
Καλά τα πρόστιμα & οι κάμερες, αλλά με τα ΜΜΜ θα ασχοληθεί κανείς;
Οι εξαγγελίες συνεχίζονται για τις κάμερες, που καλώς μπαίνουν για να υπάρχει έλεγχος στους δρόμους.
Συνεχίζονται και οι αυστηροί έλεγχοι από την ΕΛ.ΑΣ., με τα πρόστιμα να πέφτουν «βροχή».
Αλλά τίποτα δεν ακούμε για μεγάλο εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ, μερική αντικατάσταση μόνο στις Γραμμές 2 & 3.
Με τα προβληματικά μέσα μεταφοράς έχουν αέναο μποτιλιάρισμα, 111 χαμένες ώρες/χρόνο & 80-90 εκ. απώλεια ετήσιων εσόδων.
autoagora Team
Οι εξαγγελίες συνεχίζονται για τις κάμερες, που καλώς μπαίνουν για να υπάρχει έλεγχος στους δρόμους
Θα ήμασταν άδικοι αν λέγαμε πως δεν γίνονται ενέργειες βελτίωσης των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας στη χώρα μας. Για παράδειγμα, το τελευταίο χρονικό διάστημα ακούμε διαρκώς και βλέπουμε στην πράξη για τις νέες κάμερες που θα μπουν σε φανάρια, διασταυρώσεις και αυτοκινητόδρομους με στόχο την συμμόρφωση των οδηγών και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει δώσει μεγάλο βάρος στο project αυτό, με τις πρόσφατες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, να επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Πρέπει να τονιστεί, δε, πως οι εν λόγω κάμερες θα στέλνουν ηλεκτρονικά το… ραβασάκι στους παραβάτες, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη.
Συνεχίζονται και οι αυστηροί έλεγχοι από την ΕΛ.ΑΣ., με τα πρόστιμα να πέφτουν «βροχή»
Την ίδια στιγμή η Ελληνική Αστυνομία μάς ενημερώνει σε εβδομαδιαία βάση για την πορεία των αποτελεσμάτων της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους». Έχουμε σχολιάσει πως το συγκεκριμένο εγχείρημα κινείται στη σωστή κατεύθυνση και μόνο οφέλη έχει να προσφέρει. Το πρόβλημα είναι πως πολύς κόσμος εξακολουθεί να μην συμμορφώνεται στην αυστηρότερη νομοθεσία, βάζοντας σε κίνδυνο φυσικά τον ίδιο και άλλους χρήστες του δρόμου, πέραν του ότι πληρώνει πολύ «τσουχτερό» πρόστιμο.
Αλλά τίποτα δεν ακούμε για μεγάλο εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ, μερική αντικατάσταση μόνο στις Γραμμές 2 & 3
Από την άλλη πλευρά, το ενοχλητικά ανησυχητικό είναι πως δεν ακούμε τίποτα για την αναβάθμιση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνοι, όταν ετοιμαστεί η νέα Γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) η εικόνα θα αλλάξει, όμως αυτό αναμένεται να συμβεί μετά το 2031. Διότι η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον είναι «παγωμένη».
Προς το παρόν, ωστόσο, σήμερα, δεν βλέπουμε να κινείται κάτι. Τουναντίον, παρατηρούμε σε καθημερινή βάση προβλήματα με παλαιούς συρμούς, φθαρμένες ράγες. Στη Γραμμή 1 «Κηφισιά - Πειραιάς» οι συρμοί έχουν ηλικία 40 ετών (!), οπότε λογικό και επόμενο να υπάρχουν πολύ συχνά βλάβες. Μάλιστα, σε πολλά σημεία οι ράγες είναι τόσο φθαρμένες, που αναγκαστικά η ταχύτητα πέφτει στο μισό από τα 80 στα 40 χλμ./ώρα. Ενδεικτικό είναι ότι οι χρόνοι αναμονής στις γραμμές 2 και 3 φτάνουν τα 8–10 λεπτά, ενώ στον Ηλεκτρικό έως και 15 λεπτά. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε την υποστελέχωση και θα δούμε ένα μίγμα… εκρηκτικό, που δεν αλλάζει.
Ψέματα. Έχουν ξεκινήσει ορισμένες βελτιώσεις. Πιο συγκεκριμένα, έχει δρομολογηθεί η αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών στις Γραμμές 2 και 3, στο πρώτο μεγάλο έργο συντήρησης από το 2000. Ενδεχομένως στο μόνο τμήμα των ΜΜΜ που δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη επέμβαση, με τις εργασίες να ολοκληρώνονται έως τα τέλη 2026.
Με τα προβληματικά μέσα μεταφοράς έχουν αέναο μποτιλιάρισμα, 111 χαμένες ώρες/χρόνο & 80-90 εκ. απώλεια ετήσιων εσόδων
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι μέσα προβληματικά, που δυσκολεύουν τους φορολογούμενους σε καθημερινή βάση. Και το πρόβλημα μεταφέρεται, καθώς χωρίς αξιοπρεπή μέσα μεταφοράς, ο κόσμος προτιμά τα ιδιωτικά του αυτοκίνητα. Έτσι, προκύπτει το διαρκές πρόβλημα της κίνησης.
Όπως αναφέρεται από τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κάθε οδηγός χάνει 111 ώρες τον χρόνο εγκλωβισμένος στην κίνηση (104 ώρες το 2023), με πρόβλεψη περαιτέρω αύξησης το 2026. Αυτό πέρα από ταλαιπωρία, έχει και κόστος. Ο χαμένος χρόνος μετακίνησης κοστίζει στην Αττική 80-90 εκ. ετησίως, από πολίτες που δεν εμπιστεύονται τα ΜΜΜ.
Στην ουσία, δηλαδή, βγαίνουμε όλοι χαμένοι…

