autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Mazda: «Εξηλεκτρίζει» όλα τα μοντέλα της ως το 2030

18/6/2021

Εξηλεκτρισμένη στο σύνολό της θα είναι η γκάμα των μοντέλων Mazda ως το 2030, την ώρα που η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται στην εξέλιξη του 6κύλινδου στην ευθεία κινητήρα.

autoagora Team

Η υποχρέωση μείωσης των εκπομπών CO2 αναπροσαρμόζει την πολιτική της Mazda. Η ιαπωνική μάρκα σκοπεύει μέχρι το 2050 να είναι ουδέτερη ως προς το ζήτημα εκπομπών αέριων ρύπων, οπότε κινούμενη στην κατεύθυνση αυτή βάζει την ηλεκτρική ενέργεια πιο βαθιά μέσα στην γκάμα της. Για την ακρίβεια, ως το 2030, το 25% των μοντέλων Mazda θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά την ώρα που το υπόλοιπο 75% θα αποτελείται από εξηλεκτρισμένους κινητήρες σε Plug-in hybrid και διαφόρων μορφών υβριδικά.

Το ηλεκτρικό Mazda MX-30 με αυτονομία γύρω στα 200 χλμ. ήταν το πρώτο ηλεκτρικό των Ιαπώνων.

Το ηλεκτρικό Mazda MX-30 με αυτονομία γύρω στα 200 χλμ. ήταν το πρώτο ηλεκτρικό των Ιαπώνων.

Kοινοποίησε το »


Για να υλοποιήσει το πλάνο της η Mazda αναμένεται να ενημερώσει τις υπάρχουσες πλατφόρμες Skyactiv προκειμένου να ενσωματώσουν τις συγκεκριμένες υβριδικές εκδόσεις (mHEV 6κύλινδρο μοτέρ κλπ.). Υβριδικός, μάλιστα, θα είναι ο περιστροφικός κινητήρας τον οποίο αναμένεται και να επαναφέρει στην αγορά. Από την άλλη πλευρά, η κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών προϋποθέτει περαιτέρω αναθεώρηση της πλατφόρμας, κάτι που θα συμβεί το προσεχές διάστημα.

Μέχρι στιγμής η Mazda έχει κυκλοφορήσει ένα αμιγώς ηέκτρικό μοντέλο, το MX-30. Με περίπου 200 χιλιόμετρα αυτονομίας ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας προς τα EV. Στα επόμενα χρόνια η εταιρεία σκοπεύει να φέρει στις αγορές μεταξύ 2022-2025 πέντε Plug-in υβριδικά και τρία ακόμη αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία θα διατεθούν στις αγορές των Ευρώπης, ΗΠΑ, Ιαπωνίας, Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών. Ειδικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα η νέα πλατφόρμα SKYACTIV EV Scalable Architecture θα αποτελέσει βάση της κατασκευής του. 

Εκτός των παραπάνω, η Mazda δουλεύει και σε ένα project προηγμένου συστήματος αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για το «Μazda Co-Pilot Concept» που αφορά τα επόμενης γενιάς (2022 και μετά) μοντέλα της μάκρας. Το συγκεκριμένο σύστημα θα ελέγχει σε ποια κατάσταση βρίσκεται ο οδηγός και μόλις αντιληφθεί ότι δεν είναι σε θέση να ενεργήσει θα αναλαμβάνει δράση αυτόματα. Μετά την ακινητοποίηση του οχήματος σε ασφαλές σημείο θα μπορεί και να καλέσει ασθενοφόρο αν το χρειαστεί ο οδηγός.