Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου VW Passat

Διαβάστηκε από 5877 αναγνώστες - 15/4/2021

Το VW Passat είναι σε όλες τις αγορές ένα ελκυστικό αυτοκίνητο τόσο για οικογένειες όσο και ως εταιρικό. Τι προβλήματα μπορεί να κρύβει ένα μεταχειρισμένο μοντέλο; Η AUTO BILD αναλύει τις 2 τελευταίες γενιές του δημοφιλούς Passat.

Τα περισσότερα Passat ξεκινούν στο εξωτερικό την καριέρα τους ως εταιρικά αυτοκίνητα. Αυτή η… εποχούμενη ζωή δε μένει, όμως, χωρίς συνέπειες. Ιδιαίτερα τα δισκόφρενα υποφέρουν λόγω των κατά πολύ αυξημένων χιλιομέτρων, που διανύουν τα Passat ετησίως, με αποτέλεσμα να φθείρονται πιο γρήγορα σε σχέση με το μέσο όρο. Στην περίπτωσή του υπήρχαν προβλήματα ήδη κατά την πρώτη γενική επιθεώρηση.



VW Passat (3G)
Χρονολογία κατασκευής:
από το 2014 έως σήμερα
Κινητήρες: από 120 (1.6 TDI) έως 280 PS (2.0 TSI)
Μέσος όρος τιμής στην Ελλάδα: 17.000 ευρώ
Ασφάλεια επιβατών (Crash test του Euro NCAP το 2014): 5 αστέρια

Η ταυτότητά του: Κατά βάση πρόκειται για ένα Golf VII, όπως αυτό που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια (MQB), απλά αυτή είναι μακρύτερη. Το σύγχρονο Passat έχει μεγαλύτερο κατά 8 εκατοστά μεταξόνιο σε σχέση με την προκάτοχη έκδοσή του, επομένως διαθέτει και σημαντικά περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, ενώ οι αναλογίες των όγκων του είναι πιο ταιριαστές χάρη στους μικρότερους προβόλους.

Επίσης, στο πλαίσιο της σύγχρονης γενιάς του, ο VR6 κινητήρας των 3,6 λίτρων δε διατίθεται πια. Άλλωστε, ο 2.0 TSI με τα 280 PS παρέχει σχεδόν τις ίδιες επιδόσεις με ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση. Οι diesel κινητήρες πληρούν πάντα τη νόρμα καυσαερίων Euro 6 και έχουν άφθονη ισχύ έως και τα 240 PS. Από τα τέλη του 2015 κυκλοφορεί σε κάποιες αγορές και η έκδοση GTE (sedan και station wagon) με ένα plug-in υβριδικό σετ κινητήρων, συνδυαστικής ισχύος 218 PS.

Οι δυνατότητές του: Οι diesel της σειράς κινητήρων EA288 λειτουργούν δυναμικά, αλλά ήσυχα και οικονομικά. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion είναι standard μόνο στις πιο ισχυρές εκδόσεις diesel και βενζίνης. Επίσης, αν θέλετε να πάτε σε πιο απαιτητικά εδάφη, μπορείτε να βασιστείτε στην off-road έκδοση Alltrack, που εφοδιάζεται με σύστημα υποβοήθησης αναρρίχησης σε ύψωμα και κατάβασης από αυτό.

Τι μας εκνευρίζει: Τα ηλεκτρονικά των συστημάτων πλοήγησης, στις κάμερες και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία συχνά παραδίδουν το πνεύμα. Τα πετρελαιοκίνητα Passat ξεκινούσαν τη… θητεία τους ως δρομείς αντοχής, ως εταιρικά αυτοκίνητα, με τις ετήσιες διανυθείσες αποστάσεις, που έφταναν έως και τα 100.000 km, να θεωρούνται φυσιολογικές. Τα προβλήματα με την καδένα χρονισμού πέρασαν επιτέλους στο παρελθόν, καθώς οι κινητήρες εφοδιάζονται πια με οδοντωτούς ιμάντες.



VW Passat (3C)
Χρονολογία κατασκευής:
από το 2005 έως το 2014
Κινητήρες: από 105 (1.6 TDI) έως 300 PS (3.6 V6)
Μέσος όρος τιμής στην Ελλάδα: 8.000 ευρώ
Ασφάλεια επιβατών (Crash test του Euro NCAP το 2005): 5 αστέρια

Η ταυτότητά του: Σημαντικά πιο ευρύχωρο χάρη στον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα του. Το εκτεταμένο facelift του 2010 ονομάστηκε από τη VW «νέα εξέλιξη», αν και η τεχνολογία και οι κινητήρες είναι σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυποι. Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις (στη Γερμανία) ήταν το Variant 2.0 TDI με 140 PS. Ο λόγος για τη station wagon έκδοση, που μπορεί να αποθηκεύσει στο χώρο αποσκευών της πάνω από 1.700 λίτρα. Ωστόσο, οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι ήταν στον extra εξοπλισμό.

Οι δυνατότητές του: Τα καλά καθίσματα και η επιδέξια ρυθμισμένη ανάρτηση το κάνουν value for money νικητή σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής/άνεσης. Με εξαίρεση το VR6, όλοι οι κινητήρες είναι από το 2010 υπερτροφοδοτούμενοι. Προβληματικοί: Οι νεότεροι diesel κινητήρες, που έμειναν γνωστοί από το σκάνδαλο dieselgate. Το 2011 προστέθηκε στην γκάμα των εκδόσεων του Passat το Alltrack, που διαθέτει σύστημα τετρακίνησης και πρόγραμμα εκτός δρόμου οδήγησης, όντας τελικά πιο χρήσιμο σε σχέση με ορισμένα SUV.

Τι μας εκνευρίζει: Το κιβώτιο ταχυτήτων DSG δυσλειτουργεί συχνά, ορισμένοι πετρελαιοκινητήρες υποφέρουν από διαρροή ψυκτικού, κυρίως λόγω της πρόσθετης αντλίας ψυκτικού ή των ψυκτικών της ανακύκλωσης καυσαερίων. Συχνά η τελευταία ανθρακοποιείται, όταν γίνονται πολλές σύντομες διαδρομές. Η αντικατάσταση κοστίζει περίπου 400 ευρώ.

Επίσης γνωστά είναι τα κολλημένα ηλεκτρικά χειρόφρενα, τα φθαρμένα καλύμματα των καθισμάτων και οι ελαττωματικές κλειδαριές της πόρτας του χώρου αποσκευών και της ανάφλεξης. Πάνω από όλα, η σκουριά στην πίσω πόρτα ταλαιπωρεί ιδιαίτερα στην έκδοση Variant.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις