autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Αγορά αυτοκινήτου: Ανεβαίνουν υβριδικά και ηλεκτρικά

Διαβάστηκε από 8842 αναγνώστες - 13/8/2021

Η τάση της εποχής θέλει μετάβαση προς τα «πράσινα» αυτοκίνητα, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να στρέφεται ολοένα και περισσότερο στα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα. Άνοδος 11,3% στο σύνολο των πωλήσεων.

Πενταψήφιος αριθμός ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων σημειώθηκε τον μήνα Ιούλιο, με την αγορά νέων μοντέλων να βρίσκεται σε αρκετά καλό φεγγάρι. Συγκριτικά με την περσινή χρονιά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, μάλιστα, έχει σημειωθεί άνοδος της τάξεως του 11,3% με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ. Πιο συγκεκριμένα, σημειώθηκαν 10.590 ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ την ίδια στιγμή στο σύνολο του 2021 ο αριθμός έχει ανέβει στα 68.592 αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος σχεδόν στο 50% σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του 2020.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 
  Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Μεταβολή 2021/2020
Καινούργια επιβατικά 10.590 9.516 +11,3%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
989 750 +31,9%
Καινούργια λεωφορεία 45 42 +7,1%
  Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 Ιανουάριος – Ιούλιος 2020 Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2021/2020
Καινούργια επιβατικά 68.952 46.086 +49,6%
Καινούργια φορτηγά 6.423 4.250 +51,1%
Καινούργια λεωφορεία 246 186 +32,3%
Αξιολογώντας τα δεδομένα, μεγάλη εντύπωση προκαλεί η συνεχιζόμενη άνοδος των υβριδικών μοντέλων στις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού. Πιο συγκεκριμένα τα HEV είναι στην δεύτερη θέση πίσω από τα βενζινοκίνητα, έχοντας σχεδόν διπλασιάσει το ποσοστό τους σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του 2020 (21,7%). Ανεβασμένα είναι και τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα με ποσοστό 5,5% (plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά), ενώ στις αγορές υπάρχουν πλέον και τα υγραεριοκίνητα (αμιγώς ή διπλού καυσίμου). Στον αντίποδα, πεσμένα είναι τα βενζινοκίνητα που παραμένουν αγαπημένη επιλογή (51,8%), ενώ μειώνεται το ποσοστό στα diesel (18,2%).
 
  Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Διαφορά Ιανουάριος-Ιούλιος 2021 Ιανουάριος-Ιούλιος 2020 Διαφορά
Βενζίνη 49,8% 61,7% -11,9 51,8% 57,7% -5,9
Πετρέλαιο 15,6% 22,8% -7,2 18,2% 26,6% -8,4
Υβριδικά (HEV) 24,4% 12,5% +11,8 21,7% 12,8% +8,9
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,8% 1,3% +4,5 5,5% 1,1% +4,5
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,5% 1,6% -0,1 1,2% 1,7% -0,5
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
2,9% 0,0% +2,9 1,6% 0,0% +1,5
Όσον αφορά, τέλος, το είδος αμαξώματος που επιλέξει ο Έλληνας οδηγός είναι σαφές πως την μερίδα του λέοντος συγκεντρώνουν τα μικρά, τα μικρά SUV και τα μικρομεσαία SUV. Κερδιμένη σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020 είναι και η A κατηγορία, μιας και καταγράφει άνοδο 3,2%.
 
Segment Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος -Ιούλιος 2021 Ιανουάριος -Ιούλιος 2020 Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A 11,7% 9,9% +1,8 10,5% 9,1% +1,4
A-SUV 2,1% 0,7% +1,4 1,3% 1,5% -0,2
A TOTAL 13,8% 10,6% +3,2 11,8% 10,6% +1,1
B 26,1% 28,1% -2,0 28,3% 28,7% -0,4
B-SUV 21,9% 20,6% +1,3 21,4% 18,6% +2,7
B TOTAL 48,0% 48,8% -0,7 49,7% 47,4% +2,3
C 13,2% 13,1% +0,1 12,6% 13,4% -0,8
C-SUV 19,2% 21,4% -2,1 20,0% 22,2% -2,2
C TOTAL 32,4% 34,5% -2,1 32,6% 35,6% -2,9
D 1,4% 1,3% +0,0 1,8% 1,4% +0,4
D-SUV 2,4% 2,9% -0,5 2,3% 2,7% -0,3
D TOTAL 3,8% 4,3% -0,5 4,1% 4,1% +0,0
E 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,2% -0,1
E-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
E TOTAL 0,5% 0,5% +0,0 0,5% 0,5% +0,0
F-G 0,0% 0,1% +0,0 0,0% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,1% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 1,1% 0,9% +0,2 0,8% 1,5% -0,5
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV) 46,1% 46,1% +0,1 45,5% 45,4% +0,1

 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »