Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε LSPI και "πειράκια"

Διαβάστηκε από 44071 αναγνώστες - 30/12/2020

"Χτύπημα" (από το αγγλικό knocking) ή ανάλογου είδους ήχοι, στους οποίους πολλοί είναι πιο εξοικειωμένοι από τα παλιά αυτοκίνητα, είναι επίσης μια ανεξέλεγκτη καύση του καυσίμου. Μιλάμε φυσικά για την κρουστική καύση ή τα γνωστά "πειράκια". Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλά LSPI απλά αποκαλούνται «χτύπημα». Τα δύο φαινόμενα ωστόσο, διαφέρουν σε μερικά πράγματα:

• Τα πειράκια αναγνωρίζεται κυρίως από το χαρακτηριστικό κουδούνισμα του κινητήρα και συνήθως εμποδίζεται από τον έλεγχο χτυπήματος, που μετατοπίζει το χρονοδιάγραμμα ανάφλεξης προς το αργότερο. Το LSPI συχνά δεν γίνεται ακουστικά αντιληπτό από τους οδηγούς, επειδή εμφανίζεται πολύ ακανόνιστα. 

• Σε αντίθεση με τα "πειράκια", το LSPI δε συμβαίνει σε υψηλές στροφές, αλλά στις χαμηλότερες. Επιπλέον, η προ-ανάφλεξη συμβαίνει συνήθως όταν ο κινητήρας είναι κρύος.

• Το LSPI είναι συνήθως πολύ πιο βίαιο από τα "πειράκια", καθώς σε αυτό συμβαίνει μια καταστροφική έκρηξη.

• Το LSPI εμφανίζεται πολύ πριν από το πραγματικό σημείο ανάφλεξης, ενώ το έμβολο είναι ακόμη στο δρόμο προς το άνω νεκρό σημείο (TDC), οπότε ο θάλαμος καύσης μειώνεται περαιτέρω. Τα "πειράκια" συνήθως προκύπτουν όταν το έμβολο έχει ήδη περάσει το TDC και ο θάλαμος καύσης γίνεται ξανά μεγαλύτερος.

Ποιες είναι οι συνέπειες;
Το LSPI προκαλεί μακροπρόθεσμα σοβαρές ζημιές. Πώς φαίνονται ακριβώς; Μπορούν να ποικίλλουν και να κυμαίνονται από δακτυλίους με εμβυθισμένο έμβολο μέχρι σπασμένους στροβιλοσυμπιεστές και εντελώς κατεστραμμένα εξαρτήματα του κινητήρα. Τα κύματα πίεσης που εμφανίζονται κατά την προ-ανάφλεξη μπορούν να προκαλέσουν κυριολεκτικά την έκρηξη μερών του κινητήρα, με αποτέλεσμα τη σημαντική βλάβη του.

Πώς μπορείτε να προστατευθείτε από το LSPI;
• Αποφύγετε την πιεσμένη οδήγηση σε χαμηλές στροφές όταν ο κινητήρας είναι κρύος, επειδή το LSPI συμβαίνει ιδιαίτερα όταν ο κινητήρας είναι κρύος και ζορίζεται από χαμηλά.

• Αλλάζετε τακτικά το λάδι. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα αυτοκίνητα, που διανύουν μικρές αποστάσεις: ακόμα και αν ο κατασκευαστής ορίζει διαφορετικά τα διαστήματα του service, το λάδι πρέπει να αντικαθίσταται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Πολλοί κατασκευαστές έχουν πλέον προσαρμόσει τα διαστήματα τους - αν αφήσετε εδώ να περάσει λίγο περισσότερος χρόνος, κινδυνεύετε να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα.

• Υπάρχουν εν τω μεταξύ λάδια, που έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν το LSPI και τα οποία συμμορφώνονται με το πρότυπο API "SN Plus". Μόνο λίγοι κατασκευαστές έχουν ήδη αλλάξει τις προδιαγραφές τους για τις αλλαγές λαδιού, οπότε οι οδηγοί ενός αυτοκινήτου με «κίνδυνο του κινητήρα» πρέπει να δώσουν τη σχετική προσοχή και να ζητήσουν στο συνεργείο τα κατάλληλα λάδια.

• Με τα κατάλληλα πρόσθετα, ο κινητήρας μπορεί να ελευθερωθεί από υπολείμματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να το χειριστείτε προσεκτικά, γιατί κάποιοι... άπειροι μπορεί εδώ να κάνουν πολλά λάθη και, στη χειρότερη περίπτωση, να προκαλέσουν ζημιές. Σε πολλούς κατασκευαστές, η μη εξουσιοδοτημένη χρήση προσθέτων μπορεί να επηρεάσει την εγγύηση. Έτσι είναι καλύτερο να ρωτήσετε στο εξειδικευμένο συνεργείο.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει