Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: BMW 5 Series

4/11/2020

Για πολλά χρόνια μοντέλα BMW Series λογίζονταν ως κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Επηρεάζεται η συγκεκριμένη άποψη όταν βρεθεί στα χέρια μας ένα μεταχειρισμένο 520d Touring;

Η αγορά του μεταχειρισμένου, τόσο για τον ιδιοκτήτη όσο και για τον υποψήφιο ενδιαφερόμενο είναι δύσκολη και απαιτεί ενδελεχή έρευνα. Κοινός κανόνας και για τους δύο, όμως, είναι ο εξής: η συχνή και προσεγμένη συντήρηση διατηρεί το αυτοκίνητο σε ικανοποιητικό επίπεδο ανάλογα με τα χιλιόμετρα που «κουβαλά». Επιπλέον, είναι απαραίτητο να έχουμε μειώσει στο ελάχιστο πιθανές φθορές από ατυχήματα, ειδάλλως μιλώντας για λογαριασμό του πωλητή το προϊόν... χαντακώνεται.
 
Αντίθετα με τις κοινώς αποδεκτές αρχές που αναφέρθηκαν, προκύπτουν αμφιβολίες για την ακόλουθη γενική άποψη. Αμφισβητείται, δηλαδή, το κατά πόσο ένα station wagon με diesel οδηγείται καλύτερα από ένα βενζινοκίνητο sedan, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μία BMW 5 Series F10 (sedan) και F11 (station wagon). Δύο αυτοκίνητα, μάλιστα, που εντάσσονται από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε κατηγορία εκδόσεων ιδιαίτερης και διαχρονικής αξίας για την luxury class.



Τα τελευταία χρόνια, η έννοια της υπολειμματικής αξίας ενός μεταχειρισμένου (σ.σ. υπόλοιπο της αξίας ενός αγαθού) αποκτά μεγάλη σημασία, ώστε να λέγεται ότι μία BMW 5 Series ως μεταχειρισμένο μοντέλο έχει μεγάλη προοπτική και κρίνεται value for money αγορά  για την τσέπη μας. Δεν αποκλείεται, δηλαδή, ένα μεταχειρισμένο με Euro 6 να αξιολογείται ως καλύτερη επιλογή από την αγορά ενός καινούριου ακριβού αυτοκίνητο.
 
Ισχύει ωστόσο πράγματι η θεωρία αυτή; Στην δοκιμή μας επιλέγεται ένα mineral white 520d Touring το οποίο στην αρχική του γερμανική τιμή κόστισε 51.940 ευρώ. Μετά από τέσσερα χρόνια το κόστος του έπεσε στα 14.380 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα αντίστοιχης «ηλικίας» αυτοκίνητο μπορούμε να το αγοράσουμε από περίπου 35.000 ευρώ.  Για να κάνουμε μία σύγκριση, το έβδομης γενιάς τελευταίο χρονικά μοντέλο (G31) κοστίζει σχεδόν τα διπλάσια (65.719 ευρώ). Όπως επισημάνθηκε νωρίτερα, ένα αυτοκίνητο BMW 5 Series βρίσκεται αρκετά ψηλά στις συνειδήσεις του κόσμου. Ακόμη και αν έχει ταξιδέψει περισσότερα από 176.000 χιλιόμετρα, στην δοκιμή εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την βελούδινη συμπεριφορά κύλισης και τις τέλειες αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου οκτώ σχέσεων κιβωτίου από την ZF. Κάτω από την κουκούλα βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας με ιπποδύναμη 190 άλογα, 400 Nm ροπής και εξαιρετική επιτάχυνση απλώς και μόνο με ένα ελαφρύ πάτημα στο γκάζι. Εκτός του μοντέλου που σχολιάζουμε, υπάρχει έκδοση 530d Touring ισχύος 258 αλόγων με in- line εξακύλινδρο κινητήρα.


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος, διαμήκης τοποθέτηση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 1.995 κυβικά
Ισχύς 140 kW (190 άλογα) στις 4.000 σ.α.λ.
Ροπή 400 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 220 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 8,3 δευτερόλεπτα
Χώρος ρεζερβουάρ / καύσιμο 70 λ. / diesel
Κιβώτιο / κίνηση Αυτόματο οκτώ σχέσεων / πίσω κίνηση
Μήκος – Πλάτος - Ύψος 4.907/1.860/1.462 χλστ
Μέγεθος χώρου αποσκευών 560-1.670 χλστ
Βάρος άδειο / ωφέλιμο φορτίο 1.710/650 κιλά
 
Δυστυχώς, η BMW 5 Series δεν είναι και τόσο οικονομική σε επίπεδο συντήρησης, αν και η σειρά μακροπρόθεσμα δεν χάνει την ποιοτική της λάμψη. Δεν εντοπίζουμε ζητήματα σκουριάς και ηλεκτρονικής φύσεως, ενώ επίσης αντιμετωπίζονται τυχόν προβλήματα με την καδένα χρονισμού χάρη στην αντικατάστασή της με νέο εξάρτημα (B47) που αντικατέστησε το παλαιό το 2014 ( N47 diesel). Καλό θα είναι να μην επιλέξετε το ακριβό σύστημα πλοήγησης με την μεγάλη οθόνη, που συχνά γίνεται αντικείμενο κλοπής λόγω της σπουδαίας αξίας του. 
 
Από την άλλη πλευρά, οι φθαρμένοι μπροστινοί άξονες εν μέρει οφείλονται στον αυξημένο αριθμό του χιλιομετρητή και το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Εφόσον θελήσετε μπορείτε να επιλέξετε το μεγαλύτερης ακρίβειας αλλά μη δημοφιλές χειροκίνητο κιβώτιο. Να ξέρετε πως στην συνέχεια θα είναι πιο δύσκολο να μεταπωλήσετε το αυτοκίνητο.
 
Κατανάλωση στο Test 7,1 λ. diesel / 100 χλμ
CO2 188 γρ. / χλμ
 
 

Συμπέρασμα
Η αγορά μεταχειρισμένου οχήματος έχει νόημα σε αβέβαιους καιρούς. Στην περίπτωση της BMW 5 Series η προοπτική έχει μεγαλύτερη αξία και εξοικονομεί περισσότερα χρήματα στην τσέπη μας. Οι αγοραστές παίρνουν ένα πολυτελές station wagon με τιμή που αντιστοιχεί σε μικρού μεγέθους αυτοκίνητο.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις