4 φωτογραφίες »

Αυτά είναι τα future classics του αύριο

Διαβάστηκε από 13885 αναγνώστες - 20/4/2021

Πολλά αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν κατά τη διάρκεια των δύο, τριών τελευταίων δεκαετιών, βρίσκονται ακόμη ανάμεσά μας στους δρόμους, αλλά λίγα απ αυτά έχουν τα προσόντα να γίνουν στο μέλλον κλασικά. Ποια είναι αυτά τα μοντέλα, λοιπόν;

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Πολλά είναι τα αυτοκίνητα, που εμφανίστηκαν στους δρόμους της υφηλίου κατά τη δεκαετία του 1990, αλλά και την πρώτη του 2000, τα οποία κυκλοφορούν ακόμη ανάμεσά μας. Για παράδειγμα, μόνο στη Γερμανία, τα αυτοκίνητα ηλικίας μεταξύ 15 και 30 ετών υπολογίζεται πως ανέρχονται στα περίπου 9 εκατομμύρια. Εμείς θα τα χωρίζαμε σε δύο είδη: Σε μεταχειρισμένα, που εκτελούν ακόμη τις υπηρεσίες τους με χαμηλό κόστος, αλλά και σε παλιότερα μοντέλα, που αγοράστηκαν στο παρελθόν, αλλά… η μπογιά τους περνά ακόμη και οι ιδιοκτήτες τους συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν στον ελεύθερο χρόνο τους. Φυσικά, μόνο τα αυτοκίνητα της δεύτερης κατηγορίας έχουν την ευκαιρία να μη φθείρονται μέσα στις συνθήκες της καθημερινότητας και να εξελιχθούν σε κλασικά.

Η αγορά συνήθως διαμορφώνεται από συναισθήματα
Κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου του είδους παίζουν σαφώς σημαντικό ρόλο πάνω απ όλα τα συναισθήματα. Βέβαια, η αξιοπιστία κάθε αυτοκινήτου και η καταλληλότητά του για καθημερινή χρήση είναι παράγοντες, που αργά ή γρήγορα έρχονται στο προσκήνιο. Σε συνεργασία με τη συντακτική ομάδα της AUTO BILD, που ανέλαβε όλο το άρθρο σχετικά με το TÜV-Report, οι αρθρογράφοι της AUTO BILD Klassik ξεχώρισαν αυτά τα άκρως ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, που θα μπορούσαν να εξελιχθούν στο μέλλον σε classic προτάσεις.



Mercedes SL (R 230): πείθει με την άνεση και την ποιότητά της
Η πρώτη συμβουλή της ομάδας μας είναι ένα -στην ουσία- σύγχρονο αυτοκίνητο: «Η Mercedes SL της γενιάς R 230 είναι ένα πολυτελές νεαρό young timer μοντέλο με μακρά παράδοση. Η SL σήμαινε ανέκαθεν τη διατήρηση της αξίας της σε σταθερό επίπεδο ακόμα κι αν περάσουν τα χρόνια. Λίγο πριν από το λανσάρισμα της μεθεπόμενης γενιάς της SL, η R 230 έχει περάσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των κυνηγών ευκαιριών. «Στην… αρσενικά σχεδιασμένη R 230 οι μηχανικοί της Mercedes-Benz χρησιμοποίησαν σχεδόν όλη την τεχνολογία της φίρμας, που ήταν στις αρχές της τρέχουσας χιλιετίας διαθέσιμη. Βέβαια, η συγκεκριμένη απόφαση θα μπορούσε να εξελιχθεί όλο και περισσότερο σε κίνδυνο όσο περνούν τα χρόνια, αφού είτε πρόκειται για την ανάρτηση ABC είτε για τα φρένα SBC, οι ιδιοκτήτες του πολυτελούς roadster της Mercedes έκαναν αναφορά σε δαπανηρές βλάβες. Από την άλλη πλευρά, για την αρμόδια ομάδα, η SL είναι ένα παράδειγμα για το «πώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούν να ωριμάσουν και να γίνουν κλασικά». Τα πλεονεκτήματα της Mercedes SL (R 230) είναι τα παρακάτω: κορυφαίες επιδόσεις, άνεση, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Και τα μειονεκτήματα: οι κορυφαίες εκδόσεις είναι ακριβές στη συντήρηση, σποραδικά προκύπτουν προβλήματα στα ηλεκτρονικά.



Audi A2: αμάξωμα αλουμινίου και ευαίσθητα μέρη από το αρχικό πλαίσιο
Η επόμενη συμβουλή είναι το Audi A2: «Με τον παλιότερο πάροχο τεχνολογίας, υπάρχει ακόμη μια σωστή επιλογή για τους φίλους αυτού του είδους», λένε τα μέλη της ομάδας. Ένας εκπαιδευμένος κατασκευαστής αυτοκινήτων αρέσκεται σε πυροτεχνήματα της τεχνολογίας, που η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt ξεκίνησε το φθινόπωρο του 1999: «Με το πλαίσιο αλουμινίου και την πρωτοποριακή τεχνολογία του κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης έως και τη ριζικού χαρακτήρα έκδοση, κατανάλωσης «3 λίτρων», το A2 βρισκόταν μπροστά από την εποχή του.» Με εξαίρεση μερικά ειδικά ανταλλακτικά, εκτιμάται ότι η συντήρηση είναι φθηνή: «Χάρη στα πολλά όμοια ανταλλακτικά από το ράφι των VW/Audi, οι ιδιοκτήτες δε χρειάζεται να ανησυχούν πολύ προς το παρόν. Επίσης, είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, όντας οικονομικό σε κατανάλωση και συμπαγές σε διαστάσεις.» Τεχνολογικά, η εν λόγω ομάδα αξιολογεί το A2 ως «κατά βάση αξιόπιστο», αλλά και όχι εντελώς απαλλαγμένο από προβλήματα. Η ξεχωριστή κατασκευή από αλουμίνιο σημαίνει ότι δεν αναμένονται προβλήματα από διάβρωση (βλ. σκουριά), αλλά, στην περίπτωση ενός ατυχήματος, τα έξοδα επισκευής είναι υψηλά. Αντίθετα, τα φρένα είναι φθηνότερα, αν και αυτά αποτελούν συχνά θέμα. Από την πλευρά τους, προβλήματα στα ηλεκτρονικά θα μπορούσαν να προκύψουν με την πάροδο του χρόνου. Το A2 των 3 λίτρων, το οποίο κατασκευάστηκε περίπου μόνο 6.500 φορές, γίνεται πιο συχνά δυσάρεστο στον τομέα του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Τα πλεονεκτήματα είναι το αμάξωμα αλουμινίου, που δεν εμφανίζει προβλήματα σκουριάς, τα πολλά εξαρτήματα, που προέρχονται από το πλαίσιο των VW/Audi και η καλή οικονομία σε ό,τι αφορά τη χρήση. Στα μειονεκτήματα ανήκουν το σύστημα πέδησης (στο δίκτυο των φρένων και το χειρόφρενο), η πολυπλοκότητα της εργασίας κατά τις επισκευές από ατυχήματα και τα σποραδικά προβλήματα στα ηλεκτρονικά.



BMW Z3: τεχνολογία μαζικής παραγωγής και ευρύ φάσμα ισχύος
Η τρίτη συμβουλή της ομάδας μας είναι η BMW Z3 Roadster: «Το παλιότερο αυτοκίνητο του James Bond γιορτάζει την αμερικανο-γερμανική φιλία με τεχνολογία, που προέρχεται σε μεγάλη κλίμακα από τη Σειρά 3. Υπάρχουν σαφείς αναλογίες, κίνηση στους πίσω τροχούς και απόλυτη οδηγική απόλαυση.» Επαινείται, μάλιστα, ιδιαίτερα το concept, το οποίο είναι σχεδιασμένο χωρίς συμβιβασμούς έτσι, ώστε να παρέχει απόλαυση στον οδηγό του: «Συναρπαστικό, σαφές, και το πολύ μόνο για δύο άτομα. Δεν εφοδιάζεται με καλοπροαίρετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, που τελικά αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Η τεχνολογία είναι διαχειρίσιμη και η συντήρηση της Z3 Roadster, με εξαίρεση τις εκδόσεις M, άνω των 320 PS, σχετικά φθηνή. «Ίσως η ομάδα μας να είχε υπόψη της τα χαμηλά ποσοστά βλαβών από τις παλαιότερες αναφορές του TÜV: Μόνο ο μπροστινός άξονας και οι βασικοί προβολείς κρίνονται ελαφρώς ευαίσθητοι. «Με τη μεγάλη γκάμα κινητήρων της, η Z3 προσφέρει όλα όσα επιθυμεί η καρδιά του χρήστη, από το ήπιο έως το άγριο», αναφέρουν. Πότε θα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να μπείτε σε μια Z3 Roadster; «Άμεσα», λένε οι επαγγελματίες, που αισθάνονται σίγουροι. «Στην περίπτωση της Z3, οι εκδόσεις M και τα πολύ καλά συντηρημένα μοντέλα έχουν ελκυστικές προοπτικές.» Τα πλεονεκτήματα είναι τα παρακάτω: πρόκειται για ένα συνεπές concept αυτοκινήτου, η τεχνολογία είναι παραγωγής ευρείας κλίμακας, ενώ ευρύ είναι και το φάσμα της ισχύος. Τα μειονεκτήματα είναι οι βασικοί προβολείς, που συχνά έχουν υποστεί βλάβες, τα φθαρμένα έδρανα του μπροστινού άξονα και, περιστασιακά, κάποια προβλήματα διάβρωσης. Ακολουθούν περισσότερες συμβουλές από την ομάδα μας για young timer μοντέλα με "wanna be" classic προοπτική. Τα αυτοκίνητα είναι ταξινομημένα με αλφαβητική σειρά:

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει