.jpg)
Κάνουν Αθήνα-Λάρισα δίχως στάση για φόρτιση και περισσεύουν 50+ χιλιόμετρα
Τιμές μοντέλων: 22/05/2025 | |
FORD EXPLORER EXTENDED RANGE RWD: 42 700€ | OPEL GRANDLAND Electric: 43 900€ |
NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2: 52 900€ |
Τρία ηλεκτρικά SUV με αυτονομία 380+ χιλιόμετρα σε ταξίδι
Κάνουν Αθήνα-Λάρισα δίχως στάση για φόρτιση και περισσεύουν 50+ χιλιόμετρα
Πρώτο το Ford Explorer με αυτονομία 433 χιλιόμετρα
Δεύτερο το Nissan Ariya που βγάζει 389 χιλιόμετρα με μία φόρτιση
Τρίτο το Opel Grandland, διανύει επίσης 389 χιλιόμετρα με μία φόρτιση
Κάνουν Αθήνα-Λάρισα δίχως στάση για φόρτιση και περισσεύουν 50+ χιλιόμετρα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον εδραιωθεί στην αγορά, με τα SUV να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η αυτονομία στο ταξίδι, ωστόσο, παραμένει ένα από τα αδύναμα σημεία των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η αυτονομία μειώνεται αισθητά σε σχέση με την κίνηση στην πόλη. Παρόλα αυτά, υπάρχουν μοντέλα που στέκονται άξια απέναντι σε αυτό το πρόβλημα και αποτελούν ιδανική λύση για όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα που να καλύπτει τις ανάγκες τους για μεγάλα ταξίδια χωρίς συχνές στάσεις φόρτισης. Παρακάτω, θα εξετάσουμε τρία από τα ηλεκτρικά SUV της αγοράς που ξεχωρίζουν για την υψηλή τους αυτονομία σε ταξίδι, καταφέρνοντας να διανύσουν πάνω από 380 χιλιόμετρα στην εθνική οδό δίχως να χρειαστεί να κάνετε στάση για επαναφόρτιση.
Μάρκα/Μοντέλο | Τιμή-από | Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | Κατανάλωση σε ταξίδι (100 χλμ/ώρα) | Πραγματική Αυτονομία στο ταξίδι | Πραγματική Αυτονομία στην Πόλη | Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) |
---|---|---|---|---|---|---|
FORD EXPLORER EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh | 12,8 | 17,8 | 433 | 602 | 3,6 | |
OPEL GRANDLAND Electric 213ps 77 KWh | 14,6 | 19,8 | 389 | 500 | 5,7 | |
NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | 16,1 | 23,4 | 389 | 540 | 5,2 |
Πρώτο το Ford Explorer με αυτονομία 433 χιλιόμετρα
Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ford Explorer στην πισωκίνητη έκδοση EXTENDED RANGE. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV των 2,1 τόνων εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 545 Nm ροπής, που τροφοδοτείται από μπαταρία 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh). Η μεγάλη μπαταρία του χαρίζει κορυφαία νούμερα αυτονομίας, καθώς στις μετρήσεις μας κατάφερε να διανύσει 433 χιλιόμετρα στην εθνική οδό, ενώ εντός πόλης η αυτονομία σκαρφαλώνει στα 602 χιλιόμετρα. Παράλληλα, η μέση κατανάλωσή του μετρήθηκε στις 15,5 kWh/100 χλμ.. Χάρη στην ιπποδύναμή του, καταφέρνει να προσπεράσει στα 80-120 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,6 δλ. και στα 60-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ., ενώ κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα.
Δεύτερο το Nissan Ariya που βγάζει 389 χιλιόμετρα με μία φόρτιση
Δεύτερο ακολουθεί το Nissan Ariya, το νέο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη δικίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 242 ίππων και 300 Nm ροπής, σε συνεργασία με μπαταρία 91 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 87 kWh). Το Ariya καταφέρνει να καλύψει απόσταση 389 χιλιομέτρων σε ρυθμούς ταξιδιού προτού χρειαστεί επαναφόρτιση, ενώ μέσα στην πόλη το νούμερο ανεβαίνει στα 540 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στις 19 kWh/100 χλμ.. Στο κομμάτι των επιδόσεων, προσπερνά στα 80-120 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ. και στα 60-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ., ενώ πραγματοποιεί τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ..
Τρίτο το Opel Grandland, διανύει επίσης 389 χιλιόμετρα με μία φόρτιση
Η τριάδα συμπληρώνεται με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Opel Grandland. Το γερμανικό SUV διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων και 345 Nm ροπής, που του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ., καθώς και να προσπεράσει στα 80-120 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και στα 60-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ.. Η μπαταρία των 77 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 73 kWh) του δίνει πραγματική αυτονομία 389 χιλιομέτρων σε ταξίδι και περίπου 500 χιλιόμετρα εντός πόλης, με μέση κατανάλωση 17,5 kWh/100 χλμ..