Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ήρεμη δύναμη

Διαβάστηκε από 24526 αναγνώστες - 1/10/2020

Και αυτή η ηρεμία! Επιλέγεις τη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων “S” για τη sport αίσθηση, πιέζεις πλήρως το δεξί πεντάλ, αισθάνεσαι τη... γροθιά των 664 Nm της ροπής και βρίσκεσαι κιόλας στα 100 km/h μετά από 5,7 δευτερόλεπτα. Και τι ακούς; Το απόλυτο... ΤΙΠΟΤΑ! Η Audi ηχομονώνει ούτως ή άλλως τα αυτοκίνητά της, σαν να πρόκειται για ένα club που δεν θέλει να έχει κανένα πρόβλημα με τους γείτονές του. Αλλά ένα τέτοιο e-tron καλύπτει τα πάντα. Τίποτα δεν κουδουνίζει, τίποτα δε χτυπάει, τίποτα δεν κάνει «τσικ». Αν έλειπαν και αυτοί εξωτερικοί καθρέφτες, που είναι εικονικοί, δηλαδή κάμερες αριστερά και δεξιά, που μεταφέρουν τις εικόνες τους σε μικρές οθόνες δίπλα στις χειρολαβές των θυρών... Μπορεί να εντυπωσιάζουν αλλά στην πράξη δεν τους βρήκαμε αρκετά εξυπηρετικούς. Μπορεί να θέλουν συνήθεια.



Η Audi έχει γεμίσει το ηλεκτροκίνητο μοντέλο της με τεχνολογία και έχει τέτοια ποιότητα κατασκευής, που κάθε Tesla θα έπρεπε να πάρει από μόνο του το δρόμο για την ανακύκλωση. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό και το αμάξωμα δεν παρουσιάζει κλίσεις, με την οδική συμπεριφορά να ξεχωρίζει. Επτά προγράμματα οδήγησης διατίθενται μέσω του σχετικού διακόπτη, από Eco για όσους μετρούν τα πάντα έως και Sport για όσους μετρούν μόνο την αναπνοή τους. Αλλά ποτέ, πραγματικά ποτέ, η αερανάρτηση δε γίνεται... άδικη. Στον αυτοκινητόδρομο, το e-tron χαμηλώνει κατά 8 εκατοστά για να αυξήσει την αυτονομία. Και εδώ φτάνουμε στο θέμα μας: Το βάρος και η αυτονομία. Το e-tron Sportback 55 quattro ζυγίζει 2.480 κιλά, η μπαταρία των 95 kWh, μόνο με το προστατευτικό πλαίσιο και το σύστημα ψύξης, ζυγίζει 700 κιλά. Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, η αυτονομία φτάνει τα 446 χιλιόμετρα, δέκα περισσότερα από το e-tron χωρίς το Sport στο... back μέρος.

Και μια απλή αλλά πολύ ενδιαφέρουσα σύγκριση. Οι μπαταρίες ζυγίζουν 700 κιλά και εξασφαλίζουν 446 χιλιόμετρα αυτονομία. Είναι σαν το Audi Q8 50 TDI, με τον diesel V6, να έχει ρεζερβουάρ 800 λίτρων(!), που σύμφωνα με την κατανάλωση των δοκιμών του AUTO BILD, (έχουμε μετρήσει μέση κατανάλωση 9,7 λτ./100χλμ.) θα μπορούσε να κινηθεί για πάνω από 8.000 χιλιόμετρα!



Το Audi e-tron Sportback μπορεί επίσης να κάνει μεγάλες αποστάσεις και να φορτιστεί κατά 80% σε λιγότερο από μισή ώρα σε ταχυφορτιστή με 150 kW. Φαίνεται ακριβό, αλλά σε σύγκριση με τα αδερφά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι στην ίδια γραμμή. Το e-tron Sportback ξεκινά στη Γερμανία από τα 71.350 ευρώ, ενώ το κόστος του «δικού μας» e-tron των 300 kW από 83.150 ευρώ. Αυτό είναι ένα πρόσθετο κόστος 2.250 ευρώ, αλλά το Q8 με τον diesel κινητήρα των 286 PS κοστίζει κι αυτό 77.300 ευρώ.

Συμπέρασμα
Ναι, η Audi κατέχει τα μυστικά της ηλεκτροκίνησης, αλλά μπορεί να φτιάχνει όμορφα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το e-tron Sportback είναι σήμερα το πιο αξιόλογο ηλεκτροκίνητο SUV και είναι και όμορφο!

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει