Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κοτσάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τη λέξη premium για να ανεβάσουν τιμές;

Κοτσάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τη λέξη premium για να ανεβάσουν τιμές;

16/12/2023

Τελικά τι προσδιορίζει το premium όχημα; Η ιπποδύναμη του κινητήρα, τα υλικά κατασκευής, η τεχνολογία που εφοδιάζεται, το prestige της μάρκας; Μήπως απλά είναι ένα κόλπο των εταιρειών για να μπορέσουν να πουλήσουν σε υψηλότερες τιμές;

Premium στην πράξη ή στα λόγια;

 Τα τελευταία 2 χρόνια, οι τιμές των αυτοκινήτων αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο. Ακόμα κι εμείς που έχουμε καθημερινή φθορά με τις αντιπροσωπείες, πολλές φορές δεν «προλαβαίνουμε» τις αλλαγές των τιμών. Βέβαια για αυτό ευθύνονται μια σειρά γεγονότων που ξεκίνησε από το Covid, συνεχίστηκε με τη μη εύρεση πλοίων για τις θαλάσσιες μεταφορές και εκτονώθηκε με την έλλειψη microchips, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία έβαλε το τελικό λιθαράκι, τουλάχιστον για την ώρα. Για να μπορέσουν οι εταιρείες να δικαιολογήσουν τις αυξημένες τιμές, άρχισαν να χρησιμοποιούν κατά κόρον τη λέξη premium στα φυλλάδια των οχημάτων του και στις ιστοσελίδες του. Όμως πως προσδιορίζεται το premium και πόσο αλήθεια είναι;
 

Τι είναι premium:

Ένα premium αυτοκίνητο είναι ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με γνώμονα την ποιότητα. Συνήθως έχει υψηλότερη τιμή από ένα μέσο αυτοκίνητο, αλλά προσφέρει κομψότητα, προσοχή στη λεπτομέρεια, υλικά κατασκευής από το πάνω ράφι, καλό επίπεδο εξοπλισμού, σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ συνήθως έχει και υψηλό επίπεδο after sales. Στον «ορισμό» θα μπορούσαμε ίσως να προσθέσουμε και την εμπειρία που παίρνεις οδηγώντας ένα τέτοιο όχημα, καθώς και την αίσθηση που λαμβάνεις όταν κάθεσαι στο εσωτερικό του. Τέλος σημασία έχει και το ειδικό βάρος της μάρκας.
 

Γιατί εταιρείες της «μάζας» γίνονται ξαφνικά premium;

Συνήθως ο λόγος είναι ότι πλέον πολλές εταιρείες βρίσκονται κάτω από ίδιες «ομπρέλες» (βλέπε Stelantis) και πρέπει να διαφοροποιηθούν από τις «αδελφικές» μάρκες, ώστε να βρουν νέα μερίδια αγοράς και να μειώσουν τον εσωτερικό ανταγωνισμό. Υπάρχουν χαρακτηριστικά παραδείγματα  εταιρειών που τα τελευταία χρόνια έχει δώσει ιδιαίτερη βάση στα υλικά και στο τρόπο κατασκευής όλων των μοντέλων τους, ανεβαίνοντας επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν.
 

Τελικά αξίζουν όλα τα «premium» τα επιπλέον λεφτά;

Εδώ είναι μια μεγάλη παγίδα. Μια απλή εταιρεία μπορεί να βγάλει ένα premium αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν την κάνει κατευθείαν συνολικά premium. Έτσι υπάρχουν μοντέλα που επειδή ο κατασκευαστής έβαλε λίγο παραπάνω μαλακό πλαστικό, μια μεγαλύτερη οθόνη και έφτιαξε ένα πιο ιδιαίτερο αμάξωμα στοιχίζουν ποσά που προκαλούν ίλιγγο. Για την εταιρεία μπορεί να στοιχίζει μόλις 1.000 ευρώ η συνολική αναβάθμιση και στον καταναλωτή να φτάνει με «καπέλο» που ξεπερνάει τα 10.000 ευρώ, επειδή ξαφνικά δίπλα στο μοντέλο μπήκε η λέξη premium.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις