Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το μέλλον έφτασε

Διαβάστηκε από 37636 αναγνώστες - 13/7/2020

Ο βασικός εξοπλισμός ονομάζεται "ID.3 1st", διαθέτει ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα, όπως και τιμόνι. Το "ID.3 1st Plus" αναμένεται να κοστίζει στη Γερμανία λιγότερο από 46.000 ευρώ (μείον τα 9.000 ευρώ του περιβαλλοντικού bonus), θα έχει επιπρόσθετα κάμερα οπισθοπορείας, είσοδο στο αυτοκίνητο χωρίς κλειδί, ζάντες 19 ιντσών και προβολείς LED matrix. Τα δοκιμαστικά αυτοκίνητα είναι της κορυφαίας έκδοσης "ID.3 1st Max". Η τιμή του: κάτω από 50.000 ευρώ (εδώ: μείον 7.500 ευρώ του περιβαλλοντικού bonus), ενώ εξοπλίζεται με ζάντες 20 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα με λειτουργία μασάζ, οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, πανοραμική γυάλινη οροφή και όλα τα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας κατά την οδήγηση.

Οδηγώντας
Πρώτο ασυνήθιστο στοιχείο: δεν υπάρχει επιλογέας αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Ο «επιλογέας-διακόπτης» βρίσκεται πάνω δεξιά, πίσω από το τιμόνι. Βάζετε το πόδι σας στο φρένο και επιλέγετε τη σχέση "D". Τότε, δε συμβαίνει τίποτα! Ωστόσο, το αυτοκίνητο είναι πλέον ήδη ενεργοποιημένο και έτοιμο προς χρήση. Προσοχή στο δεξί πεντάλ, καθώς ξεκινά άμεσα.
Το ID.3 επιταχύνει αθόρυβα, ομαλά και χωρίς αλλαγές σχέσεων. Στρίβουμε στην απότομη στροφή, μέσα στη μικρή, εσωτερική περιοχή των δοκιμών. Με ταχύτητες έως και 30 km/h, τα ηλεκτρονικά συνδυάζουν έναν ήχο, που θυμίζει αυτόν... της ταινίας StarWars με αυτόν ενός «διαστημοπλοίου σε προσέγγιση». Όμως όσοι βρίσκονται στην άκρη του δρόμου μπορούν να το ακούν. Στο εσωτερικό; Τίποτα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, ο θόρυβος διέλευσης είναι παρόμοιος με αυτόν ενός βενζινοκινητήρα, ενώ το εσωτερικό παραμένει ήσυχο.



Στο ID.3 η VW επανέφερε τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς (μην ξεχνάτε ότι και ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα), κάτι που γίνεται αισθητό από το δεξί πόδι. 204 PS, ροπή 310 Nm. Από στάση το ID.3 φτάνει στα 60 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα. Από τα 160 km/h επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά, κάνοντας τις ρυθμίσεις τους προς όφελος της αυτονομίας των μπαταριών.
Μπορούν να επιλεγούν διάφοροι τρόποι οδήγησης. Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου, Frank Welsch, προτιμά να οδηγεί στο πρόγραμμα "Sport", στο οποίο το ID.3 γίνεται αισθητά πιο σφικτό. Ο Welsch είναι πολύ εξοικειωμένος με το αυτοκίνητο και όταν οδηγήσαμε μαζί, είδαμε τα δάχτυλά του να... πετούν πάνω από την κύρια οθόνη των 10 ιντσών. Το φωνητικό μήνυμα "Hello ID, drive me home" («Γεια σου ID., πήγαινέ με σπίτι») παραμένει χωρίς ηχώ. Εφέ επίδειξης; Όχι, μετά από ένα δευτερόλεπτο σιγής, το voice-over λέει «εντάξει» και η διαδρομή καθοδηγείται από το σύστημα πλοήγησης. Όλα θα χρειαστούν λίγη εξοικείωση, αλλά επικρατεί η αίσθηση ότι καθόμαστε μέσα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Κατά τα άλλα; Σφιχτά καθίσματα (λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη θα την εκτιμούσαμε), νέα υφάσματα, πίσω σειρά καθισμάτων για δύο ενήλικες ή τρία παιδιά, τέσσερις συρόμενες χειρολαβές στον «ουρανό» με απαλή αίσθηση, ηλεκτρικά παράθυρα, φλας, υαλοκαθαριστήρες, διακόπτης alarm - βέβαια, όλα αυτά δεν είναι νέες εφευρέσεις. Στην πίσω σειρά καθισμάτων καθόμαστε άνετα, τα πλαϊνά παράθυρα βυθίζονται τελείως, με εξαίρεση τα τελευταία δύο εκατοστά, το δάπεδο είναι ελαφρώς ανυψωμένο, αφού από κάτω είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες. Ο χώρος αποσκευών με το δεύτερο πάτωμα φόρτωσης έχει τις διαστάσεις του αντίστοιχου ενός Golf (385 λίτρα).
Το ID.3, όμως, διαθέτει περισσότερα στοιχεία. ¶λλωστε, δεν είναι απλώς ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. Κατ αρχάς, φέρει ένα μεγάλο βάρος και έχει στόχο να πείσει τη Γερμανία, αλλά και όλο τον κόσμο, μαζικά για τη μετάβαση στην κινητικότητα χωρίς CO2, αφού είναι κατασκευασμένο και παραδίδεται, όντας απαλλαγμένο από εκπομπές CO2. Αν ο πελάτης αγοράσει το wallbox (με απόδοση 11 kW κοστίζει 399 ευρώ στη VW Γερμανίας) με το «πράσινο» ηλεκτρικό ρεύμα, παραμένει και το αυτοκίνητό του ουδέτερο σε σχέση με το CO2. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Herbert Diess, χωρίς τον οποίο αυτό το αυτοκίνητο δε θα υπήρχε σήμερα, πρόκειται για την αρχή του μετασχηματισμού.



Το ID.3 θα διαμορφώσει το μέλλον του ομίλου VW 
Αυτό το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει το μεγάλο σχέδιο. Μόνο για λογαριασμό της μάρκας VW επενδύθηκαν 11 δισεκατομμύρια ευρώ στο ηλεκτρικό μέλλον της, αλλά και 33 για αυτό ολόκληρου του ομίλου. Ο Ralf Brandstätter, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, συνεργάζεται με τον Diess και τη σχετική ομάδα στο project ID. εδώ και δύο χρόνια. Τώρα που αυτός αναβαθμίζεται, θα φέρει πια ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη και αισθάνεται ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Το ID.4 περνά μπροστά μας ελαφρώς καμουφλαρισμένο, όπως ένα μελλοντικό Tiguan. «Θέλουμε να χτίσουμε εμπιστοσύνη», λέει ο Brandstätter, «τόσο για το ID.3 όσο και για τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν οι πελάτες θα μπορέσουν επιτέλους να καθίσουν μέσα σε αυτό. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος ξέρει επίσης τι σκέφτονται οι Γερμανοί για την αυτονομία και την υποδομή της φόρτισης. «Οι άνθρωποι κοιτάζουν συνέχεια το αυτοκίνητο από πίσω», λέει. «Αυτό το όχημα θα πείσει όλο τον κόσμο.»
Ο Brandstätter ξεκίνησε σε ηλικία 15 ετών να εκπαιδεύεται στις... κλειδαριές στη VW. Αργότερα, για να χρηματοδοτήσει τις σπουδές του, δούλευε τρεις βάρδιες στην γραμμή συναρμολόγησης, βιδώνοντας συστήματα διεύθυνσης και μαθαίνοντας κοντά στους López, Piëch και Winterkorn. Δεν υπήρχε καλύτερη επιλογή.



Συμπέρασμα
Το ID.3 είναι ένα πρακτικό, ευχάριστο αυτοκίνητο. Όποιος το οδηγεί και το χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα, όπως κάνουν ήδη πολλοί με άλλα VW, θα σκεφτεί καλά αν θα επιστρέψει στο βενζινοκίνητο ή diesel, συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητό του. Θα ακουστεί ίσως υπερβολικό το παρακάτω, αλλά αυτό που σήμερα φαίνεται να μην έχει εναλλακτική - δεν υφίσταται πλέον. Μοντέλα, όπως το ID.3 δείχνουν ότι υπάρχει μέλλον για τα αυτοκίνητα.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει