Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Πού κάθομαι στην καμπίνα για να είμαι περισσότερο ασφαλής αν τρακάρω;

Πού κάθομαι στην καμπίνα για να είμαι περισσότερο ασφαλής αν τρακάρω;

2/7/2024

Ανάλογα τη θέση που κάθεσαι στην καμπίνα είσαι περισσότερο ασφαλής
Στην πίσω σειρά είσαι πιο ασφαλής
Μεγαλύτερο ρίσκο για τους μπροστά επιβάτες
Δεύτερη «χειρότερη» θέση αυτή του οδηγού

Ανάλογα τη θέση που κάθεσαι στην καμπίνα είσαι περισσότερο/λιγότερο ασφαλής

Επί δεκαετίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν τεράστια ποσά για την ασφάλεια στο αυτοκίνητο, τόσο ενεργητική όσο και παθητική. Παίζει όμως ρόλο η θέση που κάθομαι στην καμπίνα για το πόσο ασφαλής είμαι σε περίπτωση ατυχήματος; Όπως συμβαίνει και στα αεροπλάνα, όπου σύμφωνα με έρευνες οι επιβάτες που κάθονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου έχουν τις καλύτερες πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος, κάτι αντίστοιχο φαίνεται να ισχύει και με τα αυτοκίνητα.

Στην πίσω σειρά είσαι πιο ασφαλής

Τα στατιστικά ατυχημάτων παγκοσμίως, δείχνουν πως τόσο σε μετωπική όσο και σε πλάγια σύγκρουση, οι επιβάτες που κάθονται στην πίσω σειρά είναι περισσότερο ασφαλείς, με τη μεσαία πίσω θέση να είναι η πιο ασφαλής, κάτι που οφείλεται στη μεγαλύτερη απόσταση από τις εξωτερικές πλευρές του οχήματος, ενώ η δεύτερη ασφαλέστερη θέση είναι αυτή πίσω από τον συνοδηγό. Δεν τα λέμε εμείς, αλλά τα στατιστικά!

Μεγαλύτερο ρίσκο για τους μπροστά επιβάτες

Σε αντίθεση με την πίσω σειρά, η μπροστά θέσεις φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Αρχικά ο συνοδηγός έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες μεταξύ των επιβατών να τραυματιστεί σοβαρά σε τρακάρισμα και ειδικά σε εμπρόσθια σύγκρουση. Σε αντίθεση με τον οδηγό, ο συνοδηγός δεν έχει το τιμόνι μπροστά του ώστε να πιαστεί αντανακλαστικά πριν τη σύγκρουση. Επίσης, έχει παρατηρηθεί πως πριν από μια σύγκρουση, οι οδηγοί κάνουν ένα αντανακλαστικό «ακούσιο στρίψιμο» προς τα αριστερά, εκθέτοντας αυτόν που κάθεται στη θέση δίπλα τους, δηλαδή τον συνοδηγό.

Δεύτερη «χειρότερη» θέση αυτή του οδηγού

Μετά το συνοδηγό, η δεύτερη χειρότερη θέση (από πλευράς πιθανοτήτων) ανήκει στον οδηγό. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που τα περισσότερα συστήματα παθητικής ασφάλειας έγιναν αρχικά υποχρεωτικά στις μπροστινές θέσεις (μπροστινοί αερόσακοι, τύπου κουρτίνας, αερόσακοι για τα πόδια ή ο νεότερος αερόσακός μεταξύ οδηγού-συνοδηγού). Επίσης, οι δύο μπροστινές θέσεις είναι αυτές που θα είναι συχνότερα κατειλημμένες σε ένα αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις