Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
9 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Hyundai Santa Fe vs KIA Sorento

Διαβάστηκε από 13246 αναγνώστες - 16/4/2021

Το νέο KIA Sorento συναντά το ανανεωμένο Hyundai Santa Fe. Ξεχωρίζει ένα από τα δύο συγγενή μοντέλα του ίδιου ομίλου στη συγκριτική δοκιμή μας;

Οι γκάμες των κορεατικών κολοσσιαίων μοντέλων KIA Sorento και Hyundai Santa Fe ξεκινούν από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των 202 PS, που (στη Γερμανία) στοιχίζουν από περίπου 45.000 ευρώ. Τα συγκεκριμένα μοντέλα απομακρύνονται επιδέξια από τη μικρομεσαία κατηγορία των SUV, για την ακρίβεια από την κατηγορία των Ευρωπαίων ανταγωνιστών τους, όπως το Skoda Kodiaq, λόγω της τιμή τους.  


 
Το cockpit έχει αλλάξει κατά πολύ και στα δύο μοντέλα. Οι πιο προφανείς καινοτομίες είναι τα πλήρως ψηφιακά συνδυαζόμενα μεταξύ τους όργανα και η φαρδύτερη κεντρική οθόνη. Το hardware είναι ίδιο και στις δύο προτάσεις, ενώ οι διαφορές στο software περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή σχεδίαση. Παρ όλα αυτά, υπάρχουν αποκλίσεις στον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς η Hyundai συνδυάζει τώρα σχεδόν όλους τους διακόπτες της νέας αιωρούμενης, κεντρικής κονσόλας, η οποία μοιάζει πολύ με ενός αεροσκάφους.



Στο KIA, οι διακόπτες, τα paddles του κιβωτίου ταχυτήτων και τα περιστροφικά χειριστήρια είναι κάπως περισσότερο διάσπαρτα. Όσοι δεν είναι ακόμη εξοικειωμένοι με τη λειτουργία των συστημάτων στο εσωτερικό του Sorento θα χρειαστούν λίγο περισσότερο χρόνο για να ρυθμίσουν τη θέρμανση του καθίσματος, να βρουν πώς λειτουργούν τα χειριστήρια των προγραμμάτων οδήγησης κ.τ.λ. Ωστόσο, ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού με τη δική του, ξεχωριστή οθόνη είναι πιο εργονομικός σε σχέση με ό,τι ισχύει στο Santa Fe.
Η πλοήγηση στο menu γίνεται κατά βάση με ευκολία.



Ωστόσο, κριτική υπάρχει ακόμη: Το κορεατικό σύστημα δεν επεξεργάζεται απολύτως ομαλά τα ζητήματα με τους υαλοκαθαριστήρες, αλλά και τους διακόπτες δύο κατευθύνσεων στην οθόνη αφής. Η δομή των υπομενού θα μπορούσε επίσης να είναι πιο τακτοποιημένη, καθώς, τελικά, η πρακτική αναζήτηση των ζητούμενων λέξεων-κλειδιών θα είναι αυτή, που θα αποτρέψει το νευρικό… κλονισμό του χρήστη. Ωστόσο, και οι δύο κατασκευάστριες εταιρείες επαινούν για λογαριασμό τους το νέο σύστημα φωνητικού ελέγχου, το οποίο, εκτός από τις εντολές προς το σύστημα πλοήγησης, μπορεί επίσης να ανοίξει ή να κλείσει την πόρτα του χώρου αποσκευών, να ενεργοποιήσει και να απενεργοποιήσει το θερμαινόμενο τιμόνι, αλλά και τον εξαερισμό των καθισμάτων. Ωστόσο, οι εντολές πρέπει να αντιστοιχούν σε μια επαναλαμβανόμενη ακολουθία ομιλίας, η οποία συχνά αποτυγχάνει εξαιτίας του θορύβου της κίνησης του οχήματος. Εν κατακλείδι, αποδίδουμε στα KIA και Hyundai την ίδια βαθμολογία για την ευχρηστία του εξοπλισμού του εσωτερικού.



Οδηγώντας
Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, μας δίνεται η εντύπωση ότι το Hyundai έχει ελαφρώς πιο σφικτή ανάρτηση. Ωστόσο, οι συνδυασμοί τροχών-ελαστικών είναι οι ίδιοι, ενώ και το βάρος των ζαντών δε διαφέρει επίσης. Πάντως, οι όποιες διαφορές δεν είναι σίγουρα αρκετές, ώστε να προκύψει μια διαφορά βαθμών, αφού και το Sorento είναι αρκετά σφιχτό. Σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων, θα περίμενε κανείς μια πιο… αφράτη ανάρτηση, αλλά, και πάλι, κανένα από τα δύο μοντέλα δε χρεώνεται με αποτυχία. Μιλώντας για την άνεση, η αλλαγή από το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής σε ένα διπλού συμπλέκτη είναι ένα σαφές μειονέκτημα. Ειδικά όταν σταθμεύετε, κινούμενοι με επιφύλαξη, παρατηρείτε τη διαφορά: ο συμπλέκτης ανοίγει και κλείνει μόνιμα, με αποτέλεσμα η πίεση του φρένου να πρέπει να ρυθμίζεται συνεχώς, κάτι που οπωσδήποτε είναι ενοχλητικό! Θα παραπονεθούμε επίσης για την κατανάλωση, με δεδομένη τη σχετικά χαμηλή μάζα, που δεν ξεπερνά τους δύο τόνους, θα μπορούσε να ήταν χαμηλότερη.

Όπως και να χει, στο τέλος παραμένουμε εντυπωσιασμένοι. Οι οικογενειακοί γίγαντες χώρων όχι μόνο διαθέτουν άφθονα κυβικά σε τρεις σειρές θέσεων και έξυπνα χαρακτηριστικά, όπως το πίσω κάθισμα που μπορεί να συρθεί -εμπρός-πίσω- σε δύο μέρη, αλλά ο εξοπλισμός στις εκδόσεις της δοκιμής μας ικανοποιεί σχεδόν όλες τις απαιτήσεις, η τιμή παραμένει ανεκτή, τη στιγμή, που ισχύει το ίδιο ούτως ή άλλως για την ποιότητα και τη λειτουργικότητα. Επομένως, έχουμε να κάνουμε με μια δύσκολη απόφαση, την οποία πιθανώς θα κρίνει κάθε φορά το ζήτημα του γούστου.

Συμπέρασμα
Η Hyundai και η KIA παρέχουν στο κοινό δύο πλήρως εξοπλισμένα SUV με έξυπνη λειτουργικότητα και άφθονο χώρο σε λογικές τιμές. Πάντως, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης στην άνεση της ανάρτησης και της αλλαγής των σχέσεων. Στο τέλος, αποφασίζει το γούστο και οι όροι της εγγύησης.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις