Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Την τρίτη φορά όλα ήταν καλύτερα

Διαβάστηκε από 5762 αναγνώστες - 15/9/2020

Είναι σπορτίφ και επιτέλους αξιόπιστο. Το τρίτο MINI είναι ένα πραγματικό BMW.

Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ είναι κατά βάση ένα καλό πράγμα. Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις, όπου δε θα θέλατε να ασχοληθείτε με αυτό. Το πρώτο MINI, υπό τη φροντίδα της BMW, ήταν μια τέτοια περίπτωση. Στο ντεμπούτο του το 2001, οι ειδικοί θαύμαζαν πόσο επιδέξια πέρασε η σχεδίαση από το μικρό-μεγάλο προκάτοχό του, και πώς και το νέο ΜΙΝΙ μπορούσε επίσης να διακριθεί στις στροφές, επιδεικνύοντας την καλύτερη οδική συμπεριφορά, που παραπέμπει σε go kart. Λίγο αργότερα, ωστόσο, οι πελάτες παρατήρησαν ότι η ποιότητα της θυγατρικής της BMW από την Αγγλία ακολουθούσε τις παλιές, δυστυχώς πολύ πιο σκοτεινές, παραδόσεις. Τα γοητευτικά κιβώτια ταχυτήτων από τη Midland Gears, οι μέτριας αξιοπιστίας κινητήρες της Chrysler και το ρουστίκ εσωτερικό κατέστρεψαν γρήγορα τη φήμη του... ευγενή νάνου.

Η δεύτερη έκδοση -από το 2006- σημείωσε πολύ καλύτερη πορεία, αλλά και πάλι δεν ήταν όλα καλά. Μόνο η τρίτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 2014, κέρδισε επάξια αυτόν τον τίτλο. Μετά από έξι χρόνια και ένα facelift, οι κατά βάση πολύ σταθερές τιμές υποχώρησαν τελικά λίγο, εξέλιξη, που ήταν αρκετή, για να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.



Η -εσωτερικά επονομαζόμενη- σειρά F56 παραδόθηκε για πρώτη φορά με τη νέα γενιά των τρικύλινδρων κινητήρων, αλλαγή που αρχικά παρουσίασε ένα νέο πρόβλημα. Τα ρουλεμάν του στροφαλοφόρου ήταν μικρότερου μεγέθους, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και να προκαλέσουν τη διάβρωση διάφορων μερών του κινητήρα. Τα μεταλλικά ρινίσματα που προέκυψαν, σκορπίστηκαν στον κινητήρα, ο οποίος σύντομα «παρέδωσε το πνεύμα». Τα περισσότερα από τα οχήματα, που επηρεάστηκαν έως τον Απρίλιο του 2015, ήδη έχουν λάβει εγγύηση ή αποζημίωση καλής θέλησης. Όποιος ενδιαφέρεται, λοιπόν, για ένα μεταχειρισμένο MINI αυτής της περιόδου θα πρέπει, σαφώς, να μελετήσει προσεκτικά το ιστορικό του οχήματος στο συνεργείο και να γίνει αμέσως δύσπιστος, αν οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με δυσκολία.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν έχει αυτό το πρόβλημα. Είναι ένα σπάνιο Cooper SD με 170 PS από τον diesel κινητήρα της BMW, γνωστό και ως B47, έναν παλιό γνώριμο από τις Σειρές 3 και 5, με τον οποίο ο μικρός, εξόριστος Άγγλος ανέπτυξε τη δική του, κυρίαρχη γοητεία. Η μέγιστη ροπή των 360 Nm είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.500 σ.α.λ., κάτι που ανέχεται τη μέγιστη τεμπελιά κατά τις αλλαγές σχέσεων, οι οποίες είναι με μικρότερη συχνότητα απαραίτητες. Ή για να το θέσουμε με άλλο τρόπο: με τον πληθωρικό κινητήρα, το μικρό μοντέλο κινείται όπως ένα μεγάλο, δίνει ώθηση και παραμένει ευχάριστα οικονομικό, χάρη στο διαχειρίσιμο βάρος του.  



Περισσότερη BMW σε σχέση με παλαιότερα κυριαρχεί επίσης στο εσωτερικό. Σε σύγκριση με τους προκατόχους του, το F56 είναι πιο σοβαρό και υψηλότερης αξίας. Το ταχύμετρο μετακινήθηκε από το κέντρο στη συνηθισμένη θέση μπροστά από τον οδηγό, εξασφαλίζοντας χώρο για το infotainment. Με το facelift του 2018, αυτό το MINI είναι αναγνωρίσιμο μεταξύ άλλων από τα φώτα ημέρας, με τον κλειστό δακτύλιο στο κάτω μέρος τους, οι τρικύλινδροι κινητήρες ανανεώθηκαν, το παλιό αυτόματο σύστημα μετάδοσης (μετατροπέας ροπής) των 6 σχέσεων έδωσε τη θέση του στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, ενώ τα (προαιρετικά) φώτα LED ήταν επίσης διαθέσιμα με τεχνολογία matrix για πρώτη φορά, καθιστώντας το ΜΙΝΙ πραγματικά μια πρόταση υψηλής κατηγορίας. Επίσης, το Union Jack (το οικείο μοτίβο της σημαίας της Μεγάλης Βρετανίας) λάμπει στα πίσω φώτα από τότε. Τα προβλήματα νεότητας έχουν εξαλειφθεί, εκτός από τα μειονεκτήματα, που οφείλονται στη σχεδίαση, όπως η έλλειψη χώρων και άνεσης. Αλλά κι αυτό είναι επίσης ένα στοιχείο της παράδοσης, που διατηρείται στο MINI εδώ και δεκαετίες.



ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΔΥΝΑΜΗ - ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΙΝΙ ΣΕ ΚΑΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Όποιος αγοράζει ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλη ισχύ, σπάνια ανήκει στους επιφυλακτικούς οδηγούς των μεγάλων αποστάσεων. Ένα Cooper S με σφιχτή ανάρτηση και γρήγορο τιμόνι ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Επομένως, μια ακριβής εξέταση είναι ακόμα πιο σημαντική. Κάθε εξουσιοδοτημένο συνεργείο μπορεί να «διαβάσει» το ιστορικό της συντήρησης, χρησιμοποιώντας το κλειδί του αυτοκινήτου. Αυτό που είναι εντυπωσιακό για το F56 είναι η υψηλού επιπέδου και ουσιαστική ποιότητα της υποδομής, καθώς και η προστασία από τη σκουριά. Μικρά πράγματα, όπως οι ηλεκτρικές... αστοχίες ή οι διαρροές θερμότητας, δεν μπορούν να τρομάξουν τους ιδιοκτήτες των MINI. Αγαπούν τα αυτοκίνητά τους και είναι πιστοί σε αυτά. Η απώλεια της αξίας παραμένει χαμηλή.



Καλύμματα των καθισμάτων
Το «μάγουλο» του καθίσματος δείχνει φθαρμένο μετά από 73.000 χιλιόμετρα και σύντομα θα «ανοίξει».
Λανθασμένες ενδείξεις
Συχνά προκαλούνται από ελαττωματικές βαλβίδες ΑGR ή βουλωμένα φίλτρα σωματιδίων στον κινητήρα. Η «ανάγνωση» στον υπολογιστή ξεκαθαρίζει τα πράγματα.
Πίσω φρένα
Η μανσέτα αρέσει γευστικά στα τρωκτικά, το σχοινί στη συνέχεια βρέχεται και διαβρώνεται. Τότε το φορτίο έχει αυξηθεί.
Κινητήριος άξονας
Το εξάρτημα στην μπροστινή αριστερή πλευρά ήταν αρχικά μέτριας ποιότητας. Η BMW, όμως, βελτίωσε στη συνέχεια τα περισσότερα οχήματα.

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις