Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Αγοράζεις πολύ αυτοκίνητο...

Διαβάστηκε από 10292 αναγνώστες - 22/9/2019

Πράγματι, το Skoda Rapid είναι στην πράξη πολύ αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τις αναλογίες των χώρων, οι ανταγωνιστές απλώς δαγκώνονται μεταξύ τους. Αυτό συμβαίνει επειδή το Rapid, που έχει κατασκευαστεί με τη χρήση του τεχνολογικού υπόβαθρου του ομίλου VW, έχει τελικά ένα αρκετά μακρύ (και για τα δεδομένα της κατηγορίας του) μεταξόνιο, που φτάνει τα 2,60 m. Το... ευχάριστο αποτέλεσμα είναι ο μεγάλος χώρος ακόμα και στη δεύτερη σειρά θέσεων. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών του Spaceback, που παραπέμπει σε station wagon (το Rapid διατίθεται και ως sedan), ξεκινά από τα 550 λίτρα. Επίσης, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα είναι διαθέσιμα 1.490 λίτρα, επίδοση, που δε φτάνει ούτε ο ολόφρεσκος διάδοχός του, το Scala.



Για το τέλος αφήσαμε τα του κινητήρα. Το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με έναν diesel παλαιάς κοπής, αφού ήταν θορυβώδης και χωρίς πολιτισμένη λειτουργία. Παρόλ αυτά, «άρπαζε» από νωρίς και τα έβαζε με άνεση κόντρα σε βάρη ακόμα και 1,2 τόνων. Την ίδια στιγμή, ο 1.6 TDI εισπράττει κολακευτικά σχόλια και για την κατανάλωσή του, η οποία κυμαίνεται στα περίπου 4 lt/100 km. Δυστυχώς, όμως, πρόκειται ακριβώς γιΆ αυτήν τη σειρά κινητήρων (EA189), που δεν αποδείχθηκαν τόσο αξιόπιστοι.



Οι κάθε είδους επεμβάσεις και οι αναβαθμίσσεις του software μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα. Το σίγουρο είναι πως το μοντέλο με αυτόν τον Euro-5 diesel κινητήρα θα πρέπει να το προμηθεύονται μόνο όσοι καταναλωτές ζουν εκτός πόλεων και, μελλοντικά, δε θα πρέπει να φοβούνται κάποια από τις σχετικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας. Επιπλέον, παρατηρήσαμε ότι η Skoda έκανε πολλή οικονομία, όπως φαίνεται στο σύστημα της εξάτμισης, αλλά και στην ποιότητα του χρώματος. Από τη μία, λοιπόν, έχουμε πολλά συμπαθητικά σημεία και, από την άλλη, ο ιδρώτας στο πρόσωπό μας συνεχίζει να ρέει άφθονος...



Η τεχνολογία της VW εξασφάλισε υψηλούς κινδύνους επισκευών
Οι τύποι του αυτόματου κιβωτίου DSG, που τοποθετήθηκαν στο Rapid είναι από τους πλέον ευαίσθητους και είναι αποκλειστικά ξηρού συμπλέκτη. Με περισσότερη προσοχή πρέπει να απολαμβάνει κανείς τον κινητήρα 1.2 TSI (EA111), καθώς εφοδιάζεται με μια πιο ευαίσθητη καδένα χρονισμού (86 και 105 PS). Καλύτερη λύση όλων ο TSI, που τοποθετείτο από τον Απρίλιο του 2015 και μετέπειτα. Ανήκει στη διάδοχο γενιά EA211 και εφοδιάζεται με έναν κατά πολύ πιο ανθεκτικό οδοντωτό ιμάντα. Προβληματική ήταν η κατάσταση και με τους diesel κινητήρες EA189 και τις πρώτες εκδόσεις του EA288. Και οι δύο ατύχησαν πολλές φορές και έπρεπε να υποστούν διάφορες βελτιώσεις.



Βαλβίδα AGR: Μετά από την αναβάθμιση του software αυξήθηκε η τιμή των «επιστρέφοντων» καυσαερίων. Συνέπεια ήταν οι οπτανθρακοποιημένες βαλβίδες.

Intercooler: Βρίσκεται απροστάτευτο μπροστά από το κυρίως cooler. Τα φθαρμένα ελάσματα περιορίζουν την αποτελεσματικότητα της ψύξης.



Μπεκ: Τα μπεκ, που κοστίζουν στη Γερμανία κοντά στα 600 ευρώ, λειτουργούν έπειτα από την αναβάθμιση σε υψηλή πίεση, εις βάρος της αντοχής.

Τελικό καζανάκι εξάτμισης: Έπειτα από μόνο τέσσερα χρόνια το τελικό καζανάκι δεν είναι πλήρως ελαττωματικό, αλλά έχει υποστεί ήδη σοβαρή ζημιά. Τα έξοδα επισκευής κυμαίνονται στα 400 ευρώ.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει