Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ξέρεις τι είναι coasting;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ξέρεις τι είναι coasting;

16/11/2022

Το έχουμε ταυτίσει με το εικονίδιο που... πας με τα πανιά. Η τεχνολογία coasting ή sailing, συναντάται κυρίως στα ήπια υβριδικά μοντέλα και συμβάλλει στην ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Ας την γνωρίσουμε.

Η ελεύθερη κύλιση γλιτώνει χρήματα από την τσέπη μας

Θέλοντας να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου οι εταιρείες βρίσκουν σύγχρονες τεχνολογίες, που συνδυάζουν την λειτουργία θερμικών και ηλεκτρικών μοτέρ. Στο «βασικό» επίπεδο εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων συναντάμε τα ήπια υβριδικά μοντέλα, τα αυτοκίνητα δηλαδή στα οποία ο βενζινοκινητήρας είναι κύριος υπεύθυνος για την κίνηση. Επικουρικά, υπάρχει ένα μικρής ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ για την εκκίνηση και τις επιταχύνσεις σε χαμηλές στροφές, καθώς και μία μικρής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου.
 
Στα ήπια υβριδικά μοντέλα είναι που συναντάμε και το γνωστό coasting ή sailing. Πρόκειται για μία διαδικασία που δεν έχει ακριβή ελληνική απόδοση, παρά μπορούμε να την μεταφράσουμε ως «ελεύθερη κύλιση». Στα μάτια των περισσοτέρων έχει ταυτιστεί με το εικονίδιο ενός μικρού πλοίου που... πάει με τα πανιά. Ο λόγος; Στις γραμμές που ακολουθούν.


Το iMT χειροκίνητο κιβώτιο της Hyundai (Intelligent Manual Transmission) έχει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, μέσω του οποίου το σύστημα start & stop σβήνει τον κινητήρα, ανεξάρτητα αν υπάρχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.

Το iMT χειροκίνητο κιβώτιο της Hyundai (Intelligent Manual Transmission) έχει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, μέσω του οποίου το σύστημα start & stop σβήνει τον κινητήρα, ανεξάρτητα αν υπάρχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Πώς μπαίνεις σε sailing

Το coasting πραγματοποιείται μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι. Σε τέτοιες περιπτώσεις το αυτοκίνητο ρολάρει για 3-4 δευτερόλεπτα (συνήθως) λόγω αδράνειας, προτού ο κινητήρας σβήσει ή μπει στο ρελαντί. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για ενέργεια κίνησης, παρά μόνο για τα υπόλοιπα περιφερειακά συστήματα του αυτοκινήτου, κάτι που αναλαμβάνει το ηλεκτρικό μοτέρ και η μπαταρία ιόντων λιθίου. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι, «τσιμπήσει» ελαφρά το φρένο ή κάνει κάποια απότομη κίνηση με το τιμόνι για αλλαγή κατεύθυνσης, τότε ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται ακαριαία.

Είναι ίδιο με «νεκρά» στην κατηφόρα;

Όχι, πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Καταρχάς, η επιλογή «νεκράς» στην κατηφόρα είναι λάθος καθώς τότε το αυτοκίνητο «καίει» από 0,5-1,0 λτ./100 χλμ.. Αντιθέτως, κινούμενος στην κατηφόρα χωρίς γκάζι, ενεργοποιείς την λειτουργία cut-off, δεν ψεκάζεται δηλαδή καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις «καις» λιγότερο ή και καθόλου (έως 0,5 λτ./100 χλμ.), κάτι που μπορείς να διαπιστώσεις και στον υπολογιστή ταξιδιού στην στιγμιαία κατανάλωση. Παρόμοιο λάθος είναι όταν βάζεις «νεκρά» μέχρι να φτάσεις στο κόκκινο φανάρι. Το σωστό είναι η αποσύμπλεξη της σχέσης να γίνεται λίγο πριν φτάσουν οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί. Μην ξεχνάμε πως έτσι επιβαρύνεις περισσότερο τα φρένα σου. Αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο το αυτοκίνητο «φρενάρει» από τον κινητήρα καύσης, άρα δεν υπερθερμαίνονται ούτε φθείρονται το ίδιο τα τακάκια.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε