Νέο Audi A4 1,4 TFSI S-Tronic
18/3/2016
Το νέο Audi A4 διαθέτει περισσότερη τεχνολογία από ποτέ, είναι πολυτελές με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ενώ για πρώτη φορά εξοπλίζεται με κινητήρα 1.400 κυβικών.
autoagora Team
Η 5η γενιά του A4 έρχεται για να διατηρήσει στην κορυφή το ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο της Audi, ενώ δεν διστάζει να «προκαλέσει» με τον 1400άρη κινητήρα που φοράει. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Audi «δείχνει» τον δρόμο. Απλά θυμηθείτε τι έγινε όταν παρουσίασε το «Quattro» και την επανάσταση που ακολούθησε.
Σχεδίαση
Σχεδιαστικά διατηρείται η παράδοση της εταιρείας που θέλει οι αλλαγές να είναι σημαντικές χωρίς όμως να «διαφέρει» από το προηγούμενο μοντέλο. Δύσκολη άσκηση. Με μια δεύτερη ματιά λοιπόν, δεν αργεί κανείς να διαπιστώσει τα νέα στοιχεία στο design. Ξεχωρίζει η πιο μεγάλη εξαγωνική μάσκα μπροστά, ενώ εντυπωσιακά είναι και τα νεύρα κατά μήκος του καπό. Τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά αιχμηρά, για τα οποία υπάρχει η επιλογή για Xenon, LED ή τα LED Matrix. Οι θόλοι του αμαξώματος είναι ελαφρώς πιο «φουσκωμένοι», ενώ μια έντονη ακμή διατρέχει όλο το αμάξωμα. Το νέο Α4 έχει εξαιρετική αεροδυναμική και ο συντελεστής οπισθέλκουσας, που είναι μόλις Cd 0,23, είναι ο καλύτερος στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών σεντάν και γενικά ένα από τα χαμηλότερα νούμερα σε επιβατικό αυτοκίνητο. Το νέο Audi Α4 είναι έως και 120 κιλά ελαφρύτερο, αναλόγως έκδοσης και εξοπλισμού φυσικά, ενώ η ακαμψία έχει βελτιωθεί έως και 25%. Αυτό έγινε χάρη στη χρήση της νέας πλατφόρμας MLBevo, αλλά και της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου. H βασική έκδοση της δοκιμής με τον 1,4 λτ. TFSI κινητήρα ζυγίζει 1.375 κιλά με τον οδηγό!
Εσωτερικό
To εσωτερικό είναι ένας συνδυασμός ποιότητας, τεχνολογίας και design. Η ποιότητα βρίσκεται στο πάνω άκρο της κατηγορίας, με ακριβά υλικά, πολυτελές φινίρισμα και απαράμιλλη συναρμογή. O high-tech χαρακτήρας τονίζεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, τα κουμπιά «touch» για τον κλιματισμό, τη δυνατότητα για φόρτιση του smartphone κινητού χωρίς καλώδιο και τη 4G σύνδεση με το διαδίκτυο. Εντυπωσιακής ποιότητας και ευκρίνειας είναι η νέα οθόνη για το σύστημα infotainment, που λειτουργεί και με φωνητικές εντολές. Η καμπίνα του Audi A4 είναι πιο ευρύχωρη από ποτέ και φιλοξενεί με άνεση και πολυτέλεια 4 ενήλικες επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 480 λτ.
Κινητήρας
Ο 1,4 TFSI κινητήρας, που για πρώτη φορά εξοπλίζει το Α4, αποδίδει 150 ίππους 250 Nm ροπής, έχει άμεσο ψεκασμό, turbo και μεταβλητό χρονισμό/βύθισμα βαλβίδων και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένος, εύρωστος από χαμηλά και ελαστικός, ενώ συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων.
Τεχνολογία
Με πολλά υπερσύγχρονα συστήματα έρχεται το νέο Audi A4, όπως για παράδειγμα το «Audi pre sense city», που εντοπίζει σε ακτίνα 100 μ. την παρουσία άλλων αυτοκινήτων ή πεζών και εφόσον κριθεί αναγκαίο, μετά τα προειδοποιητικά ηχητικά σήματα, το σύστημα ενεργοποιεί και τα φρένα, σε ταχύτητα μέχρι 40 χλμ./ώρα και αποτρέπει το ατύχημα. Το σύστημα παρακολούθησης της ροής της κίνησης (Traffic Jam Assist) σε συνδυασμό με το ενεργό cruise control μπορεί να ακολουθεί εντελώς αυτόματα την ροή της κίνηση μέχρι και 65 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Το νέο Audi A4 έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης όπως και η ηχομόνωση, που βελτιώνουν περαιτέρω την παρεχόμενη άνεση. Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ και όχι τόσο άμεσο, όπως θα ήθελε ένας απαιτητικός οδηγός. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Συμπέρασμα
Η 5η γενιά του Α4 μπορεί να μην φέρνει την σχεδιαστική επανάσταση στην κατηγορία, φέρνει όμως την τεχνολογική, ενώ με τον 1400άρη κινητήρα των 150 ίππων φαίνεται να αποκτά πλεονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές του. Η τιμή του ξεκινά από τα 31.540 ευρώ (32.500 χωρίς απόσυρση), ενώ για την έκδοση με το S-Tronic, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η τιμή ανεβαίνει στα 34.240 ευρώ (35.200 ευρώ χωρίς απόσυρση), με τον στάνταρ εξοπλισμό να είναι σχεδόν πλήρης.