Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Audi Q5

23/4/2021

Θα αγοράζατε ποτέ αυτοκίνητο που ανήκε σε σχολή οδηγών; Η AUTO BILD δοκιμάζει ένα μεταχειρισμένο Audi Q5 του 2018, το οποίο είχε 150.000 χιλιόμετρα και ήταν πρώην εκπαιδευτικό. Πώς αντιστάθηκε το μοντέλο στη φθορά που προκλήθηκε από τους πολλούς αρχάριους;

Με αυτό μπορεί κανείς μόνο να εκπλαγεί! Ένα τόσο πλούσια εξοπλισμένο Audi Q5 αξίζει λιγότερο από 30.000 ευρώ; Μόνο η τιμή για όλον τον επιπλέον εξοπλισμό πριν από τρία χρόνια ήταν ένα επιβλητικό ποσό της τάξης των 25.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων ακριβών στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού, όπως πανοραμική οροφή, head-up-οθόνη, συρόμενος πίσω «πάγκος» καθισμάτων, περιστρεφόμενος κοτσαδόρος, το σπουδαίο εξοπλιστικό «πακέτο» S-Line, καθώς και ένα «πακέτο» υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και matrix LED προβολείς. Super!

Ωστόσο, η ήδη διανυθείσα χιλιομετρική απόσταση, που υπερέβαινε τα 150.000 χιλιόμετρα, δεν ήταν επίσης κάτι σπάνιο για ένα Q5 και στην πραγματικότητα δεν προκάλεσε ποτέ κάποιο πρόβλημα. Το επόμενο παράξενο στοιχείο: Το χειροκίνητο σύστημα μετάδοσης! Εξαιρετικά σπάνιο για ένα Q5, με δεδομένο πως πάνω από το 90% των αγοραστών του έχουν επιλέξει το αυτόματο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη. Άλλωστε, εμείς γνωρίζουμε από τις δοκιμές του Q5 ότι εξοπλίζεται μόνο με κιβώτιο DSG και πως πάντοτε ήμασταν ενθουσιασμένοι με αυτό, επειδή το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει τις σχέσεις του σχεδόν τόσο ομαλά και χωρίς προβλήματα όσο ένα αυτόματο σύστημα με μετατροπέα ροπής. Επίσης, η ανθεκτικότητα διαρκείας του DSG διατηρείται σε καλή κατάσταση.

Ο επιλογέας του χειροκίνητου συστήματος μετάδοσης στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, από την άλλη πλευρά, δείχνει ιδιαίτερα ταλαιπωρημένος. Χωρίς αίσθηση ακρίβειας, εν στάσει δείχνει σαν να έχει ως βάση έναν ασταθή… βολβό και ο συμπλέκτης μερικές φορές ακούγεται πως τρίζει. Αμάν! Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, γίνεται εμφανές ότι το τιμόνι είναι ελαφρώς στραμμένο και πως το Q5 της δοκιμής μας κλίνει προς τα δεξιά. Επιπλέον, παρατηρούνται ανησυχητικοί κραδασμοί από τον κινητήρα, όταν αυτός βρίσκεται υπό φορτίο, και οι οποίοι αυξάνονται όταν το τιμόνι περιστρέφεται.



Δεν μπορούσαμε, όμως, να διαπιστώσουμε πού οφείλονται αυτά τα χτυπήματα ούτε στην πλατφόρμα ανύψωσης, όπου το Q5 προκάλεσε καλή εντύπωση με τον χωρίς διαρροές κινητήρα του. Ωστόσο, ήταν λογικό να υποθέσουμε ότι τα μέρη απόσβεσης της στήριξης του κινητήρα ήταν φθαρμένα και ότι η υπερβολική περιέλιξη του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων προκαλεί το συγκεκριμένο θόρυβο. Η αιτία για τη στραβωμένη ανάρτηση, από την άλλη πλευρά, έγινε γρήγορα εμφανής: η συνεχής επαφή με τις άκρες των πεζοδρομίων σημαίνει ότι τα προφίλ όλων των ελαστικών είναι υπερβολικά φθαρμένα.

Ποιος αρχάριος βρισκόταν μόνο με αυτό το Q5 στο δρόμο; Η απάντηση: Πάρα πολλοί. Τρεις μικρές τρύπες στο περίβλημα του εξωτερικού καθρέφτη αποκαλύπτουν ότι αυτό το Q5 ήταν κάποτε ένα αυτοκίνητο σχολής οδηγών. Τώρα καταλάβαμε! Έτσι εξηγείται γιατί η ανάρτηση και ο κινητήρας υπέφεραν τόσο πολύ. Όπως και γιατί ο κοτσαδόρος χρησιμοποιούταν πολύ συχνά, Βλέπετε, το Q5 «μας» χρησίμευε και ως αυτοκίνητο για όσους ήθελαν να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης για ρυμουλκά οχήματα.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi Q5
Κινητήρας  Τετρακύλινδρος, turbo,
εμπρός κατά το διαμήκη άξονα
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 16/2
Κυβισμός 1.968 cc
Ισχύς 190 PS στις 3.800 σ.α.λ.
Ροπή     400 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 223 km/h
0-100 km/h 7,6 δευτ.
Κιβώτιο / Κίνηση χειροκίνητο, 6 σχέσεων/
σε όλους τους τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 70 l/diesel
Χώρος αποσκευών 550-1.550 l
Βάρος/φόρτωση 1.902/538 kg
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.663/1.893/1.659 mm
Πάντως, η συρόμενη οροφή, το σύστημα πλοήγησης, ό,τι λειτουργεί και μέσω φωνητικών εντολών, καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ολοκληρώνουν και σήμερα το έργο τους χωρίς κανένα ψεγάδι. Σε περίπτωση κινδύνου, το σύστημα Audi pre sense σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας και κλείνει τα παράθυρα. Βέβαια, υπάρχουν κάποια παράπονα και για την κατάσταση του εσωτερικού. Για παράδειγμα, το τιμόνι έγινε κάπως «λιπαρό» από τα ιδρωμένα χέρια των μαθητευόμενων -και προφανώς αγχωμένων- οδηγών.



Σε τέτοιες περιπτώσεις, μαλακτικά προϊόντα επεξεργασίας φροντίζουν το δέρμα με βενζίνη ειδικού τύπου. Κάτι, που επίσης παρατηρείται είναι η αυξημένη φθορά και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου των μοχλών για τη χειροκίνητη ρύθμιση του ύψους των καθισμάτων, οι οποίοι σύρονται στην πλαστική επένδυση των μπροστινών θέσεων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων, που κάνουν τις δικές τους τρέλες. Όλα αυτά, λοιπόν, σαφώς και δεν ταιριάζουν με την πραγματικότητα, παρά την προϊστορία αυτού του οχήματος. Διότι, παρά τις τραυματικές βλάβες, που υπέστη στη σχολή οδηγών, το Q5, το οποίο είναι εντάξει από πλευράς ποιότητας και απαλλαγμένο από κάθε τριγμούς, εξακολουθεί να έχει σφικτή ανάρτηση.
 
Και, για το τέλος, μία αφορμή για σκέψη: Συγκρίσιμα Q5 χωρίς χρήση σε σχολή οδηγών κοστίζουν στην Ελλάδα τουλάχιστον 40.000 ευρώ. Και για να καλυφθούν οι μαύροι κύκλοι στο λογότυπο της Audi στη γρίλια του ψυγείου, ίσως χρειαστούν 2.000 ευρώ επιπλέον. Την ίδια στιγμή, όμως, οι οπές στους εξωτερικούς καθρέφτες θα έχουν επίσης εξαφανιστεί. Μόνο το παράξενο συναίσθημα στο στομάχι μας θα μπορούσε να μείνει.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις