Νέος καινοτόμος κινητήρας μεταβλητής χωρητικότητας από την Honda. Λέτε να τα καταφέρουν οι Ιάπωνες;
Νέος καινοτόμος κινητήρας μεταβλητής χωρητικότητας από την Honda. Λέτε να τα καταφέρουν οι Ιάπωνες;
Μεταβλητής χωρητικότητας
12/5/2016
Η Honda καινοτομεί για μία ακόμα φορά, καταθέτοντας μια ευρεσιτεχνία για κινητήρες μεταβλητής χωρητικότητας. Δείτε πώς λειτουργεί…
autoagora Team
Κατά καιρούς, η Honda μας έχει αποδείξει την πρωτοπορία της στο χώρο της αυτοκίνησης. Μπορεί όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα να προχωρούν «με το βλέμμα» στην ηλεκτροκίνηση, αλλά η ιαπωνική φίρμα, παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, προσπαθεί να εξελίξει και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στο παρελθόν, είχε καινοτομήσει με τους πρώτους κινητήρες μαζικής παραγωγής με την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων, το γνωστό σε όλους V-TEC. Πρόσφατα όμως, κατέθεσε και μια πατέντα, η οποία σχετίζεται με τη μεταβλητή χωρητικότητα του κάθε κυλίνδρου.
Για παράδειγμα, σήμερα, σε έναν 2λιτρο κινητήρα με 4 κυλίνδρους, η χωρητικότητα του κάθε θαλάμου είναι 0.5 λίτρα, ενώ, θεωρητικά πάντα, με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, η συνολική χωρητικότητα θα μπορούσε να πάρει τις τιμές των 500, 1000, 1500 και 2000 κ.εκ.
Κάτι τέτοιο δεν θα ισχύει σε έναν κινητήρα που διαθέτει κυλίνδρους μεταβλητής χωρητικότητας, μιας και η Honda υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να προσφέρει μέχρι και 15 διαφορετικές συνολικές χωρητικότητες. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την απενεργοποίηση κυλίνδρων θα επιτυγχάνεται μείωση της απαιτούμενης ενέργειας χωρίς να «θυσιάζονται» οι επιδόσεις.
Πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο;
Όλα οφείλονται στον καινοτόμο στροφαλοφόρο άξονα που σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μπορεί να προσφέρει ένα μεταβλητό μήκος γραμμικής παλινδρομικής κίνησης στο έμβολο, με αποτέλεσμα, ανάλογα με τις συνθήκες να μεταβάλλεται η χωρητικότητα του θαλάμου καύσης.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία, σύμφωνα με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας, μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε μηχανικά σύνολα δύο, τριών ή τεσσάρων κυλίνδρων σε σειρά, αλλά και σε μεγαλύτερους κινητήρες τύπου V. Ελπίζουμε στο μέλλον αυτή η ευρεσιτεχνία να πάρει «σάρκα και οστά» και να την δούμε σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.