Mercedes GLC 250 4MATIC
8/1/2016
Η νέα Mercedes GLC συνδυάζει, σε ένα κομψό πακέτο, τον premium και τον περιπετειώδη χαρακτήρα και έρχεται να κατακτήσει την κορυφή στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV.
autoagora Team
Με την GLC, η Mercedes επαναλανσάρει το μεσαίο της SUV μοντέλο. Με τη νέα κατάληξη στο όνομα (C αντί Κ) η γερμανική φίρμας θέλει να δείξει πως το νέο της SUV μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα Modular Rear Architecture, όπως και η C-Class. Η διαφοροποίηση της GLC από την GLK εκτός από το όνομα, είναι εμφανής και από τη νέα σχεδίαση. Το τετραγωνισμένο και γεμάτο ακμές αμάξωμα έδωσε τη θέση του σε ένα πιο μυώδες, γεμάτο καμπύλες σύνολο, που ακολουθεί το πρόσφατο οικογενειακό look της γερμανικής φίρμας, που εκφράζει τα θέλω των υποψήφιων αγοραστών, που σύμφωνα με έρευνες δεν επιθυμούν τετραγωνισμένα σχήματα, αλλά αυτά που δείχνουν κομψά και πολυτελή.
Σχεδίαση
Η GLC ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας, με την μεγάλη εμφατική εμπρός μάσκα. Η GLC είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική για τα δεδομένα της κατηγορίας με τον σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,32., ενώ επιβάλλεται και με τις πληθωρικές της διαστάσεις: Με μήκος 4.656 χλστ. είναι 120 χλστ. μακρύτερη 50 χλστ. φαρδύτερη και 90 χλστ. υψηλότερη από την GLK. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο κέρδιζε 118 χλστ. φτάνοντας στα 2.873 χλστ! Το σπουδαίο όμως είναι πως η GLC παρά την αύξηση των διαστάσεων είναι έως και 80 κιλά ελαφρύτερη από πριν χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου, συνθετικών υλικών και χάλυβα υψηλής αντοχής.
Εσωτερικό
Γνώριμο από την C-Class δείχνει το ταμπλό της νέας GLC, με υψηλής ποιότητας υλικά και άψογο φινίρισμα, ενώ οι λιτές γραμμές και η απλότητα της κεντρικής κονσόλας είναι το ίδιο θελκτικές, όπως στην C-Class. Η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα θυμίζει τάμπλετ, χωρίς να είναι αφής. Η χρήση του συστήματος infotainment γίνεται με περιστροφικό διακόπτη και χειριστήριο, που θυμίζει ποντίκι υπολογιστή, και απαιτεί αρκετή εξοικείωση. Η υπόλοιπη εργονομία είναι τυπική για την μάρκα, με τον μοχλοδιακόπτη των καθαριστήρων να βρίσκεται αριστερά στην κολώνα του τιμονιού και αυτόν του αυτόματου κιβωτίου, να βρίσκεται δεξιά, ενώ υπάρχουν και paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων. Η αύξηση των διαστάσεων συμβάλει ώστε η GLC να προσφέρει αυτοκρατορικούς χώρους για τους επιβάτες. Οι πίσω μάλιστα ακόμη και σταυροπόδι κάθονται σαν πασάδες και έχουν μπόλικο «αέρα» πάνω από το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι 550 λτ. και φτάνει στα 1.600 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρας
Ο 2λιτρος turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό βενζίνης της Mercedes, αποδίδει 211 άλογα και μέγιστη ροπή 350 Nm από τις 1.200-4.000 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την ευρωστία του σε όλη την κλίμακα στροφών, ενώ παρά τα 1.810 κιλά του αυτοκινήτου. Στα high lights του αυτοκινήτου είναι και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-Tronic. Αυτό αλλάζει τις ταχύτητες πολύ γρήγορα, ανεπαίσθητα και χωρίς κομπιάσματα, ιδίως όταν ο οδηγός επιλέξει τις ρυθμίσεις Sport και Sport Plus του συστήματος Dynamic Select. Αυτό είναι στάνταρ και εκτός από τα παραπάνω προγράμματα διαθέτει επίσης τα Eco, Comfort και Individual για τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και της ανάρτησης. Σχετικά με την κατανάλωση, η Mercedes υπόσχεται μέση τιμή 6,5 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 152 γρ./χλμ., τιμή εξαιρετικά χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Οδηγώντας
Πίσω από το τιμόνι της GLC διαπιστώνεις την χαρακτηριστική άνεση και την ησυχία, που απολαμβάνει κανείς μέσα στην καμπίνα της. H ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία ακόμη και με τους έξτρα τροχούς των 20 ιντσών. Η ανάρτηση με 4 συνδέσμους μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, καταπίνει τις ανωμαλίες και προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης. Η GLC είναι άνετη και ευκολοδήγητη. Χάρη στην τετρακίνηση εμφανίζει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και γέρνει ελάχιστα, κρύβοντας τον όγκο και το βάρος της. Παράλληλα το τιμόνι είναι γρήγορο, ακριβές και αρκετά πληροφοριακό για όχημα του είδους. Φυσικά στον στάνταρ και στον έξτρα εξοπλισμό συναντάμε όλο το σύγχρονο high tech ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της Mercedes, όπως το Distronic Plus, το οποίο προσφέρει μέχρι και χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης! Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι καλές γωνίες αναρρίχησης και το έξτρα πακέτο «Off Road» αποτελούν συμμάχους, που βοηθούν την κίνηση σε έδαφος με έντονο ανάγλυφο, παρά την απουσία κοντών σχέσεων. Το πλαίσιο παραμένει στιβαρό, θόρυβοι δεν ακούγονται και η GLC σκαρφαλώνει σχεδόν παντού και εκεί που ούτε ένας στους χίλιους από τους αγοραστές της θα τολμήσει.
Τετρακίνηση και πακέτο «off road»
Το στάνταρ σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μοιράζει την ροπή σε ποσοστό 45% εμπρός και 55% πίσω χρησιμοποιώντας τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας, της πρόσφυσης και της πέδησης για τις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Στο άμεσο μέλλον θα προσφέρεται και αερανάρτηση, η οποία μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 50 χλστ. επιπλέον των 227 χλστ. αν συνδυάζεται με το πακέτο off road. Aυτό είναι έξτρα και προσφέρει 5 επιπλέον προγράμματα λειτουργίας (offroad, incline για άνοδο σε κλίση μέχρι 75%, rocking assist για κακοτράχαλα, slippery για χιόνι και λάσπη και trailer για καλύτερη ικανότητα έλξης) για κατάλληλα προσαρμογή της τετρακίνησης, του αυτόματου κιβωτίου και της ανάρτησης. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το σύστημα «Down Hill Regulation» μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την ταχύτητα κατάβασης του οχήματος σε έντονα επικλινή εδάφη.
Συμπέρασμα
Η νέα Mercedes GLC είναι αυτή τη στιγμή, η πιο φρέσκια και ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων SUV. Συνδυάζει την πολυτέλεια με τις εκτός δρόμου ικανότητες με ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο, που ακόμη και αν δεν είναι λάτρης τέτοιων οχημάτων, θα την ξεχωρίσεις.