Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Εσύ τι πιστεύεις; SUV και off-road πάει μόνο με 4κίνηση;

Εσύ τι πιστεύεις; SUV και off-road πάει μόνο με 4κίνηση;

Διαβάστηκε από 5846 αναγνώστες - 27/12/2023

Τα μικρά SUV είναι δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία στην ελληνική αγορά, ενώ τα οικογενειακά εξακολουθούν να έχουν πιστούς υποστηρικτές. Ναι, αλλά όποιος τα αγοράζει έχει δεδομένα εκτός δρόμου ικανότητες ή έχει πάψει να ισχύει αυτή η φιλοσοφία;

Έχουν πνεύμα ελευθερίας, πόσο το επιβεβαιώνουν;

Η μόδα των τελευταίων χρόνων είναι τα υπερυψωμένα, μικρά crossover. Μοντέλα που έχουν μία κάποια απόσταση από το έδαφος, με λιγότερη η περισσότερη ηλεκτρονική βοήθεια. Στα SUV ένα βασικό γνώρισμα είναι το πνεύμα περιπέτειας και ελευθερίας.  Είναι αλήθεια αυτό και κατά πόσο επιβεβαιώνεται στο δρόμο;

Λίγα τα 4κίνητα στις μικρές κατηγορίες των SUV

Πρώτος και κύριος προβληματισμός μας είναι πως λιγοστεύουν οι 4κίνητες επιλογές SUV μοντέλων. Αν αφήσουμε εκτός εξίσωσης μικρομεσαία SUV και πάνω, πόσα αυτοκίνητα έχουν κίνηση σε όλους τους τροχούς; Αν δεν ξεχνάμε κάποιο, διαθέσιμα 4κίνητα στην ελληνική αγορά (αυτή τη στιγμή) είναι τα Suzuki Swift και Ignis, Toyota Yaris Cross, Suzuki Vitara, Mini Countryman, Jeep Renegade και VW T-Roc. Αν το ψάξουμε περισσότερα, αρκετά από αυτά έχουν ηλεκτρική 4κίνηση, όπως το best-seller B-SUV Yaris Cross. Αλλα, 2κίνητα όπως το Ford Puma, έχουν συγκεκριμένα προγράμματα παραμετροποίησης που αλλάζουν την «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου

Κερδίζει πόντους η απόσταση από το έδαφος

Η απουσία 4κίνησης συνεχίζεται και στα C-SUV, σε μικρότερο βαθμό βέβαια. Σε αυτή την κατηγορία θα συναντήσουμε και διάφορα συστήματα-υποκατάστατα της 4κίνησης, τα οποία και σε βοηθούν να κινηθείς χωρίς δυσκολίες σε σαθρά εδάφη (π.χ. Grip Control). Ένα καλό «πάντρεμα» αυτών των δύο χαρακτηριστικών μπορεί να σου δώσει μία πιο off-road λογική. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Citroen C5 Aircross. Στο γαλλικό C-SUV από την δεύτερη εξοπλιστική έκδοση, ως αυτόματο, έχεις και Grip Control και Hill Assist Descent (Σύστημα ελέγχου κατάβασης). Μιλάμε και για ένα μοντέλο με απόσταση από το έδαφος στα 230 χλστ., συνεπώς δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο το οποίο θα κάνει το C5 Aircross να ακουμπήσει κάπου.

Η διαδρομή της ανάρτησης και το τιμόνι

Αντίστοιχα σημαντική με την απόσταση από το έδαφος είναι και η διαδρομή της ανάρτησης, όπως αυτή στο Dacia Duster. Για παράδειγμα, βλέπεις τη μία πλευρά του να είναι συμπιεσμένη μέσα σε ένα νεροφάγωμα και το πίσω μέρος να έχει σηκωθεί ψηλά, κρεμώντας τον τροχό του έως πολύ κάτω. Δεν αγχώνεσαι με αυτή την εικόνα για το Duster σε εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς μπορεί να λείπει η τετρακίνηση στο LPG και τη βενζίνη, αλλά το πνεύμα είναι εκεί, παρόν και δραστήριο.
 
Σε όλα τα παραπάνω, μεγάλη αξία έχει και η ρύθμιση του τιμονιού. Εφόσον έχει κάποιες παραπάνω στροφές από άκρη σε άκρη, γλιτώνεις μπόλικους κραδασμούς στα χέρια σου. Έτσι, μπορείς να κάνεις και ήπιους χειρισμούς που απαιτεί η κάθε χωμάτινη βόλτα.
 
Λείπει η 4κίνηση, έχεις off-road;
Λίγα πια τα 4κίνητα στα μίνι και τα μικρά SUV
Πολλά μοντέλα έχουν προγράμματα παραμετροποίησης (π.χ. Grip Control)
Κερδίζει πόντους η μεγάλη απόσταση από το έδαφος
Η σημασία της διαδρομής στην ανάρτηση και το τιμόνι
 
Εσύ τι λες; Μπορεί κάποιο 2κίνητο SUV να είναι και off-road ή σε τέτοιες περιπτώσεις μένει στην άσφαλτο και μόνο;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις