5 φωτογραφίες »

Πότε το άλλαγμα των φρένων επείγει;

Διαβάστηκε από 1514 αναγνώστες - 20/5/2020

Φρενάρετε και ακούει όλη η γειτονιά τον χαρακτηριστικό τσιριχτό ήχο; Ή μήπως το δοχείο με τα υγρά φρένων κατεβαίνει αργά αλλά σταθερά; Δείτε τα σημάδια που «φωνάζουν» πρόβλημα και αλλαγή από… χιλιόμετρο.

 
 
Είτε οδηγείτε ένα supercar είτε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, είτε ακόμα και ένα μεγάλο SUV,  η λειτουργία αλλά και ο σκοπός των φρένων είναι ακριβώς ο ίδιος. Η ανάγκη να λειτουργούν τέλεια είναι αδιαπραγμάτευτη και μόνιμος στόχος είναι η πιο σύντομη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα σας δείξουμε πώς να ελέγχετε οι ίδιοι τα φρένα σας αλλά και το κόστος για κάθε πιθανή αλλαγή που θα χρειαστεί.
 
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα τακάκια;
Τόσο τα τακάκια, όσο και τα δισκόφρενα, ακόμα και τα παλαιομοδίτικα ταμπούρα, δέχονται φθορές ακόμα και στην μικρότερη διαδρομή. Αποτέλεσμα λοιπόν αργά ή γρήγορα ( κάτι που εξαρτάται από πολλού παράγοντες ) να χρειαστούν αντικατάσταση μερικά από τα μέρη που τα απαρτίζουν. Ο έλεγχος του συστήματος φρεναρίσματος πρέπει να γίνεται ΚΑΘΕ φορά που επισκέπτεστε το συνεργείο για οποιοδήποτε λόγο. Τα τακάκια πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν «ψωμί» λίγο πάνω από τα 2 χλστ. ενώ οι δισκόπλακες που φθείρονται με πιο αργό ρυθμό, έχουν δείκτη αντικατάστασης επάνω τους ο οποίος προειδοποιεί για αλλαγή μέχρι και με λυχνία στο ταμπλό.

Πρακτικά δεν υπάρχει κανόνας που να ορίζει πόσο αντέχει ένα σετ από τακάκια, με μόνο σίγουρο να είναι το κάλεσμα στο συνεργείο μέσω του δυσάρεστου τσιριχτού ήχου. Πάντως μια εκτίμηση είναι πως εάν οδηγείτε με νορμάλ ταχύτητες και τυπική καταπόνηση, ένα σετ από τακάκια μπορεί να αντέξει και τις 100.000χλμ. Εάν τώρα οδηγείτε επιθετικά ή έχετε επιλέξει τακάκια μέτριας έως κακής ποιότητας, το νούμερο μπορεί να πέσει μέχρι και τα 30.000χλμ. Τεράστια σημασία φυσικά παίζει εάν κινείστε σε αστικό περιβάλλον ή σε ύπαιθρο, καθώς η χρήση τους αλλάζει πλήρως.
 
Πώς θα καταλάβετε ότι ήρθε η ώρα για αλλαγή;
  • Επίμονος θόρυβος τριβής που συνοδεύει κάθε σας φρενάρισμα
  • Εάν σε φρενάρισμα νιώθετε τρέμουλο στο τιμόνι ή πως το όχημα «τραβάει» μονόπλευρα
  • Εάν παρατηρείτε μείωση στα υγρά φρένων
  • Σε περίπτωση που συνειδητοποιήσετε  πως έχει αυξηθεί η διαδρομή ακινητοποίησης του οχήματος
 
Κόστος αλλαγής
Το ταμείο σε αυτή την περίπτωση επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως εάν θα αντικαταστήστε μόνο τακάκια, ή και δισκόπλακες, αλλά και το μέγεθος αυτών. Ο κανόνας είναι να αλλάζονται ανά άξονα, με την εργασία να διαρκεί 30 λεπτά και το κόστος να κυμαίνεται από 30 έως 70 ευρώ για την αλλαγή σε τακάκια στον ένα άξονα. Εάν χρειάζεται και αλλαγή δίσκων, τότε το κόστος σχεδόν τριπλασιάζεται καθώς εκτός από το πιο ακριβό ανταλλακτικό συνυπολογίζονται και μεγαλύτερα εργατικά.
 
Υγρά φρένων αλλά και διαφορετικοί λόγοι φθοράς
Η φθορά του συστήματος των φρένων κατεβάζει παράλληλα και αντίστοιχα και την στάθμη των υγρών του. Δεν πρέπει όμως να συμπληρώσουμε μέχρι να «πέσει» στο minimum επίπεδο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα ξεχειλίσει όταν το συνεργείο τοποθετήσει τα νέα τακάκια.  Εκτός όμως από την αναμενόμενη φθορά των μερών λόγω της χρήσης, υπάρχει η πιθανότητα μετά από μακροχρόνια στάθμευση σε βρεγμένα σημεία να δημιουργηθεί σκουριά στην δισκόπλακα, ή ακόμα και η υπερβολική έκθεση σε ακραίες θερμοκρασίες να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα με αποτέλεσμα την άμεση αντικατάσταση.
 
Πατήστε γερά τα φρένα, χρειάζεται
Δεν είναι πλάκα, εάν πατάτε μονίμως με απόλυτη ευγένεια τα φρένα σας, δεν βοηθάτε να απελευθερωθούν κομμάτια σκουριάς αλλά και υπολείμματα από τα τακάκια. Με αποτέλεσμα να μένουν πάνω και να μειώνουν την αποδοτικότητα του συστήματος. Επίσης, εκπαιδεύστε το αυτί σας για πιθανούς προειδοποιητικούς θορύβους. Εδώ να αναφέρουμε πως το ελαφρύ «ξύσιμο» που μπορεί να παρατηρείτε όταν βάζετε εμπρός τις πρωινές ώρες, δεν σημαίνει πρόβλημα, καθώς η υγρασία της νύχτας έχει καλύψει τις επιφάνειες τριβής. Από την άλλη εάν ο θόρυβος είναι συνεχής τότε χρειάζεται να επισκεφθείτε το συνεργείο. Τέλος, ένα αφήσετε το αυτοκίνητο να ρολάρει μόνο του και χωρίς να πατήσετε φρένο το βλέπετε να παίρνει μία κλίση, υπάρχει περίπτωση να έχει κολλήσει το φρένο ( κάτι που συνήθως συνοδεύεται και με αυξημένη θερμοκρασία στο τροχό). Κάντε έναν έλεγχο σε ανοικτό χώρο.  
 
 

Σχετικες Ειδησεις