Ανοίγει «νέα» κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων η BMW
Η BMW επαναπροσδιορίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Δημοσιεύματα για iX5 με range extender και αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα.
Πιθανό το ενδεχόμενο συνεργασίας BMW και ZF.
Ετοιμαστείτε να καλωσορίσετε τα EREVs
Ξέρουμε ήδη τα plug-in υβριδικά και τα κλασικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μήπως έφτασε ο καιρός να μάθουμε και κάτι καινούργιο; Αυτό πάντως φαίνεται να πιστεύουν στην BMW, που σύμφωνα με το διεθνή Τύπο ετοιμάζεται να γνωρίσει στον κόσμο τα EREVs του χρόνου.
Το πόσο «καινούργια» είναι τα EREVs είναι βέβαια σχετικό, καθώς το ακρωνύμιο σημαίνει Electric Range Extender Vehicle, που για τους γνώστες σημαίνει ακριβώς αυτό που φαντάζονται. Αυτοκίνητα δηλαδή που χρησιμοποιούν range extender, ένα μικρό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως φορητή γεννήτρια για τη φόρτιση του αυτοκινήτου και την αύξηση της αυτονομίας του σε μεγάλα ταξίδια.
Η προσθήκη range extender σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πρακτική αρκετών ετών, αν και όχι ιδιαίτερα δημοφιλής. Η BMW μάλιστα το είχε κάνει και σε εργοστασιακό επίπεδο, διαθέτοντας προαιρετικά την i3 με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Το μικρό δικύλινδρο μοτέρ των 38 ίππων ενεργοποιούνταν αυτόματα σε χαμηλά επίπεδα φόρτισης και, με τη χρήση εννέα λίτρων καυσίμου, πρόσθετε πάνω από 100 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Δημοσιεύματα για iX5 με range extender και αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα
Τώρα λοιπόν οι Βαυαροί καταφεύγουν ξανά σε αυτήν τη λύση, εξοπλίζοντας με range extender την επερχόμενη ηλεκτρική iX5, σύμφωνα με αγγλικά και γερμανικά δημοσιεύματα στο Autocar και το Automobilwoche, που ωστόσο ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί από την εταιρεία. Ρόλο στην επιλογή αυτή φαίνεται να παίζει μεταξύ άλλων και το βάρος, καθώς η BMW X5 ήδη ζυγίζει περί τους 2,3 τόνους με συμβατικό κινητήρα και η ηλεκτρική iX5 δεν αφήνει πολλά περιθώρια στο μέγεθος της μπαταρίας (και ως εκ τούτου στην αυτονομία) χωρίς το βάρος να σκαρφαλώσει σε πρακτικά απαγορευτικά επίπεδα.
Οι δοκιμές φαίνεται ότι έχουν ήδη ξεκινήσει και τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, με την iX5 να μπορεί να διανύσει γύρω στα 1.000 χιλιόμετρα με μια φόρτιση χάρη στο range extender. Στόχος αυτής της έκδοσης του μοντέλου φαίνεται να είναι αγορές μεγάλων χωρών με αναλογικά μικρό δίκτυο φορτιστών, όπως η Κίνα και ως ένα βαθμό οι ΗΠΑ.
Πιθανό το ενδεχόμενο συνεργασίας BMW και ZF
Προμηθευτής της τεχνολογίας range extender της ΒMW είναι πιθανότατα η ZF. Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα μια σειρά από προτάσεις για τα EVs του αύριο, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και range extender, που έχει συζητηθεί και νωρίτερα φέτος.
Το σύστημα ERe της ZF, για το οποίο η εταιρεία θα διαθέτει μόνο τα ηλεκτρικά μέρη και όχι τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπορεί θεωρητικά να διπλασιάσει αυτονομία 350-400 χιλιομέτρων. Υπάρχει επίσης και το ERe+, το οποίο πάει ένα βήμα παραπέρα και χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα – που μπορεί να έχει μέχρι και 135 ίππους – για να κινήσει αυτόνομα τον έναν άξονα, μετατρέποντας προσωρινά ένα δικίνητο όχημα σε τετρακίνητο με αυξημένη ιπποδύναμη ή επιτρέποντας οδήγηση μόνο με τη χρήση του range extender.
Η ZF δεν έχει αποκαλύψει με ποιους κατασκευαστές σκοπεύει να συνεργαστεί για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά η συγκυρία δείχνει σαφώς προς την BMW ως έναν από τους χρήστες της, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη μεταξύ τους ιστορία αλλά και τους κοινούς στόχους όσον αφορά την αγορά που θα υποδεχτεί τέτοια μοντέλα.
Θα δούμε λοιπόν range extenders ως βασικό κομμάτι της γκάμας των επερχόμενων Neue Klasse της BMW; Στο παρελθόν, τέτοιες λύσεις δεν είχαν ιδιαίτερη απήχηση (κάπου στο 5% των BMW i3 αντιστοιχούσαν αυτές με range extender), αλλά τώρα υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και προβλέψεις για περισσότερες πωλήσεις. Αν τα δημοσιεύματα αποδειχθούν αξιόπιστα, η BMW δυνητικά ανοίγει ένα νέο πεδίο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον για την ασιατική και την αμερικάνικη αγορά.