Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Με 2 κινητήρες...

Διαβάστηκε από 43799 αναγνώστες - 11/12/2020

Plug-in-hybrid. Ας το εξηγήσουμε ξανά... Στο νέο Skoda Superb iV λειτουργούν ένας TSI βενζινοκινητήρας με 156 PS και ένας ηλεκτροκινητήρας με 115 PS. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήριων μονάδων δεν είναι, βέβαια, το άθροισμα της ισχύος των δύο τους, αλλά 218 PS, ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα μόλις 35 g/km. Εντάξει, εννοείται πως οι παραπάνω υπολογισμοί έχουν γίνει με ιδανικές συνθήκες και πως η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13 kWh, ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, δεν αδειάζει ποτέ. Αυτό φυσικά, δεν είναι δυνατόν, αν και υφίσταται ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Ακόμα και οι πιο αργά κινούμενοι δοκιμαστές μας εξάντλησαν την μπαταρία το αργότερο έπειτα από 56 χιλιόμετρα. Τι συμβαίνει στη συνέχεια; Απλώς, λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας. Ως εδώ καλά με τη θεωρία...



Στην πράξη η μπαταρία... παγώνει και με αυτόν τον τρόπο διατηρείται. Γιο ποιο λόγο είναι αυτό καλό; Όταν κάποια στιγμή οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα γίνουν για τα κέντρα των πόλεων ταμπού, ένα plug-in-υβριδικό μοντέλο θα επιτρέπεται ίσως να κυκλοφορεί εκεί ακόμη, κινούμενο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του. Το νέο Skoda Superb, όμως, μπορεί ακόμα περισσότερα. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να προσφέρει στον οδηγό του απόλαυση. Αρκεί ο τελευταίος να πιέσει και να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης “sport” και τότε θα καταλάβει για τα καλά τα 218 PS. Στη συνέχεια, βέβαια, θα αναλάβει δράση το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, έξι σχέσεων, το οποίο αλλάζει με σαφήνεια τις ταχύτητες και χωρίς καμία υστέρηση. Μάλιστα, οι σχέσεις μπορούν να αλλάζουν από τον οδηγό και μέσω paddles στο πίσω μέρος του τιμονιού. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, το νέο Skoda Superb δε φτάνει στο «μηδέν» σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου! Κι αυτό το στοιχείο, είναι το superb (=θαυμάσιο) στο νέο υβριδικό Superb.



Επομένως, είναι καλύτερο να επιλέξει ο οδηγός ένα από τα άλλα δύο προγράμματα (το ηλεκτρικό ή το υβριδικό). Σε εμάς μένει να κάνουμε τους υπολογισμούς: Η τσεχική λιμουζίνα κοστίζει στη Γερμανία 41.590 ευρώ, το κράτος δίνει επιπλέον 1.500 ευρώ, η δε Skoda 1.785. Έτσι, η βασική τιμή φτάνει στα 38.305 ευρώ, ενώ η station wagon εκδοχή στοιχίζει 1.000 ευρώ περισσότερα. Αυτοί οι αριθμοί έχουν πλάκα, όταν συγκριθούν με την τιμή του VW Passat GTE, το οποίο διαθέτει ανάλογη τεχνολογία. Σκεφθείτε ότι στη βασική εκδοχή του κοστίζει στη Γερμανία 3.205 ευρώ περισσότερο σε σχέση με το Superb. Και είναι και μικρότερο σε διαστάσεις. 



Περισσότερο χώρο διαθέτει ίσως μία Mercedes S-Class, αλλά όχι το Passat. Και ποιος θα οδηγεί ένα plug-in-υβριδικό αυτοκίνητο; Εσείς, αν ο δρόμος για την εργασία σας δεν ξεπερνά σε απόσταση τα 50 χιλιόμετρα κι αν μπορείτε εκεί που εργάζεστε να φορτίζετε το αυτοκίνητο. Σε μία οικιακή πρίζα διαρκεί έξι ώρες, ενώ σε ένα wall box 3,5.

Συμπέρασμα
Το Skoda Superb iV είναι η εναλλακτική για όλους, όσοι οδηγούν τόσο λίγο, ώστε να μην τους συμφέρει ούτε ένα diesel αυτοκίνητο και το οδηγικό προφίλ τους είναι τόσο υπολογίσιμο, που να είναι σε θέση να κινούνται με τον ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται superb (=θαυμάσια) η εξοικονόμηση καυσίμου.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει