Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan plug-in-hybrid

Διαβάστηκε από 16002 αναγνώστες - 29/12/2020

Έπειτα από το facelift, το VW Tiguan διατίθεται πλέον και ως plug-in-hybrid για πρώτη φορά. Εμείς το οδηγήσαμε και εξετάζουμε αν πρόκειται για μια καλή εναλλακτική για τη δημοφιλή TDI έκδοση.

Συμβαίνει σπανια ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων να αλλάζει ακόμα και τη λαμαρίνα στο πλαίσιο ενός facelift. Βλέπετε, η Volkswagen είναι μία από τις λίγες εταιρείες, που «κυνηγούν» ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια, αφού ο στόχος των Γερμανών είναι να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους, από την πιο απλή έως και την premium πλευρά κάθε κατηγορίας.



Η VW προχώρησε στις παρακάτω αλλαγές με το Tiguan II, το οποίο κατασκευάζεται από το 2016: το μπροστινό καπό είναι υψηλότερο και πλησιάζει σε στιλ αυτό της long έκδοσης Allspace, ενώ εκ νέου διαμορφώθηκαν και τα φτερά, ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία παραπέμπουν στο Golf 8. Τα τελευταία ανήκουν στο standard εξοπλισμό, σε αντίθεση με τα φώτα matrix με την εκλεπτυσμένη διανομή φωτός, που κοστίζουν επιπλέον, ενώ όποιος επιθυμεί φώτα ομίχλης, πρέπει να επιλέξει από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού τα φώτα matrix, επειδή τα πρώτα είναι ενσωματωμένα στα… τελευταία. Ανάλογα με την εξοπλιστική εκδοχή, αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον κόστος μεταξύ 600 και 1.818 ευρώ (στη Γερμανία).



Κινητήρες
Πολύ πιο σημαντικό, όμως, είναι το γεγονός ότι το ανανεωμένο Tiguan είναι διαθέσιμο και ως plug-in hybrid. Στην "eHybrid" έκδοση, λοιπόν, συνεργάζονται ένας βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας, με 150 PS και 85 kW (ή 116 PS), αντίστοιχα. Πρόκειται σαφώς για μια ξεχωριστή εμπειρία, όταν η συνδυαστική ροπή των 400 Nm «επιτίθεται» στον μπροστινό κινητήριο άξονα, ωθώντας το Tiguan να φτάσει στα 100 km/h από στάση σε περίπου 7,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η VW κάνει λόγο για μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων, εφόσον η μπαταρία των 13 kWh, που τοποθετήθηκε κάτω από την πίσω σειρά θέσεων είναι πλήρως φορτισμένη. Πάντως, εμείς καταφέραμε να διανύσουμε 38 χιλιόμετρα (με υψηλή ταχύτητα στο επαρχιακό δίκτυο, αλλά χωρίς να οδηγήσουμε στον αυτοκινητόδρομο).

Γιατί στην… Autobahn, ο TSI των 1,4 λίτρων καταναλώνει γρήγορα τη βενζίνη από το ρεζερβουάρ, το οποίο έχει μετακινηθεί προς τα πίσω για λόγους χώρου και διαθέτει πια όγκο, που έχει μειωθεί στα 45 λίτρα. Βέβαια, η κατανάλωση είναι ένα στοιχείο, που θα μετρήσουμε στην πράξη εν καιρώ. Σε κάθε περίπτωση, το eHybrid είναι διασκεδαστικό στο δρόμο, αν και έχει νόημα μόνο σε σύντομες διαδρομές και με ενεργοποιημένη την ηλεκτροκίνητη λειτουργία. Γνωρίζοντας καλά το υψηλό -ακόμη- μερίδιο πωλήσεων των diesel εκδόσεών της, η VW παρέχει στο Tiguan ως diesel εναλλακτική τη νεώτερη όλων και συμβατή με τη νόρμα Euro 6d επιλογή, με διπλό ψεκασμό AdBlue. Κατά την εκκίνηση σε ανωφέρειες, το κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων, χρειάζεται ακόμη λίγο επιπλέον χρόνο για να ταξινομήσει τις τελευταίες. Πάντως, ως αίσθηση έχουμε την εντύπωση ότι αυτή η υστέρηση διαρκεί κάπως λιγότερο σε σχέση με πιο πριν.



Με νέες εξοπλιστικές εκδόσεις
Στο εσωτερικό, το Tiguan παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό ένας… παλιός γνωστός μας. Νέο είναι το συρόμενο χειριστήριο για την επιλογή θέρμανσης ή ψύξης. Αλλάζει θέση γρήγορα, αλλά αποσπά την προσοχή του οδηγού. Πού βρίσκεται, λοιπόν, η προστιθέμενη αξία; Στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδοχές Elegance, που αντικαθιστά τη Highline, και R-Line, όπου θα βρείτε το συρόμενο χειριστήριο και διακόπτες-αισθητήρες, τους οποίους χρησιμοποιεί και η Porsche ανάλογα στην Cayenne, καθώς και στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Τη δόνηση ως πληροφόρηση δια της αφής όταν πιέζετε τους διακόπτες μπορεί να τη βρείτε διασκεδαστική, αλλά θα ήταν καλύτερα τα περιστροφικά χειριστήρια.
Κατά την οδήγηση, γίνεται ξανά και ξανά σαφές γιατί η VW κατάφερε από το 2007 να πουλήσει το εν λόγω SUV της περίπου 9.000.000 φορές: Επειδή είναι απλά ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση. Οι εκδόσεις με τους diesel κινητήρες των 2,0 λίτρων (τώρα με 122, 150 και 200 PS, αφού ο TDI των 240 PS δεν είναι πλέον διαθέσιμος) μπορούν να παραγγελθούν αμέσως από τους ενδιαφερόμενους. Η eHybrid εκδοχή θα είναι διαθέσιμη μόλις στις αρχές του επόμενου έτους και θα κοστίζει περίπου 42.500 ευρώ (στη Γερμανία). Η πανίσχυρη βενζινοκίνητη έκδοση "Tiguan R" των 320 PS θα είναι διαθέσιμη στις αρχές Νοεμβρίου, με τιμή, που θα ξεκινά από τα περίπου 58.000 ευρώ (στη Γερμανία).
Η τιμή εκκίνησης μειώνεται ελαφρώς στα 28.206 ευρώ (στη Γερμανία) για τη βασική έκδοση, που δεν ονομάζεται πλέον "Trendline", αλλά απλά "Tiguan", εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 130 PS, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και infotainment με μικρή οθόνη 6,5 ιντσών.

Συμπέρασμα
Το Tiguan θα παραμείνει ένα best seller, που δεν καταλαβαίνει από κρίσεις. Το κλειδί για αυτό είναι η ηρεμία και το υψηλό επίπεδο άνεσης. Με τον diesel κινητήρα έχει περισσότερο νόημα, ειδικά όταν πρέπει να τραβήξετε κάτι.

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις