autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κενά και προβλήματα των EV τεχνολογιών επιχειρεί να καλύψει η ZF
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κενά και προβλήματα των EV τεχνολογιών επιχειρεί να καλύψει η ZF

Καλύπτονται τα κενά στις EV τεχνολογίες;

16/6/2025

Βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο προσανατολισμένο στα υβριδικά από τη ZF
Ελαφρύς και ισχυρός ηλεκτροκινητήρας μέχρι 408 ίππους
Range extender συμβατός με πλατφόρμες 400 και 800 V
Πρωτοποριακή αντλία θερμότητας προπανίου

Βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο προσανατολισμένο στα υβριδικά από τη ZF

Μακροβιότερες μπαταρίες, καλύτερα μοτέρ: στον αγώνα της ηλεκτροκίνησης οι εξελίξεις είναι διαρκείς και το όνομα της ZF εμφανίζεται συχνά εκεί, ιδίως σε σχέση με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρεία αυτοκινητιστικής τεχνολογίας έχει αφιερώσει πολλά στην προσπάθεια κάλυψης των αδυναμιών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και παρουσιάζει διαρκώς νέες και ενδιαφέρουσες προτάσεις στο πεδίο της βιώσιμης οδήγησης.

Ξεκινώντας πιο υβριδικά, η ZF ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει μια νέα έκδοση του υβριδικού συνόλου που ήδη διαθέτει, το οποίο περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το βελτιωμένο σύστημα, το οποίο παρουσιάστηκε πάνω σε BMW x6 και Range Rover, αποδίδει 272 ίππους και 600 Nm ροπής και έχει 10% μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτή είναι η «γέφυρα» της εταιρείας στο δρόμο του εξηλεκτρισμού, όπου μεταβατικό ρόλο παίζουν τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Ελαφρύς και ισχυρός ηλεκτροκινητήρας μέχρι 408 ίππους

Στο αμιγώς ηλεκτρικό κομμάτι πια, η ZF έχει έτοιμο έναν καινούργιο ηλεκτροκινητήρα με μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, η κυβική μονάδα είναι αρκετά μικρή σε μέγεθος, έχοντας μήκος ακμής μόλις 45 εκατοστά, και συγκριτικά αρκετά ελαφριά, με τους Γερμανούς να κάνουν λόγο για έως και 24% μικρότερο χώρο εγκατάστασης και 18% χαμηλότερο βάρος σε σχέση με μια τυπική μονάδα αντίστοιχης ισχύος.

Η ευελιξία στην ισχύ είναι η άλλη ιδιαιτερότητα της EVSelect, όπως αποκαλείται, καθώς η μονάδα επιτρέπει το «στήσιμο» κινητήρων με απόδοση από 204 έως 408 ίππους, με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα για τη φόρτιση, χωρίς αλλαγή σε μέγεθος και βάρος. Είναι ουσιαστικά μια πρότυπη βάση ευρείας εφαρμογής δηλαδή, που αποσκοπεί στην εν μέρει επίλυση των θεμάτων βάρους που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θεωρητικά, τα περισσότερα πισωκίνητα EVs μπορούν να χρησιμοποιήσουν την EVSelect, ακόμα και μικρά βαν, με τη μέγιστη επιτρεπτή ροπή να είναι… 5500 Nm (όχι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος το δεύτερο μηδενικό).

Range extender συμβατός με πλατφόρμες 400 και 800 V

Όπως είδαμε πρόσφατα σε άλλο κείμενο, η ZF έχει εξελίξει επίσης τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας (range extender), μιας μικρής ενσωματωμένης βενζινοκίνητης γεννήτριας δηλαδή που μπορεί να φορτίζει εν κινήσει έναν ηλεκτροκινητήρα, με στόχο κυρίως τις ΗΠΑ και την Κίνα, όπου οι μεγάλες αποστάσεις σε σχέση και με το δίκτυο φορτιστών δυσχεραίνουν τα ταξίδια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η βασική έκδοση eRE είναι μια απλή αλλά και ισχυρή, για τα δεδομένα της τεχνολογίας, γεννήτρια που υπόσχεται διπλασιασμό μιας αυτονομίας 350-400 χιλιομέτρων, ενώ η eRE+ μπορεί επίσης να παίξει το ρόλο δεύτερου ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας τετρακίνηση και 122 επιπλέον ίππους, ή και να αναλάβει εξ ολοκλήρου την κίνηση του αυτοκινήτου. Αμφότερες οι εκδόσεις του eRE είναι συμβατές με πλατφόρμες 400 και 800 V και με μπαταρίες μικρότερου μεγέθους, με την παραγωγή τους να αναμένεται να ξεκινήσει το 2026.

Πρωτοποριακή αντλία θερμότητας προπανίου

Τέλος, για μεγαλύτερη οικονομία, η ZF ετοιμάζει μια νέα αντλία θερμότητας που θα διατηρεί σε βέλτιστη θερμοκρασία τον ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας έτσι τις απώλειες ενέργειας. Το σχέδιο της εταιρείας, που ονομάζεται TherMaS, αναμένεται να λάβει έγκριση επίσης μέσα στο 2026 και να μπει στην παραγωγή μέχρι το 2028. Και εδώ έχουμε μικρότερο του μέσου όρου μέγεθος, ενώ για ψυκτικό χρησιμοποείται αέριο προπάνιο.

150 γραμμάρια αναμένεται να είναι αρκετά για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, με τη ZF να κάνει λόγο για έως και 10% μεγαλύτερη απόδοση σε σχέση με συμβατικές αντλίες θερμότητας. Μειωμένη παρουσιάζεται και η κατανάλωση ενέργειας από το αυτοκίνητο χάρη στις καλύτερες θερμοκρασίες λειτουργίας, με την οικονομία να φτάνει μέχρι και 30% σε πολύ ψυχρό καιρό.

Η ZF υποστηρίζει λοιπόν ότι έχει λύσεις σε θέματα βάρους, αυτονομίας και θερμοκρασίας λειτουργίας και οι αριθμοί αν μη τι άλλο κάνουν εντύπωση. Η εξέλιξη θα φανεί στην πράξη, όταν θα ξεκινήσει η διάθεση όλων αυτών των συστημάτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

LEAP MOTOR
TOYOTA