδο δάπεδο. 
Οι μπροστινοί φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν αυξημένο πλάτος και ύψος, χωρίς να τους περιορίζει τόσο η φαρδιά κεντρική κονσόλα. Αντίστοιχα και πίσω ο αέρας για τα πόδια είναι αρκετός, όμως το πλάτος δεν είναι εξίσου μεγάλο όπως μπροστά. Για τις αποσκευές υπάρχει επίσης αρκετός χώρος και το δάπεδο τοποθετείται σε τρία διαφορετικά ύψη, ωστόσο δεδομένου και του πολυχρηστικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, θα ήταν επιθυμητή η ύπαρξη περισσότερων ρυθμίσεων στο πίσω κάθισμα. 
 
 
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – Ικανό για όλα
Το 3008 διακρίνεται για την ισορροπημένη του οδική συμπεριφορά και την προσφερόμενη άνεση. Είναι σε θέση να καλύψει ξεκούραστα και με ασφάλεια μακρινά ταξίδια, όπου παράλληλα εκτιμάται ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στις ευθείες παρουσιάζεται σταθερό και δεν εμπνέει καμία ανησυχία σε ταχύτητες ακόμα και κοντά στην τελική του, ενώ και στις ανοιχτές καμπές διατηρεί την κατευθυντικότητά του. 
 
Στις στροφές δεν προβληματίζει και πάλι, αφού εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το ESP δεν το αφήνει να γλιστρήσει, με τον οδηγό να λαμβάνει καλεί αμεσότητα και βάρος από το τιμόνι, όχι όμως και πληροφόρηση. Επιπλέον, όσον αφορά στην έκδοση με τον turbo κινητήρα των 1,6 λτ., εφοδιάζεται με το σύστημα Dynamic Roll Control, το οποίο περιλαμβάνει στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα ένα υδραυλικό σύστημα, που μοιάζει με τρίτο αμορτισέρ. Αυτό συνεργάζεται με τα δύο πίσω αμορτισέρ, όπου στις στροφές ή στους γρήγορους ελιγμούς μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο, ενώ στις ευθείες περιορίζει τις τάσεις πλεύσης, ενισχύοντας τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του 3008 περιλαμβάνεται το σύστημα Grip Control, το οποίο συνδυάζεται μόνο με ελαστικά λάσπης-χιονιού και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Αυτό είναι ενσωματωμένο με το ESP και έχει 5 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: ένα με το ESP σε κανονική λειτουργία, το all terrain mode, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε λάσπη, υγρό γρασίδι κ.ά., το sand mode, όταν βρίσκεται στην άμμο, το snow mode για το χιόνι και μια ακόμα επιλογή, με το ESP πλήρως απενεργοποιημένο, μέχρι όμως τα 50 χλμ./ώρα. Με το Grip Control πας πιο άνετα στο χώμα και σε σαθρά εδάφη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά εντελώς την τετρακίνηση.VALUE FOR MONEY –Η φθηνότερη έκδοση του Peugeot 3008 (1,6 Comfort Pack) κοστίζει 17.690 ευρώ με απόσυρση και περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, ηχοσύστημα και όλες σχεδόν τις ηλεκτρικές ανέσεις. Η τιμή κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τον πολυσχιδή χαρακτήρα του crossover της Peugeot.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις