Cupra Formentor VZ5: Τεστ αντοχής, 30.000 χλμ σε 4 μήνες
Διαβάστηκε από 28056 αναγνώστες - 10/7/2023
Ένα πολεμικό μοντέλο για τις αγγαρείες του γραφείου; Φιλόδοξο εγχείρημα, με το Cupra Formentor VZ5 να πρέπει να αποδείξει ότι κάτω από τους 390 ίππους του, παραμένει ένα οικογενειακό SUV. Ας δούμε πως τα πήγε στο τεστ αντοχής!
Γράψαμε 30.000 χλμ πίσω από το τιμόνι ενός Cupra Formentor VZ5
Πόσα χιλιόμετρα κάνει κατά μέσο όρο ένα αυτοκίνητο το χρόνο; 15; 20 χιλιάδες χιλιόμετρα; Εμείς αποφασίσουμε να γράψουμε 30.000 χλμ σε 4 μήνες, με ένα όχι και τόσο συμβατικό όχημα. Η φύση της δουλείας στον ειδικό τύπο είναι τέτοια που ένα αυτοκίνητο μακροχρόνιας δοκιμής τρώει πολύ περισσότερη πίεση, αφού οδηγείται από διαφορετικούς ανθρώπους, κάνει όλη τη «λάντζα» της φωτογράφησης, πάει ταξίδια, τρέχει να προλάβει πτήσεις και γενικά γίνεται το πασπαρτού εργαλείο μιας ολόκληρης ομάδας! Το Cupra Formentor VZ5 ήταν το αυτοκίνητο που πέρασε μαζί μας 4 μήνες τρεξίματος, φορτώματος, πίστας και μας συνόδεψε όπου χρειαζόταν.
Cupra Formentor VZ5: Τεστ αντοχή, long term test
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Το Cupra Formentor VZ5 είναι πολύ πιο άνετο από όσο νομίζεις
Το πεντακύλινδρο θηρίο, με την κωδική ονομασία DA-RE 9436, βρέθηκε στο parking του περιοδικού ένα καλοκαιρινό πρωινό κι έδειξε από την αρχή ότι είναι πολύ πιο καθημερινό αυτοκίνητο από ότι φαίνεται. Τα πρώτα 15.000 χιλιόμετρα πέρασαν «νερό» και συνέχισε έτσι μέχρι το τέλος, ζητώντας μόνο καύσιμο. Το VZ5 μας εντυπωσίασε με την άνετη οδήγηση του, παρά τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, περνώντας πάνω από κακοτεχνίες με σχετική ευκολία και κάνοντας τα επαγγελματικά ταξίδια εντός κι εκτός χώρας απόλαυση.
Τα σπορ bucket καθίσματα CupBucket μπορεί να προσφέρουν εξαιρετική στήριξη, αλλά τα πάνε εκπληκτικά και στο τομέα της άνεσης. Ούτε πόνος στην πλάτη, ούτε στα οπίσθια ακόμα και μετά από 4 ώρες ασταμάτητης οδήγησης. Όσο για το carbon στο πίσω μέρος τους, αποδεικνύεται πολύ «σκληρό για να πεθάνει», αφού παρά τις στιγμές κακομεταχείρισης γλίτωσε χωρίς γρατσουνιές.
Με ένα ντεπόζιτο βγάλαμε πάνω από 700 χιλιόμετρα.
Όποιος πιστεύει ότι ήμασταν πιο συχνά στο βενζινάδικο παρά στο δρόμο λόγω των κυβικών του κινητήρα κάνει λάθος! Μετά από 30.000 χιλιόμετρα μαζί του κι αφού έχει φύγει η έξαψη για να πηγαίνεις συνέχεια «τέρμα γκάζι», η μέση τιμή της κατανάλωσης ήταν κάτω από 10 λτ. /100 χλμ, με ένα full γέμισμα να μας δίνει αυτονομία για τουλάχιστον 500 χλμ.
Όμως κοιτώντας τις καταχωρίσεις που κάναμε στο «ημερολόγιο πλοίου» είδαμε ότι υπήρχαν περιπτώσεις που ξεπεράσαμε τα 700 χλμ. Καθόλου άσχημα για 2,5 λίτρα και 390 άλογα.
Βέβαια δεν σημαίνει ότι πάντα ήταν τόσο οικονομικό. Λίγο η τετρακίνηση, λίγο η λειτουργία drift που επιτρέπει παραπάνω παιχνίδι, πολλές φορές πήρε μπροστά αρκετά αργά το βράδυ για μια πιο γρήγορη βόλτα και τότε η κατανάλωση σκαρφάλωνε κάπως υψηλότερα...