autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι πιθανό ένα blackout από μαζική φόρτιση ηλεκτρικών;
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Είναι πιθανό ένα blackout από μαζική φόρτιση ηλεκτρικών;

Διαβάστηκε από 10466 αναγνώστες - 3/12/2024

Η φόρτιση των e-cars με νυχτερινό ρεύμα είναι οικονομική, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα, μέχρι και γενικό blackout. Ποια είναι η λύση;

Οδήγηση κατά τη διάρκεια της ημέρας, φόρτιση την νύχτα λόγω των χαμηλών χρεώσεων ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτή είναι η έξυπνη «συνταγή» που προτείνεται για να γεμίζουν με την απαραίτητη ενέργεια οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι αρκετά διαφορετική και πολλές φορές κρύβει μεγάλους κινδύνους. Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, στην οποία η ηλεκτροκίνηση είναι σε πρώιμο στάδιο, δεν μπορούμε προς το παρόν να φανταστούμε πόσο πιθανό είναι το ενδεχόμενο υπερφόρτωσης του συστήματος ηλεκτροδότησης, αν εκατοντάδες αυτοκίνητα φορτίζονται μαζικά κατά την διάρκεια της νύχτας. 
Η Auto Bild παρουσιάζει το πώς έχει η κατάσταση στην Γερμανία, όπου εδώ και πολλά χρόνια τα EV είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αυτοκινητιστικής καθημερινότητας.  Αν και μιλάμε για ένα προηγμένο κράτος, δεν υπάρχουν προς επαρκείς υποδομές φόρτισης. Δεν μπορεί να εγγυηθεί κάποιοες ότι οι υποδομές είναι αυτή στην στιγμή ικανές να ανταποκριθούν πλήρως και χωρίς προβλήματα στις ανάγκες ηλεκτροδότησης μίας πιθανής «επίθεσης» πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε οικιακές πρίζες και wall boxes. Εξάλλου, πέρα από τα e-cars και τα plug-in hybrids, υπάρχουν εκατομμύρια νοικοκυριά που εξακολουθούν να λειτουργούν το βράδυ και τα οποία χρειάζεται να τροφοδοτηθούν από το ηλεκτρικό δίκτυο για να καλύψουν δικές τους ενεργειακές ανάγκες.


 
Η πιθανότητα ενός γενικού blackout σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει πάντα στο τραπέζι. Πλάνο ενίσχυσης και επέκτασης των μονάδων ηλεκτρικού ρεύματος στην Γερμανία δύσκολα θα υλοποιηθεί λόγω υψηλού κόστους επένδυσης, επομένως χρειάζεται να προταθεί μία διαφορετική λύση. Η σκέψη που γίνεται αφορά την νομοθέτηση ενός ορίου ισχύος φόρτισης στις ώρες αιχμής, όταν και το ηλεκτρικό δίκτυο δέχεται αρκετές πιέσεις εξαιτίας των e-cars, των οποίων η φόρτιση θα σταματά σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας (BMWi) θέλει να ρυθμίσει το συγκεκριμένο ζήτημα για να προλάβει καταστάσεις, όμως το ζήτημα είναι πολυεπίπεδο, με διαφορετικές απόψεις να έχουν διαμορφωθεί.
 
Ο αντίστοιχος Συνήγορος του Καταναλωτή στην Γερμανία (Verbraucherschützern) εκφράζει έντονες αντιρρήσεις στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο άτυπου «ενεργειακού πλαφόν», ενώ αντίστοιχες αμφιβολίες έχουν και άλλοι φορείς. «Ενώ πραγματοποιείται μία τεχνικά τεκμηριωμένη συζήτηση, είναι απαραίτητο να εξετάσουμε με ακρίβεια την συμπεριφορά των χρηστών και των πελατών. Αναφέρεται ευρέως πως το βράδυ υπάρχουν ώρες αιχμής όταν όλοι φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις