Τίποτα δεν έχει αλλάξει στο ποιοτικό και υπερπρακτικό εσωτερικό του CR-V 4ης γενιάς με τον χαρακτηριστικό τρισδιάστατο σχεδιασμό, αλλά και το «γκρουπάρισμα» των διακοπτών σε λογικές ομάδες που εξυπηρετούν την εργονομία. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως, η Ηonda προσπάθησε να μεγιστοποιήσει αξίες, όπως είναι η ποιότητα και η ευρυχωρία.
Πραγματικά, η επιλογή των υλικών έχει γίνει προσεκτικά, με σκοπό να εξυπηρετηθούν τα γούστα των Ευρωπαίων καταναλωτών, ενώ ο σχεδιασμός έχει αναβαθμίσει το αίσθημα της άνεσης στο εσωτερικό. Στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό συναντάμε μαλακό πλαστικό, ενώ πάνω και κάτω από αυτό πιο σκληρά μεν, αλλά γερά συναρμολογημένα τμήματα.
Χώροι - Πρακτικότητα: Δεν παίζεται!
Καμία αλλαγή δεν είχαμε φυσικά στην ευρυχωρία, που είναι καλύτερη από ποτέ άλλοτε, με 5 ενήλικες να βολεύονται με άνεση έχοντας ταυτόχρονα στη διάθεσή τους το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας (589 λτ.). Φυσικά, θα πρέπει να θυμίσουμε πως το νέο CR-V έγινε πιο ευρύχωρο σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ μίκρυνε εξωτερικά (κατά 5 χλστ. στο μήκος και κατά 3 εκ. στο ύψος). Αυτό επέτρεψε αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 147 λίτρα (με τις πλάτες των πίσω θέσεων πεσμένες), ενώ, με τα καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αυξήθηκε στα 589 λίτρα. Παράλληλα, αυξήθηκε το εσωτερικό μήκος και «κατέβηκε» το κατώφλι φόρτωσης.
Κινητήρας: Οικονομικός και ροπάτος
Ο 1,6 i-DTEC είναι γνωστός από το Civic, όπου και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά. Διαθέτει αλουμινένια, 16V, κυλινδροκεφαλή, «έξυπνο» τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και Start/Stop. Κάθε εξάρτημα του κινητήρα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους, των διαστάσεων και των τριβών. Η ονομαστική απόδοση είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000.
Στην πράξη, ο 1,6 i-DTEC προσφέρει στο CR-V ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά, φροντίζοντας να περνά... απαρατήρητος από τους επιβάτες του αυτοκινήτου, χωρίς ενοχλητικά κροταλίσματα και θορύβους. Δεν τρελαίνεται να «στροφάρει» ψηλά, εκεί όπου δεν είναι και τόσο ραφιναρισμένος όσο χαμηλότερα, ωστόσο τα μεγάλα αποθέματα ροπής του, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση 6άρι μηχανικό κιβώτιο, φροντίζουν, ώστε να μη χρειάζεται να εξαντλήσει κανείς το όριο περιστροφής του. Χάρη στην πιο «πυκνή» (σε σχέση με του αντίστοιχου Civic) κλιμάκωση του κιβωτίου, τα σχεδόν παραπάνω 250 κιλά καλύπτονται έντεχνα, όταν ο κινητήρας λειτουργεί ανάμεσα στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Πιο πάνω το πάτημα του γκαζιού ουσιαστικά μόνο θόρυβο θα προσφέρει, ενώ πιο χαμηλά, το ιδανικό προσπέρασμα θα χρειαστεί κατέβασμα.
Στο δρόμο: Στρίβει σχεδόν σαν συμβατικό μικρομεσαίο!
Οδηγώντας το CR-V με τον 1,6 i-DTEC κινητήρα εντυπωσιαστήκαμε από το πόσο κοντά είναι στη συμπεριφορά σε σχέση με ένα κλασικό μικρομεσαίο ή και μεσαίο αυτοκίνητο, παρά το ύψος και την απόστασή του από το έδαφος. Καμία σχέση με τη συνήθη για την κατηγορία αίσθηση… φορτηγού και το μυστικό κρύβεται στο μειωμένο βάρος.
Αν στα 47 κιλά που εξοικονομήθηκαν από τον κινητήρα (που καθώς ήταν μικρότερος, τοποθετήθηκε πιο χαμηλά με προφανή οφέλη στο κέντρο βάρους) προστεθούν και τα 69 από το σασί, κυρίως λόγω απουσίας τετρακίνησης, τότε φτάνουμε στα -116 κιλά. Αυτή η μείωση, επέτρεψε στους δαιμόνιους τεχνικούς της Honda να βελτιώσουν δραματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του CR-V κάνοντας τις απαραίτητες επεμβάσεις. Για παράδειγμα, τοποθέτησαν πιο παχιά πίσω αντιστρεπτική και ταυτόχρονα αύξησαν την ακαμψία στελεχών της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων.
Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει σωστό βάρος και εξαιρετική ακρίβεια, η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το μπροστινό μέρος κρατάει γερά και το πίσω δείχνει ιδιαίτερα συμμετοχικό. Το CR-V έχει την πιο σπορτίφ και πιο κοντινή σε κλασικό ΙΧ συμπεριφορά ανάμεσα στα δικίνητα crossover, με σωστή και ραφιναρισμένη συμπεριφορά σε όλα τα επίπεδα. Ένα μικρό τίμημα πληρώνεται στην άνεση, ειδικά πάνω σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.