6 φωτογραφίες »

50 άλογα παραπάνω με 3-4 κατοστάρικα! Θα έπαιρνες το ρίσκο;

Διαβάστηκε από 29246 αναγνώστες - 29/4/2020

Mπορείς πολύ εύκολα να ανεβάσεις το μοτέρ σου μέχρι και 50 άλογα. Μήπως όμως είναι ρίσκο και πρέπει να το ξανασκεφτείς; Ξέρεις πως γίνεται; Το έχεις κάνει;

 
 
Σίγουρα έχεις ακούσει τη φράση, «Εβαλα πρόγραμμα και πήρα 30 άλογα παραπάνω». Εσύ θα το έκανες με 3-4 κατοστάρικα ή φοβάσαι μην το σπάσεις; Ξέρεις πως γίνεται και ποια ρίσκα παίρνεις;

Με ένα χαμηλό κόστος τα περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν να αναβαθμιστούν και να παράξουν ακόμα και 50 επιπλέον ίππους, χωρίς να χρειαστεί ο μάστορας να ακουμπήσει καν τη μηχανή. Η ιδέα πίσω από τα προγράμματα αναβάθμισης εγκεφάλου είναι αρκετά απλή. Οι κατασκευαστές όταν δημιουργούν ένα σύνολο, δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες του στο 100%, καθώς δεν αποσκοπούν σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Περισσότερο δημιουργούν την καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις, κατανάλωση και αξιοπιστία χρήσης του κινητήρα. Εδώ ακριβώς επεμβαίνουν τα προγράμματα.

Οι φανατικοί υποστηρικτές αυτής της τεχνικής χρησιμοποιούν ως βασικό επιχείρημα τους το γεγονός πως εφόσον ένα αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιεί έναν 1.000άρη κινητήρα και να διατίθεται σε εκδόσεις με 90, 115, 150 ίππους, είναι σε θέση να αξιοποιηθεί κάθε του μορφή.  Ισχύει όμως ότι υπάρχει περιθώριο για «ξεκλείδωμα» των ίππων χωρίς ρίσκο βλάβης;

Όχι ακριβώς...

Ας πάρουμε για παράδειγμα ενα μοντέλο, το οποίο διατίθεται με ιπποδυνάμεις 90, 100, 115, 130 και 150 ίππων. Είναι πραγματικότητα πως η μηχανή που παράγει 90 ίππους δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει με μία μετατροπή και να καταφέρει να φτάσει την έκδοση των 150 ίππων. Αυτό γιατί η εταιρία σε κάθε έκδοση αλλάζει το μέγεθος της τουρμπίνας, το σύστημα ψύξης, ακόμα και τα υλικά που χρησιμοποιεί σε στρόφαλους κ.α. Δεν είναι μυστικό πως σε ένα αυτοκίνητο όσο αυξάνεται η ιπποδύναμη, τόσο καλύτερα και ποιοτικότερα υλικά χρησιμοποιούνται.

Παρόλο που μπορεί όπως είναι ξεκάθαρο, η έκδοση των 90 ίππων να μην μπορεί να φτάσει αυτή των 150, όμως έχει όντως ένα περιθώριο βελτίωσης και οι ειδικοί απαντούν πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί.


Τι είναι ο επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου?
Τα πάντα πλέον ελέγχονται ηλεκτρονικά από εκατοντάδες αισθητήρες οι οποίοι λαμβάνουν τιμές ασταμάτητα για όλες τις συνθήκες λειτουργίας του αυτοκινήτου(όπως θερμοκρασία κτλ.) Αυτή η ασταμάτητη συλλογή έχει πρακτικό σκοπό, αφού ο «εγκέφαλος» του κινητήρα μπορεί να ρυθμίζει όλες τις παραμέτρους για να λειτουργεί το αυτοκίνητο πάντα στην καλύτερη κατάσταση και με τον στόχο που του έχει τεθεί από το εργοστάσιο.

Να το πούμε πιο απλά, το καθήκον της μονάδας ελέγχου είναι να εξασφαλίζει τη βέλτιστη συμπεριφορά οδήγησης υπό τις τρέχουσες συνθήκες και σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών ( η λεγομένη και ως χαρτογράφηση του κινητήρα).
Με την εισχώρηση σε αυτή την μονάδα ελέγχου, μπορεί ένας επαγγελματίας να αλλάξει τον αρχικό εργοστασιακό χάρτη ή ακόμα και να θεωρήσει εκ νέου τις εργοστασιακές τιμές που έχουν οριστεί, επεμβαίνοντας ουσιαστικά στον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου.


Εδώ πρέπει να επισημάνουμε πως ακόμα και εάν ένας επαγγελματίας επέμβει και καθορίσει εκ νέου τις τιμές αυτές, μία ενημέρωση λογισμικού από τον κατασκευαστή μπορεί να καταστρέψει ολόκληρο το συντονισμό και να «επαναφέρει» το αυτοκίνητο, όπως ένα format έναν υπολογιστή.
Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει