autoagora Team
Ήταν το 1998
όταν η Honda μας σύστησε το πρωτοπόρο για την εποχή του HR-V, το οποίο ήταν
μόνο του σε μία κατηγορία που ουσιαστικά ίδρυσε. Αυτή των crossover. Σε έξι
χρόνια εμπορικής καριέρας το ιαπωνικό crossover πούλησε 110.000 μονάδες και σήμερα
επιστρέφει έπειτα από πολυετή αποχή προκειμένου να αποσπάσει μερίδιο από τις
πωλήσεις της ανερχόμενης πλέον σε δημοτικότητα κατηγορίας. Μάλιστα η Honda
εκτιμά πως με το νέο HR-V θα καταφέρει να προσελκύσει πελάτες από άλλες μάρκες,
αφού ευελπιστεί πως το 70% των πωλήσεων θα είναι από καινούργιους προς τη μάρκα
αγοραστές.
Σχεδίαση
Το νέο Honda HR-V προβάλλει μία δυναμική εικόνα με έντονα ανάγλυφο
αμάξωμα του οποίου η κλίση της οροφής παραπέμπει σε κουπέ αν και διατίθεται
αποκλειστικά ως πεντάθυρο. Το νέο HR-V
σχεδιάστηκε στο στούντιο σχεδιασμού της Honda στο Μιλάνο, διαθέτει στοιχεία
από SUV, Coupe και MPV, και στοχεύει στο ευρωπαϊκό κοινό. Η
δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες όμως δεν αφορά μόνο το αισθητικό κομμάτι
αλλά και το αεροδυναμικό, μιας και διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική επίδοση στην
κατηγορία του.
Εσωτερικό-Χώροι
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί την σχεδιαστική γραμμή της
εταιρείας, με μεγάλα όργανα και την έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.
Τα υλικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά έχουν κορυφαία συναρμογή. Εκεί όμως που
πραγματικά τα πήγαν καλά οι Ιάπωνες είναι χωροταξικά. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη
τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα Magic Seats (στα
πίσω καθίσματα αναδιπλώνεται η πλάτη και ανασηκώνεται το έδρανο σε αναλογία
60:40) εκτοξεύουν την πρακτικότητα σε επίπεδα MPV. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητά του
είναι στα 453 λτ. και 1,026 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρες-Κιβώτια
Το νέο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο με δύο μοτέρ,
ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Και τα δύο είναι της σειράς Earth Dreams
Technology και πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Το
βενζίνης είναι καινούργιο 1,5 i-VTEC με 130 ίππους και 155 Nm ροπής και το
diesel 1,6 i-DTEC με 120 ίππους και 300 Nm ροπής. Ανεξαρτήτως έκδοσης το HR-V
θα εφοδιάζεται στάνταρ με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και προαιρετικά μόνο στο
βενζινοκίνητο θα υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης αυτόματου κιβώτιου CVT.
Οδηγώντας
Κατά τη διάρκεια της οδηγικής μας γνωριμίας είχαμε την ευκαιρία να
οδηγήσουμε το νέο HR-V και με τους δύο κινητήρες. Σαφώς το πετρελαιοκίνητο σε
κερδίζει με τη διπλάσια ροπή του από τις μισές στροφές αν και η γραμμική και
ποιοτική λειτουργία του βενζινοκινητήρα σε βάζουν σε δίλημμα για το ποιο τελικά
θα επέλεγες. Η ανάρτηση προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο και καλή άνεση, η ποιότητα
κύλισης είναι ικανοποιεί, το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, ενώ τα φρένα έχουν
πολύ καλή αίσθηση.
Συμπέρασμα
Το νέο Honda HR-V επέστρεψε με νέα δυναμική
σχεδίαση και σύγχρονους κινητήρες, που το βάζουν για τα καλά στο παιγνίδι της
κατηγορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 1,5 i-VTEC | 1,6 i-DTEC |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1,498 | 1,597 |
Kύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/6.600 | 120/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 155/4.600 | 300/2.000 |
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,7 (11,2) | 10.1 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 192 (187) | 192 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,6 (5,2) | 4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 130 (120) | 104 |
Βάρος (κιλά) | 1241 (1249) | 1,324 |
ΜήκοςΧπλάτοςΧύψος (χλστ.) | 4.294x2.019x1.605 | |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2,610 | |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 453 (1.026 αναδιπλωμένα) | |
*Εργοστασιακές τιμές, **Στην παρένθεση με αυτόματο κιβώτιο DSG |
Copyright © 2025 - autoagora.gr