Test Αξιοπιστίας: Audi TT cabrio

Διαβάστηκε από 5403 αναγνώστες - 17/12/2019

Πως τα πήγε το Audi TT στο Test αξιολόγησης? Η υψηλή τιμή απόκτησης του, είναι και η εγγύηση της αντοχής του ή απλά πληρώνεις ακριβές επισκευές στα συνεργεία? Αξίζει τελικά η αγορά του ως μεταχειρισμένο?

 
 
Το γεγονός πως η διασκέδαση, παρά τα παγωμένα... αυτιά, δεν έχει σύντομη διάρκεια, οφείλειται, πέρα από τα θερμαινόμενα... οπίσθια, πάνω απ όλα στα 230 PS του 2.0 TFSI κινητήρα. Αυτό το μηχανικό σύνολο μας είναι γνωστό από το VW Golf GTI. Μεγάλου κυβισμού και με σπορτίφ χροιά, χάρη στην υποστήριξη από το turbo, διαθέτει ανά πάσα στιγμή δυνατή... πυγμή. Σε συνδυασμό με το στενόχωρο μεν, φίνα επεξεργασμένο εσωτερικό δε, το ακριβές και με άριστη αίσθηση τιμόνι, καθώς και το χαμηλό κέντρο βάρους, η πλησιέστερη πίστα με το TT δε φαίνεται πως απέχει πολύ μακριά. Στην πραγματικότητα, όμως, ισχύει δυστυχώς το ίδιο και για την επίσκεψη στο πλησιέστερο συνεργείο.



«Είναι ντροπιαστικός ο τρόπος, με τον οποίον η Audi συμπεριφέρεται στους πελάτες της», υποστηρίζει ο Stephan Gangnus από το Henstedt-Ulzburg στα βόρεια του Αμβούργου. Με τη φίρμα του (www.ktc-hamburg.de) εξειδικεύτηκε στην αναμόρφωση του κινητήρα EA888, καθώς το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι γνωστό για την υπέρμετρα μεγάλη κατανάλωση λαδιού. Ο Gangnus υποστηρίζει: «Πολλά αυτοκίνητα πελατών καταναλώνουν 2 λίτρα λαδιού ανά 1.000 km ή και περισσότερο, προτού βρεθούν στο συνεργείο μου
Με αυτά τα δεδομένα γίνεται σαφές, πως η αναμόρφωση του κινητήρα το 2014 δε βοήθησε την κατάσταση. Ο Gangnus επανέρχεται: «Δεν έχω δει κανέναν EA888 ακόμη, ο οποίος να μην καταναλώνει λάδια.» Το συγκεκριμένο πρόβλημα προέκυψε από καιρό σε καιρό ήδη έπειτα από 60.000 km.



Ειδικά ο κινητήρας με τους αυλούς εισαγωγής, που έχουν υπολείμματα άνθρακα, βουλωμένα στόμια ψεκασμού, καθώς και προβλήματα στους εντατήρες της καδένας, αλλά και στην ίδια την καδένα, δεν περιλαμβάνεται ασφαλώς στις καλύτερες δυνατές εξελίξεις της κατασκευής κινητήρων. Το ίδιο ισχύει για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που στην Audi ονομάζεται S tronic, το οποίο με χαλασμένο το σύστημα Mechatronik ή φθαρμένο τον πολλαπλό συμπλέκτη, μπορεί να τορπιλλίσει κάθε φυσιολογικό, οικογενειακό προϋπολογισμό. Πάντως, το σύστημα τετρακίνησης (quattro) δεν προκαλεί κανέναν εκνευρισμό.



Τα θερμαινόμενα καθίσματα λειτουργούν, επίσης, υποδειγματικά. Υπό την προϋπόθεση πως ο ενδιαφερόμενος βρίσκει τους σχετικούς διακόπτες στα εξωτερικά στόμια του εξαερισμού.

Ο κίνδυνος επισκευών στο Audi TT είναι υψηλός
Συνηθισμένα ΤΤ της τρίτης γενιάς ξεκινούν στη Γερμανία με τιμές κοντά στα 20.000 ευρώ. Οι τιμές των roadster κυμαίνονται περίπου 1.000 ευρώ πιο ψηλά από αυτές των coupe. Απέναντι στα θετικά σημεία, όπως η αντισκωριακή προστασία, η ποιότητα στο εσωτερικό, η ανάρτηση κτλ. βρίσκονται αναρίθμητα προβλήματα σε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων. Εκνευριστικό: Ακόμα και ένας αναθεωρημένος κινητήρας δεν αποτελεί εγγύηση για... ευτυχία διαρκείας. Ακόμα και τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, S-tronic, εκνευρίζουν τους ιδιοκτήτες των ΤΤ με τις βλάβες τους ή απλώς την τραχειά λειτουργία τους. ΓιΆ αυτούς τους λόγους είναι το ΤΤ ουσιαστικά πολύ ακριβό.



-Αξονες της ανάρτησης
Οι σπορτίφ επεμβάσεις και οι επεκτάσεις των μετατροχίων είναι ο πρόωρος... θάνατος των αξόνων.
-Φθορά φρένων
Κατά τον κυρίως έλεγχό μας το ΤΤ προκάλεσε εντύπωση με τα χαραγμένα και φθαρμένα δισκόφρενά του.
-Ποιότητα κατασκευής
Ουσιαστικά πρόκειται για το παράδειγμα προς αποφυγήν της Audi. Τα καλύμματα των θυρών και μέρη του ταμπλό, που τρίζουν, αμβλύνουν την όποια καλή, αρχική εικόνα.
-Αυτόματο κιβώτιο S-tronic
Αιτία είναι είτε το φθαρμένο σύστημα Mechatronik, είτε ο πολύδισκος συμπλέκτης. Όπως και να ΅χει, η επισκευή τους στοιχίζει πολύ.



Συμπέρασμα
Το ΤΤ τρίτης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 2014, κληρονόμησε από σπορτίφ πλευράς ό,τι καλύτερο από τη βάση του, το VW Golf 7ης γενιάς, και προσφέρει μεγάλη οδηγική απόλαυση. Τουλάχιστον, όσο ο κινητήρας του λειτουργεί... Οι ενδιαφερόμενοι για ένα μεταχειρισμένο οφείλουν να προσέξουν έτσι, ώστε να αποκτήσουν ένα ΤΤ με αναθεωρημένο κινητήρα.