124 φωτογραφίες »

Ποιος κατασκευάζει τα καλύτερα αυτοκίνητα;

Διαβάστηκε από 92201 αναγνώστες - 5/6/2020

Πόσο καλά και ανθεκτικά αποδεικνύονται τα αυτοκίνητα των δοκιμών στα test διαρκείας, στα οποία διανύουν πάνω από 100.000 km; Παρουσιάζουμε με τη σειρά όλα τα μοντέλα, που πέρασαν από αυτήν την απαιτητική δοκιμασία από το 2014 και μετά!

 
 
Πόσο αξιόπιστα είναι τα αυτοκίνητά μας, που χρησιμοποιούνται καθημερινά και, μάλιστα, μέσα σε αντίξοες -κυρίως γι αυτά- συνθήκες. Μέσα σε ένα χρονικό διάστημα, που διαρκεί από ένα έως τρία χρόνια, τα αυτοκίνητα των δοκιμών μας διανύουν 100.000 χιλιόμετρα. Κάθε βλάβη και οποιαδήποτε δυσλειτουργία καταγράφεται από τους δοκιμαστές-οδηγούς και, φυσικά, επηρεάζει την τελική βαθμολογία. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο «παίζει» και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε αυτοκίνητο έπειτα από τη συμπλήρωση των 100.000 χιλιομέτρων. Προκειμένου αυτή να κριθεί με τον καλύτερο τρόπο, το αυτοκίνητο στο τέλος της δοκιμής αποσυναρμολογείται από τους ειδικούς της DEKRA και ελέγχεται για κάθε είδους φθορές.

«Άριστα» για το SEAT Ateca
Ο νεότερος... απόφοιτος του test αντοχής είναι το SEAT Ateca. Το ισπανικό μοντέλο έφτασε στα 100.000 χιλιόμετρα χωρίς αποτυχίες ή βλάβες. Ωστόσο, έναν αρνητικό βαθμό απέσπασε παρόλ αυτά, για τα καθίσματά του. Εδώ φαίνεται πως η SEAT έκανε... οικονομία σε σύγκριση με τα αντίστοιχα μοντέλα από το Wolfsburg (δηλαδή των Volkswagen), αφού έπειτα από ταξίδια μεγάλης διάρκειας αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για πόνο στην πλάτη τους. Ωστόσο, μόνο ένα σημείο αποτυχίας δεν ήταν ικανό να στερήσει τον καλό βαθμό από το SEAT, που στο τέλος πήρε «άριστα». Πάντως, ο λόγος γίνεται εδώ για ένα μόνο προσωρινό αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα το Ateca έπρεπε να ολοκληρώσει τη δοκιμή μετά από 100.000 χιλιόμετρα. Αλλά, στη συνέχεια, κι ενώ είχε ήδη προγραμματιστεί η αποσυναρμολόγηση στα κεντρικά γραφεία της SEAT στο Martorell, ο... κορωνοϊός έκανε την Ισπανία απρόσιτη για εμάς. Το Ateca, συνεπώς, συνεχίζει να διεξάγει το test αντοχής, συλλέγοντας επιπλέον χιλιόμετρα. Έστω και μ αυτό το ενδιάμεσο αποτέλεσμα, όμως, το SUV είναι ήδη πολύ μπροστά στην κατάταξη όλων των δοκιμών μας διαρκείας. Σε αυτήν έχουμε συμπεριλάβει το σύνολο των αποτελεσμάτων από το 2014, στις δοκιμές, που συμμετείχαν πάνω από 60 αυτοκίνητα. Με δεδομένο, όμως, ότι τα αυτοκίνητα μεταξύ 2000 και 2014 βαθμολογούνταν με διαφορετικά κριτήρια, αυτά έχουν πάρει τη θέση τους στη δική τους κατάταξη.



Με αυτόν τον τρόπο δοκιμάζει το AUTO BILD
Στα αυτοκίνητα δεν είναι τίποτα εξασφαλισμένο, καθώς η κυκλοφορία με το σύστημα stop&go στις μεγαλουπόλεις λαμβάνεται υπόψη εξίσου πολύ με την πίεση που δέχεται το αυτοκίνητο, για παράδειγμα με το γκάζι στο πάτωμα στον αυτοκινητόδρομο ή κατά τη ρυμούλκηση φορτίου στα βουνά. Όμως, το αγχωτικό καθημερινό test είναι μόνο η μία πλευρά της δοκιμής αντοχής. Το AUTO BILD αξιολογεί επίσης την τεχνολογική κατάσταση των δοκιμαστικών αυτοκινήτων κατά την τελική επιθεώρηση. Η αποσυναρμολόγηση αποκαλύπτει πόσο προσεκτικά κατασκευάζεται και συναρμολογείται ένα αυτοκίνητο: το όχημα αποσυντίθεται εντελώς και κάθε εξάρτημα εξετάζεται προσεκτικά. Μετρώνται οι διαδρομές των κυλίνδρων, ενώ ακόμα και η πιο κρυφή κοιλότητα στο αμάξωμα ελέγχεται για ζημιά από σκουριά με ένα ενδοσκόπιο. Από τους ειδικούς δεν ξεφεύγει το παραμικρό ίχνος φθοράς. Επιπλέον, οι εμπειρίες καθημερινότητας της ομάδας δοκιμών μας ενσωματώνονται στην τελική αξιολόγηση. Δείτε στον παρακάτω πίνακα ποια κριτήρια διαμορφώνουν τελικά τη βαθμολογία.

 
Αξιολόγηση στα test διαρκείας: Έτσι αντιστοιχίζονται οι αρνητικοί βαθμοί
Αξιοπιστία
Ακινητοποίηση οχήματος λόγω βλάβης 15 αρνητικοί βαθμοί
Βλάβες στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων 15 αρνητικοί βαθμοί
Φθορά λειτουργικών μερών ή μερών κινητήρα/κιβωτίου 5 αρνητικοί βαθμοί
Απρογραμμάτιστη, σύντομη επίσκεψη στο συνεργείο 3 αρνητικοί βαθμοί
Απρογραμμάτιστη, πολυήμερη παραμονή στο συνεργείο 5 αρνητικοί βαθμοί
Βλάβες και ιδιαίτερες εργασίες (ραδιόφωνο/σύστημα πλοήγησης/υγρά κτλ.) 2 αρνητικοί βαθμοί
Μικροβλάβες (λάμπες κτλ.) 1 αρνητικός βαθμός
Ποιότητα διαρκείας (προκύπτει από την αποσυναρμολόγηση)
Αμάξωμα (διατήρηση, βαφή, μοκέτες, επενδύσεις) 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Κινητήρας (ισχύς, διαρροές, κατακάθια υγρών, «λεκέδες») 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Κιβώτιο ταχυτήτων (διαρροές, τριβές, κατάταση, συμπλέκτης) 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Σύστημα εξάτμισης (κατάσταση, καταλύτης, στήριξη, πλάκες θωράκισης) 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Ανάρτηση (άξονες, ελατήρια, σύστημα διεύθυνσης, στήριξη) 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Ηλεκτρικά (καλώδια, φις, ηλεκτρονική διαχείριση, ασφάλειες) 0-5 αρνητικοί βαθμοί
Αξιολόγηση «καθημερινότητα»/οδήγησης
Προκύπτει από τα σχόλια των δοκιμαστών στο «βιβλίο του αυτοκινήτου» 0-10 αρνητικοί βαθμοί
0 βαθμοί: 1+; 1-4 βαθμοί: 1; 5-8 βαθμοί: 1-; 9-12 βαθμοί: 2+; 13-16 βαθμοί: 2 βαθμοί; 17-20 βαθμοί: 2; 21-24 βαθμοί: 3+; 25-28 βαθμοί: 3; 29-32 βαθμοί: 3-; 33-36 βαθμοί: 4+; 37-40 βαθμοί: 4; 41-44 βαθμοί: 4-; 45-48 βαθμοί: 5+, 49-52 βαθμοί: 5; 53-56 βαθμοί: 5-, πάνω από 57 βαθμούς: 6.