Τα turbo μοτέρ έχουν τη φήμη πως σπάνε εύκολα. Είναι αλήθεια αυτό; Και αν ναι, φταίει πράγματι ο κινητήρας ή η κακή χρήση που τους κάνουμε; Δες τους 5 βασικούς κανόνες των turbo που θα σε γλυτώσουν από τη ζημιά.
Δείτε 5 βασικούς κανόνες που πρέπει να γνωρίζουν όσοι οδηγούν ή πρόκειται να αγοράσουν turbάτο αυτοκίνητο.
Στους turbo κινητήρες η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις χαμηλές στροφές, επομένως όταν αλλάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα στροφών, το turbo δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιμο. Βέβαια, το ποιο φάσμα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel, όπως και το που αποδίδεται η ροπή του.
- Όλα τα diesel είναι turbo
Όλα τα
πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πλέον
turbo, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό κατά την οδήγηση ενός από αυτά καθώς στις χαμηλές στροφές γίνεται αισθητό το «άνοιγμα» του turbo και την αύξηση της επιτάχυνσης . Από την άλλη, στα
βενζινοκίνητα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Στην μίνι κατηγορία (δηλαδή τα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης) οι τούρμπο προτάσεις είναι λίγες, ενώ στις επόμενες κατηγορίες τα περισσότερα είναι τούρμπο. Χάρη στο
turbo τα αυτοκίνητα κερδίζουν ιπποδύναμη και ροπή χωρίς να χρειάζονται υψηλού κυβισμού κινητήρες. Για αυτό άλλωστε συναντάμε πλέον
1,000άρηδες κινητήρες ακόμα και
μικρομεσαία SUV.